• Ik weet niet of ik dit op de juiste plek zet...

    Ik ben aan het schrijven aan een verhaal. Het is fictie, maar grotendeels gebaseerd op de haat/liefde-band die ik met iemand heb die heel belangrijk voor me is. Nu ben ik nog lang niet klaar, maar als ik hem af heb, zou ik hem heel graag willen proberen uit te geven. Ik ben alleen bang dat de persoon in kwestie de situatie volledig zal herkennen... Kan ik het maken?

    Ik wil liever niet online zetten waar mijn verhaal over gaat, maar mochten jullie me willen helpen, dan zou ik best wel graag een samenvatting van het verhaal en mijn eigen situatie in een privé berichtje willen sturen en jullie mening erover willen hebben..


    ~ You know you’ve read a good book when you turn the last page and feel a little as if you have lost a friend. ~

    Het is inderdaad soms moeilijke wat net wel kan en wat juist echt totaal niet oke is.
    Als je inderdaad misschien iets meer uitleg geeft over de situatie, dan zou ik mijn mening er over kunnen geven.
    Nu zou ik namelijk echt niet weten of je het kan maken of niet


    Can't control my second personality

    Ik denk dat als je niet zijn/haar naam en zo gebruikt en ook die van jou veranderd, die persoon weinig kan klagen.


    wat was dit ookalweer

    Je kunt een boek ook onder een valse naam uitgeven, zoals J.K Rowling ook gedaan heeft (schrijfster van de Harry Potter boeken). Zo komt die persoon er ook niet achter ^^


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Maar onder een valse naam uitgeven is ook nogal wat. Bovendien wil ik wel heel graag dat mijn ouders mijn boek kunnen zien, mocht ik het echt voor elkaar krijgen dat hij uitgegeven wordt. Dan zou ik graag willen dat ze trots op me zijn.


    ~ You know you’ve read a good book when you turn the last page and feel a little as if you have lost a friend. ~

    Whatsapp schreef:
    Ik denk dat als je niet zijn/haar naam en zo gebruikt en ook die van jou veranderd, die persoon weinig kan klagen.


    Die persoon is heel erg belangrijk voor mij. Het is niet zozeer dat ik haar niet wil horen klagen, het is dat ik mijn band met haar wil houden.


    ~ You know you’ve read a good book when you turn the last page and feel a little as if you have lost a friend. ~

    Ik denk dat de kans relatief klein is, dat je kennis nét op Quizlet komt, net op die ene story belandt + het leest + het helemaal leest + het herkent = (Bijna onbestaande. Het internet is GIGANTISCH. Je kunt ook altijd een extra en anoniem profiel aanmaken, en het daarop zetten. Als je dan je naam veranderd en hier en daar genoeg aanpast, moet het normaal niet gebeuren.

    [ bericht aangepast op 7 april 2015 - 20:15 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Involved schreef:
    Het is inderdaad soms moeilijke wat net wel kan en wat juist echt totaal niet oke is.
    Als je inderdaad misschien iets meer uitleg geeft over de situatie, dan zou ik mijn mening er over kunnen geven.
    Nu zou ik namelijk echt niet weten of je het kan maken of niet


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Histoire schreef:
    Ik denk dat de kans relatief klein is, dat je kennis nét op Quizlet komt, net op die ene story belandt + het leest + het helemaal leest + het herkent = (Bijna onbestaande. Het internet is GIGANTISCH. Je kunt ook altijd een extra en anoniem profiel aanmaken, en het daarop zetten. Als je dan je naam veranderd en hier en daar genoeg aanpast, moet het normaal niet gebeuren.


    Het is alleen niet helemaal bedoeld voor een story hier op Quizlet, het is bedoeld om eventueel uit te geven ;).


    ~ You know you’ve read a good book when you turn the last page and feel a little as if you have lost a friend. ~

    Nouja, ik weet niet waar het onderwerp over gaat. Maar als het erg heftig is of iets dergelijks en het toch wel heel sterk lijkt op wat jij en die andere persoon meegemaakt hebben; Dan zou ik de andere persoon er wel van verwittigen en vragen wat diens mening is.
    Of gewoon hopen dat ie niets meekrijgt van het hele boek gebeuren en dat je de namen veranderd en eventueel dat je een valse naam opgeeft als schrijver. Dat kun je dan aan je ouders melden, zodat die weten dat het boek toch van jou is en dat ze trots op je kunnen zijn zoals je hoopt/wilt. :Y)


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Cwtch schreef:
    Nouja, ik weet niet waar het onderwerp over gaat. Maar als het erg heftig is of iets dergelijks en het toch wel heel sterk lijkt op wat jij en die andere persoon meegemaakt hebben; Dan zou ik de andere persoon er wel van verwittigen en vragen wat diens mening is.
    Of gewoon hopen dat ie niets meekrijgt van het hele boek gebeuren en dat je de namen veranderd en eventueel dat je een valse naam opgeeft als schrijver. Dat kun je dan aan je ouders melden, zodat die weten dat het boek toch van jou is en dat ze trots op je kunnen zijn zoals je hoopt/wilt. :Y)


    Die persoon staat echt heel dicht bij mij, dus hopen dat ze niks meekrijgt is nogal onmogelijk :'). Ik ben zo bang dat mijn verhaal zoveel minder sterk is als ik heel veel feiten en dingen verander zodat het minder op mijn situatie lijkt. Maar aan de andere kant wil ik haar niet kwetsen. Ach, wie weet krijg ik het helemaal niet af, natuurlijk, of wordt het door niemand goed gevonden. Maar ik loop al een risico als ik het naar een uitgeverij opstuur.


    ~ You know you’ve read a good book when you turn the last page and feel a little as if you have lost a friend. ~

    Whatsapp schreef:
    Ik denk dat als je niet zijn/haar naam en zo gebruikt en ook die van jou veranderd, die persoon weinig kan klagen.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Cwtch schreef:
    Nouja, ik weet niet waar het onderwerp over gaat. Maar als het erg heftig is of iets dergelijks en het toch wel heel sterk lijkt op wat jij en die andere persoon meegemaakt hebben; Dan zou ik de andere persoon er wel van verwittigen en vragen wat diens mening is.
    Of gewoon hopen dat ie niets meekrijgt van het hele boek gebeuren en dat je de namen veranderd en eventueel dat je een valse naam opgeeft als schrijver. Dat kun je dan aan je ouders melden, zodat die weten dat het boek toch van jou is en dat ze trots op je kunnen zijn zoals je hoopt/wilt. :Y)

    + als je twijfelt, niet doen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik heb wel eens ergens gelezen dat heel veel (bekende) schrijvers vrienden of familie tegen zich in het harnas jagen omdat die mensen zich herkennen in bepaalde dingen van hun boek. Ik heb dat vroeger nooit echt begrepen, want mijn verhalen waren puur gebaseerd op fictieve personages en situaties, maar inmiddels is dat wel anders. Ik krijg nauwelijks meer iets op papier tenzij het autobiografische elementen bevat... Mijn personages worden pas 'echt' als ze gebaseerd zijn op échte mensen. Zeer frustrerend, haha.

    Mocht ik het echt willen uitgeven, kan ik altijd nog met die persoon in overleg gaan... De situatie is gewoon lastig.


    ~ You know you’ve read a good book when you turn the last page and feel a little as if you have lost a friend. ~

    Als je de namen veranderd zou hij/zij indderdaad niet veel kunnen klagen,
    maar als je bang bent dat Hij/Zij het niet leuk zal vinden dat je het schrijft lijkt het me slim om het gewoon even te vragen.
    Dan heb je de minste kans op problemen.


    Smiling but we're close tot tears, even after all those years