Om kort het verhaal samen te vatten: een psychiater heeft met behulp van een vriend de leiding over een huis met zestien jongeren die allemaal op een of andere manier problemen hebben. Gebaseerd op deze RPG die ik heb bedacht, de geen problemen met copyright ofzo.
Maar ik wil graag de personage diep onderzoeken of veel informatie over hen hebben. Onder de spoiler zet ik wat ik allemaal van het opschrijf. Nu is mijn vraag, hoe diep moet ik gaan en wat moet ik realiteit houden? Ik ben nu pas bij het eerste personage en daar heb ik al op google maps een plaats gevonden waar ze woont, maar moet ik dat dan "realiteit" houden of moet ik zeggen "daar en daar"? Dan ga ik niet in mijn verhaal zetten van: "ze woonde in *naam*straat op nummer *xx*, maar dan wel van, ze pakte die en die bus naar het station en daar stapte ze over op die en die trein. Dus, mijn vraag is, wat kan/is handig om realiteit te houden wat kan ik best verzinnen? In dit specifieke geval dan, is het handig om voor jezelf als schrijver een specifieke plaats aan te wijzen of is het makkelijker om te verzinnen?
Kortom: hoe diep moet ik gaan en wat moet hierbij realiteit zijn? En dan heb ik het over een serieus verhaal en (no offence) niet een story hier op Quizlet.
You could be great, you know, its all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt