Hoi allemaal.
Ik zat vorig jaar met een meisje in mijn stamklas en dit jaar enkel met haar twee vakken in de klas. Vorig jaar zag ze er qua gewicht heel normaal en gezond uit. Dit jaar is het anders, heel anders. Ze is heel, heel dun. Het viel me voor het eerst op na de herfstvakantie toen de docent van een van de klassen die we samen hebben zei dat ze zo dun was geworden en nou ja, het was vrij genânt voor dat meisje. Kijk, niet iederee die dun is heeft een probleem, like, duh, ik ben vroeger zelf ook heel dun geweest dat het ongezond leek, terwijl ik een snelle stofwisseling heb. Enfin, ik ga niet met dit meisje om behalve soms een praatje, dus ik moet niet te snel conclusies trekken. Maar: volgens mij is ze weer meer afgevallen. Ik zie haar wel eens in pauzes, maar niet echt eten, maar wie ben ik? Ik vergeet elke dag eten mee te nemen naar school, wat denken mensen van mij? Daarbij, weet ik veel of ze begin pauze eet of whenever. Like, nee. Maar ik vind haar er niet gezond uitzien. Ze droeg vandaag een wijde rok met een legging en ze had enorm dunne spillebeentjes en haar blouse zat best wijd. Ik heb niet het idee dat ze haar lichaam verbergt, want ze draagt skinny jeans (die niet altijd skinny zitten op het moment) en strakke shirts, etc. Ik weet dat ik bij lange na niet genoeg informatie heb en ik vind het daarom voorbarig om er misschien een van haar vrienden naar te vragen of een docent in privé vertellen wat ik denk (zonder haar naam te noemen, wil eerst weten wat de docent vindt). Punt is: zie ik dingen die er niet zijn en is ze gewoon afgevallen om weet ik wat voor verklarende reden of is er echt iets? Ik zit er mee in mijn maag. Wat vinden jullie dat ik moet doen of juist niet?
Dank je wel voor lezen.
"A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife