• Ik weet niet waar dit letterlijke zeiktopic hoort, dus het mag gerust verplaatst worden.

    Anyway ik ben een beetje ten einde raad dus ik hoop dat iemand hier wat weet.

    Sinds zaterdag heeft mijn kat het nodig gevonden om drie keer op mijn bed te plassen. Ik vierde drie keer mijn verjaardag dus ik dacht dat het door de stress kwam, maar vandaag deed hij het weer. Ik heb twee keer alles gewassen en de plekken met schoonmaakazijn en biotex behandeld. Ik weet niet echt wat ik kan doen. Ik houd hem nu buiten de slaapkamer, maar s nachts kan dat niet omdat hij dan non stop zit te mauwen.

    Er zijn hier vast katteneigenaren die het ook wel eens hebben meegemaakt. Iemand enig idee hoe dit probleem verholpen kan worden?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Is het een hij? Dan heb ik zo het idee dat hij krols is. Maar het kan ook met zo goed iets anders zijn, want ik heb niet echt verstand van katten en poezen.
    Ik weet het van meerdere mensen die een kat hebben.

    [ bericht aangepast op 10 maart 2015 - 23:32 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Onze tactiek: Hem niet in de kamer laten. :Y)


    Honek aukera edozein, maitea bat pean irakur daiteke. Ez diotenez, beraz. Da, nahiz itzulitako oker.

    Oh ja, goed dat je het opmerkt. Het is een mannetje en hij is een paar maanden geleden al gecastreerd.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Toch alleen vrouwtjeskatten kunnen krols staan?

    Ik zou niet weten wat het is, maar ik zou toch proberen hem buiten de kamer te houden en indien hij mauwt het toch te negeren.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    Toch alleen vrouwtjeskatten kunnen krols staan?

    Ik zou niet weten wat het is, maar ik zou toch proberen hem buiten de kamer te houden en indien hij mauwt het toch te negeren.


    Dat werkt bij mij helaas niet omdat ik flink ziek wordt bij weinig slaap en hij gerust drie uur achter elkaar doorgaat :/


    Every villain is a hero in his own mind.

    Lothbrok schreef:
    (...)

    Dat werkt bij mij helaas niet omdat ik flink ziek wordt bij weinig slaap en hij gerust drie uur achter elkaar doorgaat :/


    Maar ik veronderstel toch dat je bed in jouw kamer staat? Als je 'm niet binnen laat en hem bijvoorbeeld een bepaalde zetel geeft waar-ie wel in mag (of een mand of zo), leert-ie het vanzelf wel, dat is bij ons ook gelukt destijds.


    Honek aukera edozein, maitea bat pean irakur daiteke. Ez diotenez, beraz. Da, nahiz itzulitako oker.

    Retrouvailles schreef:
    (...)

    Maar ik veronderstel toch dat je bed in jouw kamer staat? Als je 'm niet binnen laat en hem bijvoorbeeld een bepaalde zetel geeft waar-ie wel in mag (of een mand of zo), leert-ie het vanzelf wel, dat is bij ons ook gelukt destijds.


    Maar dan blijft hij dus in de eeuwigheid mauwen terwijl wij gewoon moeten werken de volgende dag. Ik heb maar een heel klein huisje, ik kan hem niet in een andere ruimte stoppen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Hij wil waarschijnlijk aangeven dat hij de dominante is in huis en zijn omgeving afbakenen.

    Nestor schreef:
    Hij wil waarschijnlijk aangeven dat hij de dominante is in huis en zijn omgeving afbakenen.

    Nee, want hij is al gecastreerd.
    (Dat probleem hadden we nl. een paar maanden terug)


    Every villain is a hero in his own mind.

    Wij hadden enkele jaren geleden ook een kater (Kanon) die dat plots begon te doen in onze zetels. Hij was ook gecastreerd.
    Uiteindelijk kwam het omdat wij op de bovenverdieping van ons huis een nieuwe kat (Mushti) hadden. Ze mochten na verloop van tijd nooit bij elkaar, omdat ze vochten. Kanon wou echter altijd naar Mushti gaan, wat niet kon en is hij in de zetel beginnen plassen. Was het uit frustratie of afbakening van terrein? Geen idee.
    Daarom moet je er misschien eens op letten of je kat dat uit terreinafbakening doet? Lopen er veel katten rond in de buurt of eventueel zelfs vreemde mensen die vaak op bezoek komen?
    Zo niet, dan moet je eens kijken naar waar de kattenbak staat. Afhankelijk van de grootte van het huis en hoeveel katten je hebt, kan het best wel goed zijn om twee kattenbakken te plaatsen. En dan de vraag, worden ze vaak genoeg verschoont? (dagelijks uitscheppen) Het kan ook zijn dat je kat de kattenbakvulling niet fijn vindt. Een andere mogelijkheid is dat de kattenbak te dicht bij de slaap- of eetplaats staat van de kat.

    En vooral, GEEN azijn gebruiken om schoon te maken. Katten vinden die geur net aantrekkelijk om er dan nog eens te plassen.

    Je zou eens op Google moeten kijken naar met welke producten je het kan schoonmaken en eventueel afleren, want zo veel ken ik er ook niet van. :p


    Let the Night embrace you

    Het gekke is dat het maanden goed ging en het nu opeens een paar keer achter elkaar gebeurd. Daardoor kan ik me niet zo goed voorstellen dat het door zijn kattenbak komt of hij er opeens twee wil.
    We gaan vrijdag sowieso even naar de dierenarts om te kijken of hij geen blaasontsteking heeft. Verder kan ik me voorstellen dat hij gefrustreerd is omdat hij niet alleen naar buiten mag, want hij zit ook vreselijk te miauwen de laatste tijd. We willen alleen eerst een afrastering maken, want anders rent hij zo de drukke weg op.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Over die drukke weg hoef je je op zich niet veel zorgen te maken. Katten zijn erg slim en kunnen zichzelf wat dat betreft wel redden. Wij woonden ook langs een hele drukke weg, en het is zeven jaar goed gegaan voordat we gingen verhuizen. Het was eerst ook wat stress, maar het bleek allemaal goed te gaan met die weg.

    Voor dat plasprobleem zou ik niks weten, vraag het anders even aan de dierenarts of hij weet wat je kan doen (als je dat niet al van plan was :3)

    LakeTown schreef:
    Over die drukke weg hoef je je op zich niet veel zorgen te maken. Katten zijn erg slim en kunnen zichzelf wat dat betreft wel redden. Wij woonden ook langs een hele drukke weg, en het is zeven jaar goed gegaan voordat we gingen verhuizen. Het was eerst ook wat stress, maar het bleek allemaal goed te gaan met die weg.

    Voor dat plasprobleem zou ik niks weten, vraag het anders even aan de dierenarts of hij weet wat je kan doen (als je dat niet al van plan was :3)


    Nou ja, mijn vorige kat was zoals je weet binnen een maand doodgereden, dus je snapt mijn angst vast wel. :'P


    Every villain is a hero in his own mind.

    Lothbrok schreef:
    (...)

    Nou ja, mijn vorige kat was zoals je weet binnen een maand doodgereden, dus je snapt mijn angst vast wel. :'P


    Ik zou er inderdaad niet zomaar van uit gaan dat je kat beseft dat het gevaarlijk is. Mijn beste vriend woont vlak bij een snelweg en van hun katten zijn er al vijf doodgereden. Hoewel de katten genoeg ruimte in het weiland hebben trekt de weg blijkbaar toch aan.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Lothbrok schreef:
    (...)

    Nou ja, mijn vorige kat was zoals je weet binnen een maand doodgereden, dus je snapt mijn angst vast wel. :'P


    Hmmm ja dat kan ik begrijpen. Vervelend dilemma!




    Beardsley schreef:
    (...)

    Ik zou er inderdaad niet zomaar van uit gaan dat je kat beseft dat het gevaarlijk is. Mijn beste vriend woont vlak bij een snelweg en van hun katten zijn er al vijf doodgereden. Hoewel de katten genoeg ruimte in het weiland hebben trekt de weg blijkbaar toch aan.


    Inderdaad, dat hoor ik ook vaak terug. Wat een aparte beesten zijn het toch af en toe ^^