Hoi
Ik ben vandaag in een situatie gegooid die ik alles behalve prettig vind en omdat iedereen rondom me niet neutraal is om hier op te reageren, wend ik me even tot jullie. Al ruim 18 jaar zie ik mijn vader niet meer. Het enige contact die we hadden was het alimentatiegeld die hij iedere maand stortte en ik ontving. Sinds enkele jaren begon hij behoorlijk moeilijk te doen over mijn studies en wou hij niet meer betalen. Na veel boe en ba hebben we dat probleem opgelost, maar hij betaald nog steeds slordig, onregelmatig en vaak gewoon niet.
Vandaag deed ik mijn mailbox open en had ik een mail ontvangen van hem. Waarin hij vroeg om af te spreken en hij eindigde met 'je papa'. Ik was compleet in de war, want hij had al eens duidelijk gemaakt dat ik zijn dochter niet langer meer was en nu kwam hij klef af met 'je papa'. Ik snap er even helemaal niks meer van.
Maar nu weet ik dus echt niet wat te doen. Aan de ene kant heb ik hem niks meer te vertellen, want hij heeft littekens op mijn ziel gezorgd die nooit zullen verdwijnen, maar aan de andere kant is het misschien de enige kans die ik krijg om eindelijk antwoorden te krijgen op mijn vragen. Het is dus geen beslissing die ik overhaast mag maken. Iedereen rondom me heeft gemengde gevoelens hierover. Is het een wanhoopspoging? Probeert hij sympathie bij me op te wekken? Is hij weg van zijn vrouw en probeert hij het verleden terug te draaien? Was hij dronken toen hij het stuurde, want het was tenslotte met zijn gsm op 23u.
Wat zouden jullie doen in mijn geval. Hem links laten liggen of toch met hem afspreken?
Ik ben sowieso van plan om een mail te sturen met de vraag waarom hij mij na al die jaren opeens wilt zien.
Ik weet echt niet wat ik hier mee moet aanvangen. Dus help?
What do you do with a sick scientist? If you can't curium and helium, you might as well barium.