• Ik zit met een probleem en heb wat tips nodig het is over thuis en school.

    Op school amuseer ik me niet echt want de leerkrachten zijn altijd streng voor de kleinste dingetjes.
    De leerlingen pesten elkaar ook vaak waar door me vaak niet thuis voel op school.
    Thuis voel ik me ook niet echt thuis.
    Ik verveel me vaak thuis en mag bijna niks van me ouders.
    Ik voel me vaak ook depressief en me ouders weten niet hoe ze er moeten op antwoorden waar door vaak me in de kou voel.
    Heb zelf bijna ook geen kleren waar door vaak vuil en vies rondloop waar door nog depressief voel.
    Ik word dat gevoel van depressief zijn beu heb vaak gepraat met school en me ouders maar die vinden geen oplossing voor me depressief gevoel.
    Ik word binnenkort 18 jaar en ga dan stoppen met school omdat me gewoon depressief voel door school.

    hebben jullie tips hoe dat gevoel van depressief zijn kan behouden tot 18 jaar ben want word gevoel echt beu.

    Is praten met een vertrouwenspersoon/ therapeut niet het beste. Als je je nergens thuis voelt kunnen zij je misschien wel verder helpen, ook met je depressief gevoel?
    Ik kan wel tips geven denk, maar ik dnek dta zij dta beter kunnen en je ook mee rkunnen helpen


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Ik heb begin van het school jaar keer met een psycholoog gepraat maar ben er mee gestopt omdat ze me niet echt hielp.
    Er verander niks aan me situatie enkel hebben gepraat en anders verander er niks.

    Tbh het klonk als een fanfic die ik ook las. Maar oke. Not funny.

    Heb je al eens serieus met ze gepraat over hoe je -je voelt? Want als je dat al gedaan hebt, kun je zelf ook nog altijd zoeken naar oplossingen die nu tijdelijk kunnen helpen. Je kan kijken voor een sport o.i.d zodat je toch bezig blijft met dingen. Als je bijna 18 bent, kun je misschien zelf ook proberen je kleren te wassen. Als hun het niet willen. Het is niet ideaal, maar het is iets.

    En kun je er niet met docenten over praten? Ik weet niet in welk jaar je zit etc. maar als 17 jarige nemen ze je denk ik wel serieus als je iets verteld. Dan kun je ok vertellen over je thuissituatie.


    wat was dit ookalweer

    Zou je echt stoppen met school? Mensen die dat doen komen zelden goed terecht. En ik denk dat je ook moet doen wat hierboven is gezegd. Met een tussenpersoon praten helpt goed.


    "At least I am much stronger than when I was unaware of my own weakness."

    Toch moet je over je gevoelens praten en desnoods met een arts voor medicatie om die depressieve gevoelens iets te remmen. Ik zeg niet dat medicijnen per definitie geweldig zijn en alles wegnemen, maar het kan wel een hulpmiddel zijn..


    26 - 02 - '16

    Krijg al medicatie een spuit elke maand maar vind dat niet echt helpt voel me nog altijd depressief en ellendig door me ouders en school.

    Kleding kan je nieuw kopen, niet? En ik raad je aan toch met een psycholoog te gaan praten en dan niet één keer maar vaker, aangezien je zo'n probleem ook niet zomaar oplost. Misschien kan je ook met je ouders praten, als zij niet weten/snappen hoe jij je voelt dan kunnen ze je ook niet helpen. Geef aan dat je je verveeld, dat je je niet echt thuis voelt (en waarom) en welke rol zij daarin spelen. Als je niet wil praten kan je ook een brief schrijven. Met school stoppen is denk ik maar een oplossing op korte termijn, die uiteindelijk voor meer problemen gaat zorgen dan ze oplost, dat zou ik niet doen.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik zou niet stoppen met school. Wat zou je willen doen als je van school af zou gaan? Bijt door en maak het af, zodat je (kan studeren, en) hopelijk een goede baan kan vinden. Dat is het beste voor je.
    Ik ben het daarbij eens met reacties hierboven. Probeer alsnog naar een psycholoog te gaan en te vertellen hoe je je echt voelt. Het is het werk van een psycholoog om mensen te helpen, dus behoor je ook hulp te krijgen wanneer jij aangeeft dat je dat nodig hebt.
    Als laatste kan het goed helpen om een of andere hobby te vinden. Dit kan iets creatiefs zijn (bijvoorbeeld schrijven en tekenen), dit kan een sport zijn (hoeft niet altijd veel te kosten, en lessen zijn ook lang niet altijd nodig) en dit kan natuurlijk ook iets muzikaals zijn(heeft ook niet altijd kosten). Verder kan je lezen, films kijken, gamen, raadsels/puzzels maken, koken... noem maar op. Er is vast wel iets wat je leuk vind. Nu snap ik dat je ook je best moet doen voor school, maar dat lukt niet zonder enige goede hobby's als afleiding.

    Je kan me altijd PB'en als je nog eens ergens mee zit of hulp nodig hebt.

    [ bericht aangepast op 1 maart 2015 - 15:11 ]


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…