Hallo!
Dit is wat een vaag topic maar ik zou hier graag meningen over hebben van mensen buiten mijn vriendengroep, daarmee dat ik het hier eens probeer.
Ik ben 18 jaar en ik heb nog nooit een vriend gehad. Nu, dat op zich stoort me niet, ik heb niet het gevoel dat ik er ooit echt eentje wou, maar ondertussen heb ik het gevoel dat ik er misschien eens werk van moet maken. Het probleem is dat ik echt geen behoefte heb aan alle problemen die je meestal krijgt als je opzoek bent, of als je iemand 'leert kennen'. (en dan heb ik het over smsen, 'moeite doen' om de aandacht te trekken,...) Kort gezegd ben ik ook helemaal niet goed in dat soort dingen, en ik heb zo vaak 'mogelijke relaties' al op voorhand verpest omdat ik echt niet in ben voor dat soort gedoe. Daarbovenop komt dat ik ook helemaal niet snel verliefd word. Meestal net, als ik iemand leuk vind zou ik die persoon direct willen zien als een vriend en helemaal niet als iets potentieel omdat dat enkel drama veroorzaakt. Ik zou er nog aan kunnen toevoegen dat ik ook geen 'risktaker' ben. Veel relaties van mensen van mijn leeftijd komen voort uit nummer vragen, een paar keer samen feesten en dan zo uiteindelijk een relatie en verder zien om te zien hoelang het gaat duren; maar dat zou ik nooit doen. Ik zie mezelf pas in een relatie met iemand die ik echt goed ken en met wie ik echt goed kan babbelen.
Nu, ik zie vriendinnen rond mij die dan altijd wel een of andere crush hebben, of die 'bijna' relaties hebben, of in ieder geval toch verliefd zijn, en moeite doen voor iemand, en daardoor heb ik steeds meer en meer het gevoel dat ik met de houding die ik heb echt nog lang ga kunnen wachten voor ik iemand tegenkom. Het is niet zo dat ik nu per see een relatie wil (zo wanhopig ben ik ook weer niet), maar ik ben bang dat ik zo over 5 jaar nog steeds geen relatie heb.
Dus ja, nu jullie mening! Als jullie een relatie hebben; had je er dan veel moeite voor gedaan? Is het nodig om 'actief' opzoek te gaan? Zou ik misschien beter iets meer opzoek gaan? Doen jullie wel vaker moeite voor een jongen?
Ik zei het al, het is een beetje een vage vraag, maar ik hoop dat jullie het punt snappen ;p
effort never betrays you