Een tijdje geleden (nu alweer bijna een jaar later), ontmoette ik een jongen via een vriendin. We klikten meteen en nadat we zelfs nog gezoend hadden, werd het duidelijk dat een relatie er niet in zat. Ondanks dat ik daar eerst geen voorstander van was, zijn we toen toch goede vrienden geworden. Hij had een hoop dingen waar hij mee zat, waaronder depressie. Maar we hebben daar altijd over gepraat en eigenlijk alles gedeeld. Eerst praatten we zo'n beetje elke dag en later ongeveer om de dag. Nu ben ik erg gehecht aan zulke vriendschappen, waarbij je meer deelt dan een grappig verhaal of een serie waar je allebei naar kijkt. Dus ik was heel dankbaar om weer zo'n vriendschap te hebben, en vooral omdat ik zelf ook met wat dingen zat. Maar de afgelopen tijd merkte ik dat het contact nogal terugliep. Ik wist van hem dat hij het gevoel had mij te storen soms, en hetzelfde gevoel had ik ook. Maar ik denk dat mijn gevoel ook echt ergens op sloeg. De afgelopen twee maanden is het contact nogal van één kant gekomen. Ik knoopte elke keer een gesprek aan, en net als ik het idee had dat ik een leuk gesprek had, kwam er een brb. Na een tijdje leerde ik wel dat dat betekende dat hij dus niet meer terug kwam. Als hij even een glas drinken ging halen, en ik twee uur later vroeg of hij al terug was, gaf hij aan dat hij het gesprek was vergeten of dat hij net terug was (ik heb nog nooit twee uur over een glas water gedaan, maar oké). Dat deed pijn, maar omdat ik hem verder niet wilde belasten, liet ik het gaan. En langzaam ging het steeds verder zo, en steeds vaker zag ik dat mijn Hey gelezen was, maar er kwam geen reactie.
Ik besloot het dus maar een weekje aan te zien, en toen stuurde ik hem een berichtje op tumblr dat ik het miste om met hem te praten. Die gesprekken waren leuk, maar bleven heel erg aan de oppervlakte. Hij zei dat hij het druk had. Dat is geen probleem, natuurlijk. Alleen is het nu paasweekend en zijn proefwerkweek is over. Ik heb vaak aangegeven dat ik het leuk zou vinden om weer eens met hem te praten, maar ik heb niets meer gehoord. Misschien heb ik het fout, maar ik heb het idee dat hij zat van me is, omdat hij me een beetje lijkt te vermijden. Misschien is dit een beetje overdreven, maar ik heb het eerder gehad en dat doet behoorlijk pijn.
Dus, wat doe ik nu? Denken jullie dat mijn vermoedens juist zijn en dat ik hem met rust moet laten? Ik zou het heel jammer vinden als deze vriendschap verloren zou gaan. Of moet ik hem toch nog een keer aanspreken, met het risico dat ik weer wordt afgewimpeld? Of moet ik hem vertellen wat ik hier in dit topic heb gezet?
Edit: goed, ik kreeg dus net een verontschuldiging. Grappig, want ik had verder niets gezegd over wat ik hier zei. In elk geval: hij zei sorry, maar maakte verder geen aanstalten om weer bij te praten. Zoals veel van jullie aan aangaven, is het waarschijnlijk beter als ik dit even laat gaan.
[ bericht aangepast op 7 april 2015 - 12:09 ]
Rest in Peace, Son of Gondor