• Hoi. (:

    Voor het eindwerkstuk (vergelijkbaar met een profielwerkstuk, maar dan uitgebreider) dat ik op school moet maken, mag ik een boek schrijven als praktisch deel. Nu ben ik druk bezig met het uitwerken van de hoofdpersonen, hun achtergronden en de verhaallijn. In het verhaal is de vader van de hoofdpersoon, Marinne, niet meer in haar leven. In het boek zelf zal het niet heel erg aan de orde komen, maar ik wil wel graag een reden hebben ervoor in mijn achtergrond van haar, aangezien ik daar deels ook op beoordeeld ga worden.
    Ik loop alleen er tegenaan hoe ik dit kan schrijven. Ik wil niet dat haar vader bijvoorbeeld zijn gezin verliet voor een andere vrouw of dat hij alcoholist is. Ik wil graag een originele reden voor het feit dat hij er niet is, maar ik loop behoorlijk vast met het verzinnen. Natuurlijk mag het ook een negatieve reden zijn, als het niet al te cliché is.

    Mijn vraag voor jullie: zouden jullie een originele reden kunnen bedenken voor de afwezigheid van Marinne's vader?

    Alle suggesties zijn welkom en worden heel erg gewaardeerd! ^^

    [ bericht aangepast op 21 feb 2015 - 16:37 ]


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Zweinstein schreef:
    (...)

    Fonteinslopende voetbalaliënhooligans*.

    I couldn't agree more. :Y)


    That's it, je moet nu wel schrijven over fonteinslopende voetbalaliënhooligans waarmee haar moeder een onenightstand had, Nina. Als je daarmee niet alle punten voor originaliteit krijgt, weet ik het ook niet meer.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    That's it, je moet nu wel schrijven over fonteinslopende voetbalaliënhooligans waarmee haar moeder een onenightstand had, Nina. Als je daarmee niet alle punten voor originaliteit krijgt, weet ik het ook niet meer.


    Haar moeder had een onenightstand met meer dan een van de fonteinslopende voetbalaliënhooligans?


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    JamesPotter schreef:
    (...)

    Haar moeder had een onenightstand met meer dan een van de fonteinslopende voetbalaliënhooligans?


    Ik had het niet eens opzettelijk in meervoud geschreven, maar nu we toch bezig zijn, waarom niet. (krul)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Ik had het niet eens opzettelijk in meervoud geschreven, maar nu we toch bezig zijn, waarom niet. (krul)

    Ik zal het na de vakantie eens met mijn begeleidster doornemen. Kijken hoe serieus ze me nog zal nemen nadat ik suggereer dat de vader(s?) van Marinne fonteinslopende voetbalaliënhooligans zijn.


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Wiarda schreef:
    (...)
    Zijn er nog andere soorten hooligans? Ik dacht dat dat vrij gelimiteerd was tot voetbal. :'D


    Weetilveel xd ghehe


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Mylintis schreef:
    (...)
    Ik zal het na de vakantie eens met mijn begeleidster doornemen. Kijken hoe serieus ze me nog zal nemen nadat ik suggereer dat de vader(s?) van Marinne fonteinslopende voetbalaliënhooligans zijn.


    DIE VOOR FEYENOORD ZIJN! (krul)


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik weet niet of het al genoemd is, omdat ik heel lui niet het hele topic het doorgelezen.
    Maar, de vader zou in het leger kunnen zitten en voor een missie uitgezonden kunnen zijn.


    I am an idiot, I move.

    Fisher schreef:
    Ik weet niet of het al genoemd is, omdat ik heel lui niet het hele topic het doorgelezen.
    Maar, de vader zou in het leger kunnen zitten en voor een missie uitgezonden kunnen zijn.

    Er staat me bij dat zoiets wel genoemd is, maar aangezien ik ook te lui ben om terug te lezen weet ik het niet zeker. :') Bedankt!


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Haar vader heeft haar moeder verlaten voor een man? Idk als t geen andere vrouw mag zijn.


    I'm so scared of being alone, yet I constantly push people away and never let anyone in.

    The_End schreef:
    Haar vader heeft haar moeder verlaten voor een man? Idk als t geen andere vrouw mag zijn.


    Ik stem voor. (cat)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    De vader(s) van Marinne fonteinslopende zijn gewoon Feyenoordse voetbalaliënhooligans. (cat)


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Hahaha, oh god, al die ideeën in dit topic zijn gewoon onvoorstelbaar geniaal. Mijn idee was dat de vader zich na een stomende affaire met haar moeder bekeerd heeft en geestelijke is geworden en nu zijn kind weigert te erkennen om zijn imago van brave, maagdelijke broeder niet te verkloten.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    The_End schreef:
    Haar vader heeft haar moeder verlaten voor een man? Idk als t geen andere vrouw mag zijn.

    Die komt sowieso op mijn lijstje te staan! ^.^

    Soundgarden
    Hahaha, oh god, al die ideeën in dit topic zijn gewoon onvoorstelbaar geniaal. Mijn idee was dat de vader zich na een stomende affaire met haar moeder bekeerd heeft en geestelijke is geworden en nu zijn kind weigert te erkennen om zijn imago van brave, maagdelijke broeder niet te verkloten.

    Ik sta ook echt verstelt van de creativiteit! Ik heb een hele waslijst aan geweldige ideeën gekregen. :Y)
    Jouw idee zou echt voor leuke situaties zorgen, haha


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    The_End schreef:
    Haar vader heeft haar moeder verlaten voor een man? Idk als t geen andere vrouw mag zijn.


    Ohhh, meer LGBTQ opties: Marinne heeft helemaal geen vader. De persoon die haar moeder zwanger heeft gemaakt is een trans vrouw.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Ohhh, meer LGBTQ opties: Marinne heeft helemaal geen vader. De persoon die haar moeder zwanger heeft gemaakt is een trans vrouw.

    That's it. Ik hoef niet meer verder te zoeken.


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."