Wiarda schreef:
(...)
Ik heb Het Slechte Schrijversding gedaan en het weggegooid, want opeens kreeg ik een ander idee dat beter uitwerkbaar leek. Dat is het niet, want wat er nu aan geschreven is is ook vrij waardeloos, maar ik ben het inmiddels helemaal spuugzat om met plotbunnies rond te lopen waar ik niet vanaf kom zonder ze in complete misbaksels te laten veranderen, dus maak ik het maar gewoon af, met een soort trieste variatie op yolo als enige motivatie. :')
Yolo is, hoe deprimerend ook, soms wel echt heel goed voor schrijvers, denk ik. Als het je echt allemaal totaal niets meer kan schelen (of je net doet alsof) komt er tenminste wel iets uit, wat de kans dat er iets goeds tussenzit nog altijd groter maakt dan wanneer je echt probeert iets goeds te schrijven en daardoor volledig blokkeert. Of tenminste, dat is wat ik mezelf vertel als alles klinkt als een vervolg op My Immortal en ik een positieve instelling nodig heb om er niet meteen de brui aan te geven.
Mag ik heel nieuwsgierig zijn en vragen waar je aan schrijft?
"Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan