Het is zo enorm frustrerend om erachter te komen dat er twintig euro uit je portemonnee is gehaald op het moment dat je wilt betalen. En nog frustrerender is dat mijn broertje het blijft ontkennen. Ondanks het feit dat hij plotseling geld had toen dat van mij was verdwenen. (Hij werkt niet en zijn zakgeld maakt hij altijd meteen op.)
Ik heb hem het weekend gegeven om te bekennen en als hij het dan nog niet heeft toegegeven, sta ik morgen op het politiebureau/bel ik de politie. Dat was in ieder geval mijn dreigement. Ik denk namelijk niet dat de politie er erg veel aan kunnen doen.
Het grootste probleem is gewoon dat hij het vaker heeft gedaan. Uit mijn ouders' portemonnee mist vaak geld en hij heeft ook een keer geld van me gepakt dat ik in de kast had gelegd. Dat is de enige en eerste keer dat hij het heeft toegegeven, want het was niet mijn geld maar dat van de commissie waar ik in zat.
Mijn ouders doen er vrijwel niks aan omdat ze geen harde bewijzen hebben en dit laat mij met mijn handen in het haar zitten.
Wat kan ik in godsnaam doen tegen een stelend broertje? Ik zal binnenkort al een kluis aanschaffen om daar mijn portemonnee in te bewaren, maar ik heb liever dat ik me daar gewoon geen zorgen over hoe te maken.
Iemand ideeën/tips?
It's okay.