Ik studeer op dit moment welness&lifestyle. Hierbij hoort ook een deel fitness bij en ik vind het echt geweldig. Op dit moment ben ik bezig om mijn fitness diploma te halen zodat ik in een fitness kan gaan werken en loop ik stage bij een sportschool in mijn dorp (in de fitnesszaal).
In mijn vrije tijd fitness ik bij mijn judo vereniging. Deze zit in twee dorpen verder op en het was voor mij gewoon makkelijker om daar te gaan sporten. De zaal is niet heel groot en is alleen in de avond uren open. Hij is ook niet heel erg uitgebreid maar dat maakt mij niet uit. Ze hebben er genoeg vrije gewichten en dat vind ik fijnst.
Maar nu komt het probleem. De man die daar rond loopt om iedereen in de gaten te houden irriteert mij dodelijk. Ten eerste let hij niet eens goed op. Ik heb nu al 10 mensen gezien die een apparaat verkeerd uitvoeren en hij zegt er niks. Ik zie ook telkens mensen een verkeerde Squat uit voeren en daar zegt hij ook niets over. Daarnaast heeft hij wel telkens kritiek op mij met alles wat ik doe. Zo gaat mijn zus sinds kort met mij mee sporten en in het begin wilde ze graag was uit uitleg hebben. Dan ging ik naast het apparaat staan om haar dingen uit te leggen. Toen hij zag dat ik daar stond kwam hij naar mij toe en begon allemaal dingen te zeggen als: 'ga eens wat doen anders kan je beter niet komen.' Niet in die precieze context maar het kwam er wel op neer. Dit terwijl daar altijd twee meisjes zijn die op een fiets gaan zitten, niet eens gaan fietsen en alleen maar op hun telefoon zitten. Hier wordt dan weer niks tegen gezegd.
Gisteren ging ik mijn zus een oefening laten zien die ik op stage heb geleerd. Ik deed hem voor en toen kwam die man dus binnen. Hij begon gelijk tegen mij te zeggen dat ik het niet goed deed, terwijl ze mij op stage hadden gezegd dat ik hem perfect deed. Het argument was dan ook dat ik het gewicht boven mijn hoofd liet komen, terwijl dat juist een van de aspecten van de oefening was. Mijn zus zei al gelijk dat ik niet op die man in moest gaan want ze zag gewoon dat ik mezelf dodelijk irriteerde. Ik heb dan ook de spullen terug gelegd en wilde de zaal uitlopen omdat de groepsles zou beginnen.
Ik was bijna bij de deur toen die man mij tegen hield en waar iedereen bij stond begon hij weer: 'je doet hem verkeerd.'
Dus ik zeg: 'bij mij op stage zeiden ze dat ik het goed doe.'
Hij: 'zeg maar dat ze het bij jou op stage ook verkeerd doen.'
Ik: 'lijkt mij sterk als vier mensen het zeggen.'
Hij: 'ik zou ook niks van mij aannemen. Ik heb al 40 jaar ervaring maar goed.'
Ik: 'ik neem ook niks van jou aan.'
Zo ging het nog wat heen en weer omdat er gewoon een jaar frustraties eruit kwam bij mij. Uiteindelijk ben ik gewoon weggelopen met mijn zus.
Alleen ik heb nu dus echt geen zin meer om ooit nog daar te gaan fitnessen terwijl ik het wel heel leuk vind.
"Ignite, my love. Ignite."