Hoi. (:
Voor het eindwerkstuk (vergelijkbaar met een profielwerkstuk, maar dan uitgebreider) dat ik op school moet maken, mag ik een boek schrijven als praktisch deel. Nu ben ik druk bezig met het uitwerken van de hoofdpersonen, hun achtergronden en de verhaallijn. In het verhaal is de vader van de hoofdpersoon, Marinne, niet meer in haar leven. In het boek zelf zal het niet heel erg aan de orde komen, maar ik wil wel graag een reden hebben ervoor in mijn achtergrond van haar, aangezien ik daar deels ook op beoordeeld ga worden.
Ik loop alleen er tegenaan hoe ik dit kan schrijven. Ik wil niet dat haar vader bijvoorbeeld zijn gezin verliet voor een andere vrouw of dat hij alcoholist is. Ik wil graag een originele reden voor het feit dat hij er niet is, maar ik loop behoorlijk vast met het verzinnen. Natuurlijk mag het ook een negatieve reden zijn, als het niet al te cliché is.
Mijn vraag voor jullie: zouden jullie een originele reden kunnen bedenken voor de afwezigheid van Marinne's vader?
Alle suggesties zijn welkom en worden heel erg gewaardeerd! ^^
[ bericht aangepast op 21 feb 2015 - 16:37 ]
"Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."