• Hoi!

    Ik vroeg me af of jullie liever stories in het engels of in het nederlands lezen? En als het in engels is, dan alles in engels, of bijvoorbeeld alleen de gesproken tekst?

    Engels of Nederlands

    18.2% (6 stemmen)
     
    Engels

    81.8% (27 stemmen)
     
    Nederlands


    It's not the time that matters, but the person

    Hangt af van het verhaal en hoe het geschreven is, in welke taal dan ook.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Mendez schreef:
    Hangt af van het verhaal en hoe het geschreven is, in welke taal dan ook.


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Engels, daarom lees ik ook alleen fanfics op Engelstalige websites.


    Caution first, always.

    Mendez schreef:
    Hangt af van het verhaal en hoe het geschreven is, in welke taal dan ook.


    "At least I am much stronger than when I was unaware of my own weakness."

    Mendez schreef:
    Hangt af van het verhaal en hoe het geschreven is, in welke taal dan ook.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Engels of Nederlands maakt me absoluut niet uit, maar aan een mix van Nederlands en Engels kan ik me soms wel ergeren. Hoe jij schrijft zou echter in de eerste plaats moeten liggen aan wat je zelf prettig vindt. Ik neem aan dat Nederlands je moedertaal is? In dat geval raad ik je aan in het Nederlands te schrijven, tenzij je Engels echt heel erg goed is of je juist wilt schrijven om je Engels te oefenen. Meestal komen verhalen in de eerste taal van een schrijver er toch net wat beter uit. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Engels of Nederlands maakt me absoluut niet uit, maar aan een mix van Nederlands en Engels kan ik me soms wel ergeren. Hoe jij schrijft zou echter in de eerste plaats moeten liggen aan wat je zelf prettig vindt. Ik neem aan dat Nederlands je moedertaal is? In dat geval raad ik je aan in het Nederlands te schrijven, tenzij je Engels echt heel erg goed is of je juist wilt schrijven om je Engels te oefenen. Meestal komen verhalen in de eerste taal van een schrijver er toch net wat beter uit. ^^


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Square schreef:
    Engels of Nederlands maakt me absoluut niet uit, maar aan een mix van Nederlands en Engels kan ik me soms wel ergeren. Hoe jij schrijft zou echter in de eerste plaats moeten liggen aan wat je zelf prettig vindt. Ik neem aan dat Nederlands je moedertaal is? In dat geval raad ik je aan in het Nederlands te schrijven, tenzij je Engels echt heel erg goed is of je juist wilt schrijven om je Engels te oefenen. Meestal komen verhalen in de eerste taal van een schrijver er toch net wat beter uit. ^^


    Ik vind een mix zelf ook altijd heel irritant. Het leest gewoon niet fijn. Mijn moedertaal is inderdaad Nederlands, maar ik schrijf het liefst in het Engels :)


    It's not the time that matters, but the person

    Engels of Nederlands, maakt me niet veel uit, zolang er maar niet gemixt wordt (bijvoorbeeld Engels gesproken, Nederlands geschreven).


    Ex astris, sciencia

    Beide, maar wel in één taal (een uitzondering kan voor titels van boeken die vermeld worden of quotes, maar zeker geen hele teksten)
    Een verhaal moet gewoon goed geschreven zijn, vlot te lezen zijn. Het maakt dan niet uit of het engels of nederlands is.


    Tijd staat stil, leven gaat verder, alles is anders, iemand houdt van anders, ik ben iemand.

    Als de originele taal van het verhaal Engels is, in het Engels. Vertalingen kunnen vaak een heel goede schrijfstijl helemaal ten gronde richten.


    help

    Het hangt echt van het verhaal en de schrijfstijl af.

    Ik lees fanfictions, smut, onserieuze dingen, liever in het Engels.
    Fanfictions omdat mensen half Engels/half Nederlands gaan doen en ik me daar dan heerlijk aan irriteer. Smut omdat alles gewoon beter klinkt. Of omdat er 20x zo veel Engelse smut is dan Nederlandse. En onserieuze dingen omdat ik het gewoon leuker vind.

    Maar OP's en gedichten lees ik liever in het Nederlands, hoe veel ik er dan mee bezig ben kan ik me er dan toch iets beter in vinden.

    En als je -je Engels wilt oefenen, is het natuurlijk een goeie oefening. Al irriteer ik me wel als ze 'I' zonder hoofdletter schrijven en zo. :')

    Hele speech. Not even sorry. :'D


    wat was dit ookalweer

    LiamJamesPayne schreef:
    Het hangt echt van het verhaal en de schrijfstijl af.

    Ik lees fanfictions, smut, onserieuze dingen, liever in het Engels.
    Fanfictions omdat mensen half Engels/half Nederlands gaan doen en ik me daar dan heerlijk aan irriteer. Smut omdat alles gewoon beter klinkt. Of omdat er 20x zo veel Engelse smut is dan Nederlandse. En onserieuze dingen omdat ik het gewoon leuker vind.

    Maar OP's en gedichten lees ik liever in het Nederlands, hoe veel ik er dan mee bezig ben kan ik me er dan toch iets beter in vinden.

    En als je -je Engels wilt oefenen, is het natuurlijk een goeie oefening. Al irriteer ik me wel als ze 'I' zonder hoofdletter schrijven en zo. :')

    Hele speech. Not even sorry. :'D


    Same, al lees ik niet echt smut. :'D


    help

    LiamJamesPayne schreef:
    Het hangt echt van het verhaal en de schrijfstijl af.

    Ik lees fanfictions, smut, onserieuze dingen, liever in het Engels.
    Fanfictions omdat mensen half Engels/half Nederlands gaan doen en ik me daar dan heerlijk aan irriteer. Smut omdat alles gewoon beter klinkt. Of omdat er 20x zo veel Engelse smut is dan Nederlandse. En onserieuze dingen omdat ik het gewoon leuker vind.

    Maar OP's en gedichten lees ik liever in het Nederlands, hoe veel ik er dan mee bezig ben kan ik me er dan toch iets beter in vinden.

    En als je -je Engels wilt oefenen, is het natuurlijk een goeie oefening. Al irriteer ik me wel als ze 'I' zonder hoofdletter schrijven en zo. :')

    Hele speech. Not even sorry. :'D


    Ja, ik lees fanfics enz ook liever in het Engels. Schrijven doe ik ook liever in het Engels. Aan de meningen hier te horen ga ik het denk ik ook in het Engels doen :)


    It's not the time that matters, but the person

    Mendez schreef:
    Hangt af van het verhaal en hoe het geschreven is, in welke taal dan ook.


    Don't walk. Run, you sheep, run.