Gister was ik een dagje aan het shoppen. Onder andere opzoek naar een blauwachtige stoffenbroek. Dus geen (lichtblauwe)spijkerbroek, en ook geen stretchbroek.
Waarom geen stretchbroek? Omdat die precies laten zien hoe je benen er uit zien. Ik weet van mezelf dat ik er, zeker nu ik een paar kilo afgevallen ben, in goede kleding, mooi uit kan zien. Maar niet in die broeken. Dan lijkt het net of die paar kilo's weer aan zitten.
De twee dames van middelbare leeftijd die probeerden aan mij een blauwe broek te verkopen, kwamen aanzetten met stretchbroeken, en ik vond ze dus niet mooi. Zij begrepen niet wat ik bedoelde. Ze kwamen aanzetten met zinnen als 'Ja, dat is gewoon de stretchbroek'. Ja, dus omdat het 'de stretchbroek' is, is het geoorloofd om er niet uit te zien?
Begrijp me niet verkeerd. Er zijn vast meiden die er beeldig uit zien in die broeken. Maar dat zijn een heel ander type dames als de wat stevigere meiden zoals ik. Dat is gewoon een bepaald type bouw. Ik vraag me af waarom zo'n winkelmedewerkster dat niet door heeft. Ze heeft inmiddels toch al wel aardig wat mensen met verschillende soorten figuren in haar winkel gehad?
Iemand die dit verhaal van 'de meiden met verschillende figuren' herkent? Of sterker nog, dit verhaal herkent, inclusief verkoopmedewerkers die niet zien dat een bepaald soort kledingstuk jou niet mooi staat?
- Emma.
p.s. Een blauwe broek die mij mooi staat heb ik nog steeds niet gevonden ):
-
12 april 2015 - 11:1312 april 2015 - 14:53
Duidelijk iemand die gewoon wilde verkopen. Ik vraag ook nooit advies van een winkelmedewerkster omwille van 2 redenen.
1. Ieder heeft een ander smaak. Ze kan oprecht iets mooi vinden dat bij me past, terwijl ik vind dat het me niet staat.
2. Sommige medewerkers willen, zoals ik al in het begin zei, zo veel mogelijk verkopen. Of het duurste aansmeren.Ik wil een tuin vol egels
12 april 2015 - 14:55FoxAngel schreef:
Duidelijk iemand die gewoon wilde verkopen. Ik vraag ook nooit advies van een winkelmedewerkster omwille van 2 redenen.
1. Ieder heeft een ander smaak. Ze kan oprecht iets mooi vinden dat bij me past, terwijl ik vind dat het me niet staat.
2. Sommige medewerkers willen, zoals ik al in het begin zei, zo veel mogelijk verkopen. Of het duurste aansmeren.
Je neemt me de woorden uit de mond.16 - 09 - '17
12 april 2015 - 16:57HIMYM schreef:
Ik kan me echt geen een keer herinneren dat de winkelbediende me kwam helpen o.o Ik ga denk ik enkel naar plaatsen waar dat niet gebeurt.
Same :'D
Gelukkig maar, want het lijkt me echt totaal niks. Dan gaan ze pushen om je iets te laten kopen en dan ren ik sws meteen die winkel uit :'D"I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]
12 april 2015 - 17:06Daar heb ik nooit last van. Ik krijg altijd heel eerlijk antwoord van winkelmedewerkers en ze proberen me nooit iets aan te smeren. Maar toen ik een keer in Polen in een lingeriewinkel was en ik mijn eigen (goede) maat al had gepakt, stopte een winkelbediende me een veel te grote maat in de handen. Dat was nogal een belediging. (:
Take risks and conquer your fears.
12 april 2015 - 17:32HIMYM schreef:
Ik kan me echt geen een keer herinneren dat de winkelbediende me kwam helpen o.o Ik ga denk ik enkel naar plaatsen waar dat niet gebeurt.
Ik vind sowieso strechbroeken of leggings helemaal niks voor mensen. No offence, maar ik geen behoefte om alle vormen van iemands lichaam te zien. Nooit. En al helemaal niet aan mensen die twee keer zo breed zijn dan dat ze lang zijn en er een stuk buik of iets half bloot erbuiten hangt. Of als ze zo'n dunne spillenbeentjes hebben dat ze bijna kunnen breken. Nah, ik bevestig mijn punt. NOOIT.You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt
12 april 2015 - 22:19Ik laat me nooit helpen door verkoopsters. Neem altijd mijn moeder of een vriendin mee
Treat people with kindness
12 april 2015 - 22:53Ik ben juist een klein, mager meisje en verkoopsters komen vaak met iets aan waarin ik verdrink, onder het motto "daar kun je dan nog wat in groeien." Sommige vrouwen hebben zelfs het lef me te vertellen dat ik misschien beter op de kinderafdeling kan kijken. Ja, eh, niet dus. Een winkel bij ons in de buurt heeft leuke kleding maar de verkoopsters rukken letterlijk het gordijn van je pashokje open terwijl je half aangekleed bent om te vragen of het past. Eh, nou, het hangt nu nog maar halverwege mijn bovenbenen dus dat weet ik niet. :') Daar winkel ik dus altijd zo snel mogelijk met een boze 'benader me niet'-blik. Vreselijk.
I had a few, got drunk on you and now I'm wasted