• Ik weet niet waar dit letterlijke zeiktopic hoort, dus het mag gerust verplaatst worden.

    Anyway ik ben een beetje ten einde raad dus ik hoop dat iemand hier wat weet.

    Sinds zaterdag heeft mijn kat het nodig gevonden om drie keer op mijn bed te plassen. Ik vierde drie keer mijn verjaardag dus ik dacht dat het door de stress kwam, maar vandaag deed hij het weer. Ik heb twee keer alles gewassen en de plekken met schoonmaakazijn en biotex behandeld. Ik weet niet echt wat ik kan doen. Ik houd hem nu buiten de slaapkamer, maar s nachts kan dat niet omdat hij dan non stop zit te mauwen.

    Er zijn hier vast katteneigenaren die het ook wel eens hebben meegemaakt. Iemand enig idee hoe dit probleem verholpen kan worden?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Grote kans dat het stress is , wacht even 2 dagen en als het dan nog een keer voorkomt zou ik even naar de dierenarts gaan , er zou ook iets met zijn blaas kunnen zijn.


    Firm believer of all that is magic

    Mijn zus' kater heeft het ook gedaan nadat hij gecastereerd werd. Ik heb atijd aangenomen dat hij het haar kwalijk nam dat hij geen edelen delen meer had en dit zijn 'wraak' was. Ze heeft hem toen aan mijn broertje gegeven omdat het echt niet ophield, wat ze ook deed en haar appartement begon er gewoon naar te ruiken. Hier thuis deed hij het niet, nooit geen problemen mee gehad.
    Helpen kan ik dus niet echt..


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Lothbrok schreef:
    Ik weet niet waar dit letterlijke zeiktopic hoort, dus het mag gerust verplaatst worden.

    Anyway ik ben een beetje ten einde raad dus ik hoop dat iemand hier wat weet.

    Sinds zaterdag heeft mijn kat het nodig gevonden om drie keer op mijn bed te plassen. Ik vierde drie keer mijn verjaardag dus ik dacht dat het door de stress kwam, maar vandaag deed hij het weer. Ik heb twee keer alles gewassen en de plekken met schoonmaakazijn en biotex behandeld. Ik weet niet echt wat ik kan doen. Ik houd hem nu buiten de slaapkamer, maar s nachts kan dat niet omdat hij dan non stop zit te mauwen.

    Er zijn hier vast katteneigenaren die het ook wel eens hebben meegemaakt. Iemand enig idee hoe dit probleem verholpen kan worden?




    Ik heb zelf ook zo'n kat gehad, Bubbels.
    Bubbels plaste op het bed omdat er een kater in de buurt zat, eerst wisten we dat niet totdat de kater bij ons binnenliep en alles opat.
    Toen we die kater weg hadden gejaagd was Bubbels weer helemaal de oude.
    Ik zou daarom wat meer op je tuin en op je eigen kat letten. Kijk bijvoorbeeld of ze kleine wondjes heeft.
    Kater en andere poezen kunnen bij katten leiden tot stress en dan gaat ze haar territorium extra ''geuren''
    Veel succes met jouw kat!


    Bubbels


    Who Wants A Lamby Lamby Lamby?

    Wij hebben vroeger thuis ook zo'n kat gehad. Gijs :Y)
    Bij hem was het probleem dat hij té laat gecastreerd is. Als een kater eenmaal begint met 'sproeien' dan leert hij dat heel moeilijk weer af.
    Wij hebben hem toen ook enkele weken naar de dierenarts gebracht en toen hij terugkwam was het afgelopen. Misschien kan je er eens met de dierenarts over praten, mocht het niet ophouden. Nu hebben we een nieuwe kater en die doet nooit iets in huis, hem hebben we dan ook met 6 maanden meteen laten castreren.


    'Nobody said it was easy

    Hoe gaat het verder met de kat, gedraagt hij zich normaal? Eet & drinkt hij normaal? Plast hij helemaal niet meer op de bak? Etcetera. Bel even naar je dierenarts, je hoeft niet langs te komen maar vraag gewoon om advies en tips. Veel assistentes doen dat met liefde, ook al zitten er tussen die je gelijk op de praktijk willen hebben.
    Wij kunnen niet in je kat kijken en ook al doe ik opleiding tot dierenartsassistente, ik heb geen idee. Het kan aan stress liggen, iets anders psychologisch zijn of misschien is er iets niet goed met zijn blaas of nieren. Oh en tip -mocht je het nog niet gedaan hebben-, zet de kattenbak in de buurt van je bed (:


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Ik heb vrijdag sowieso een afspraak met de dierenarts gemaakt. Verder zeurt hij abnormaal veel, maar hij heeft net wel weer op de bak geplast.
    En er zit slechts een meter tussen mijn bed en de kattenbak, haha. Dat heb je in een klein huis.

    In elk geval allemaal bedankt voor de tips en het meedenken!


    Every villain is a hero in his own mind.

    Misschien heeft hij een blaasontsteking, of iets met zijn nieren? (als het zijn nieren zijn zou ik snel naar de dokter gaan, voor honden en katten is dat levensgevaarlijk)

    Gewoon naar buiten laten... Denk ik ^-^'


    *floats away*

    Nou vandaag ben ik naar de dierenarts geweest, hij zag er in ieder geval gezond uit. Komende week moeten we zijn urine nog even op blaasgruis laten controleren en als dat is uitgesloten, is het waarschijnlijk toch een gedragsprobleem.

    Het wordt wel echt vervelend, want zat ik televisie te kijken onder een dekentje en toen kwam hij op mijn schoot zitten en plassen. :/


    Every villain is a hero in his own mind.

    Misschien uit het niets.. maar mijn zwager had ook een kat.. die wel wat oud was.. maar die bleek na nader onderzoek 'kattenaids' te hebben. dit betekend niet dat hij er dood van gaat.. maar moest wel twee keer daags een spuitje. Ik las dat je al naar dierenarts was geweest, maar wilde toch ff vermelden.


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Kattenaids ... wauw.
    Ik zou niet weten hoe hij daaraan moeten komen, want hij komt nooit bij andere katten. :'P
    Maar goed. You never know.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Wil hij niet gewoon naar buiten? Of gaat hij dat al.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Padeladelalala schreef:
    Wil hij niet gewoon naar buiten? Of gaat hij dat al.


    Ja, als er niets met zijn blaas aan de hand is, vermoed ik dat dat het probleem is.
    Al doet hij het steeds 's avonds, terwijl hij dan helemaal niet zo loopt te mauwen dat hij naar buiten wil. Dus het is even de urinetest afwachten ...


    Every villain is a hero in his own mind.

    Lothbrok schreef:
    Nou vandaag ben ik naar de dierenarts geweest, hij zag er in ieder geval gezond uit. Komende week moeten we zijn urine nog even op blaasgruis laten controleren en als dat is uitgesloten, is het waarschijnlijk toch een gedragsprobleem.

    Het wordt wel echt vervelend, want zat ik televisie te kijken onder een dekentje en toen kwam hij op mijn schoot zitten en plassen. :/


    Met blaasgruis plast je kat bloed (in de meeste gevallen). Mijn kat heeft zelf namelijk blaasgruis en zit nu op een speciaal dieet; hij mag alleen maar 'urinairy' van Royal Canin en we moeten goed opletten of hij genoeg drinkt. Mijn kat heeft echter niet de boel ondergeplast, puur omdat hij niet kon plassen op het moment zelf.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Padeladelalala schreef:
    (...)

    Met blaasgruis plast je kat bloed (in de meeste gevallen). Mijn kat heeft zelf namelijk blaasgruis en zit nu op een speciaal dieet; hij mag alleen maar 'urinairy' van Royal Canin en we moeten goed opletten of hij genoeg drinkt. Mijn kat heeft echter niet de boel ondergeplast, puur omdat hij niet kon plassen op het moment zelf.


    Ja, bloed komt met name voor als je er laat bij bent en het zich verder heeft kunnen ontwikkelen.
    (Volgens mij dierenarts, hoor. Ik heb er echt nul verstand van xD)


    Every villain is a hero in his own mind.