Hallo allemaal,
Op het moment ben ik bezig met een verhaal waarbij de hoofdpersonage last heeft van geheugenverlies, ik weet er echter weinig van af en op google krijg ik dan ook niet altijd even goed antwoord. Ik ken nu wel alle sympthomen maar ik weet bijvoorbeeld niet hoe je omgaat met schoolwerk/leren als je geheugenverlies hebt.
Ik zou dus graag willen weten of hier iemand ervaring heeft met geheugenveries. Hoeft niet jijzelf te zijn, kort of lang maakt ook niet uit, waar ik vooral interesse in heb is hoe het voelde en hoe alles 'opnieuw' geleerd is.
Zelf heb ik maar een paar uur geheugenverlies gehad na een motorongeluk, het was opweg naar het ziekenhuis (in de ziekenwagen) dat ik echt alles kwijt ben geraakt. In het ziekenhuis zelf kwam ik weer bij en was het gewoon of er een gat in de dag zat. Ik kan me niet bazeren op mijn eigen ervaringen omdat ik niet echt bewust was op dat moment. Ik heb iemand nodig die me kan zeggen hoe het is om bewust te zijn terwijl je geheugenverlies hebt, niemand meer herkennen, dingen opnieuw leren etc..
Edit:
De hoofdpersonage heeft geheugenverlies gekregen door een zwaar auto-ongeluk. Haar ouders zijn hierdoor gestorven, zij overleeft het met littekens, gekneusde ribben en zoals je wel begrijpt, zware geheugenverlies.
Door het verhaal heen komen er wel steeds weer dingen naar boven en op een bepaald moment zal ze haar hele geheugen terug krijgen (zo is dit ook in het echt) maar nu ben ik bij het moment dat ze op school komt. Ze herkent geen gezichten, ook niet die van vrienden, maar naar mijn idee moet ze bepaalde leerstoffen wel kennen (automatische handelingen. Bijvoorbeeld: nog kunnen schaken zonder dat de regels opnieuw gezegd hoeven worden). Maar omdat hier weinig van te vinden is wil ik het eigelijk nog graag horen van een ander die er ervaring mee heeft.
Mocht iemand hier ervaring mee hebben dan luister ik graag. Wil je het niet bespreken op een forum kun je me nog altijd een PB sturen.
[ bericht aangepast op 24 maart 2015 - 13:40 ]
The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.