• Hoi. (:

    Voor het eindwerkstuk (vergelijkbaar met een profielwerkstuk, maar dan uitgebreider) dat ik op school moet maken, mag ik een boek schrijven als praktisch deel. Nu ben ik druk bezig met het uitwerken van de hoofdpersonen, hun achtergronden en de verhaallijn. In het verhaal is de vader van de hoofdpersoon, Marinne, niet meer in haar leven. In het boek zelf zal het niet heel erg aan de orde komen, maar ik wil wel graag een reden hebben ervoor in mijn achtergrond van haar, aangezien ik daar deels ook op beoordeeld ga worden.
    Ik loop alleen er tegenaan hoe ik dit kan schrijven. Ik wil niet dat haar vader bijvoorbeeld zijn gezin verliet voor een andere vrouw of dat hij alcoholist is. Ik wil graag een originele reden voor het feit dat hij er niet is, maar ik loop behoorlijk vast met het verzinnen. Natuurlijk mag het ook een negatieve reden zijn, als het niet al te cliché is.

    Mijn vraag voor jullie: zouden jullie een originele reden kunnen bedenken voor de afwezigheid van Marinne's vader?

    Alle suggesties zijn welkom en worden heel erg gewaardeerd! ^^

    [ bericht aangepast op 21 feb 2015 - 16:37 ]


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Misschien dat ie in het leger zit en daarom vaker in het buitenland is dan bij zijn gezin?
    Of dat ie in 't leger zat, maar is neergeschoten of op een andere manier omgekomen, en dat ze hem vreselijk mist?


    Of hij is een buitenlandcorrespondent :P en woont daardoor in het buitenland


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Zweinstein schreef:
    (...)

    Maar even een vraagje voordat ik verdere suggesties doe:
    Hebben vrouw en kind wel ooit contact gehad met de vader? Komt het ooit voor dat ze over de vader spreken? En zo ja, wil je dan dat ze goed spreken over die vader, of slecht? Of teleurgesteld?

    c:

    Doordat ik nog niet weet om welke reden haar vader niet meer in haar leven is, weet ik niet zeker of ze ooit contact hebben gehad. Moeder en kind praten sporadisch over de vader en als het wel gebeurt, is het voornamelijk negatief. Zoals ik het nu bekijk dan, het staat nog niet vast.'

    Derks schreef:
    Misschien dat ie in het leger zit en daarom vaker in het buitenland is dan bij zijn gezin?
    Of dat ie in 't leger zat, maar is neergeschoten of op een andere manier omgekomen, en dat ze hem vreselijk mist?

    Of hij is een buitenlandcorrespondent :P en woont daardoor in het buitenland

    Een moord is ook altijd leuk en het missen zou wel wat drama toevoegen. Dit gaat nog lastig worden. :')

    [ bericht aangepast op 21 feb 2015 - 19:06 ]


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Mylintis schreef:
    (...)
    Doordat ik nog niet weet om welke reden haar vader niet meer in haar leven is, weet ik niet zeker of ze ooit contact hebben gehad. Moeder en kind praten sporadisch over de vader en als het wel gebeurt, is het voornamelijk negatief. Zoals ik het nu bekijk dan, het staat nog niet vast.


    Aah okidoki.

    Wel, vader is een reiziger. Of het kind was inderdaad gewoon een ''ongeluk'' en vaders heeft vrouw en kind zo snel mogelijk verlaten.
    Of moeders ging gewoon naar de mannenhoeren toe en raakte zwanger. (cat)
    Of je kunt ook zeggen dat moeders verkracht is, maar of dat zo leuk is om te schrijven... Niet mijn smaak in ieder geval. :p
    Of vaders is moeders eerste jeugdliefde en samen hebben ze dochterlief gekregen. Maar toen kreeg vaders interesse in andere vrouwen en dat kon moeders niet hebben, waardoor er heel wat ruzie was en moeders heeft gezegd dat vaders naar zijn nieuwe vriendin toe moest gaan en dat hij zijn dochter nooit meer zien mocht.
    Of moeders heeft dochterlief gewoon geadopteerd en er is nooit een vader in beeld geweest.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Derks schreef:
    Misschien dat ie in het leger zit en daarom vaker in het buitenland is dan bij zijn gezin?
    Of dat ie in 't leger zat, maar is neergeschoten of op een andere manier omgekomen, en dat ze hem vreselijk mist?


    Of hij is een buitenlandcorrespondent :P en woont daardoor in het buitenland


    Dit is eigenlijk waar ik ook aan dacht ^^


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Vader besloot uit het seculiere leven te stappen en monnik te worden in een Italiaans klooster - om maar even met een absurde optie te komen


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Bosie schreef:
    Vader besloot uit het seculiere leven te stappen en monnik te worden in een Italiaans klooster - om maar even met een absurde optie te komen


    Ugh I hate it when that happens.


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:
    (...)

    Ugh I hate it when that happens.


    so annoying indeed


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Haar vader was een achterlijke voetbal hooligan die na een wedstrijd met een groepje andere hooligans een fan van het andere team in elkaar heeft geslagen (of een fontein heeft gesloopt x)) en werd opgepakt. :')


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Bosie schreef:
    Vader besloot uit het seculiere leven te stappen en monnik te worden in een Italiaans klooster - om maar even met een absurde optie te komen

    Je maakt het me echt lastig! Ik dacht dat de onenightstand perfect zou zijn, maar monnik in een Italiaans klooster... Zeker het overwegen waard. Ik ben in de war.
    Wiarda schreef:
    Haar vader was een achterlijke voetbal hooligan die na een wedstrijd met een groepje andere hooligans een fan van het andere team in elkaar heeft geslagen (of een fontein heeft gesloopt x)) en werd opgepakt. :')

    Ik ga voor de gesloopte fontein. Maatschappij betrokken. :Y)

    [ bericht aangepast op 24 feb 2015 - 22:24 ]


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Mylintis schreef:
    (...)
    Ik ga voor de gesloopte fontein. Maatschappij betrokken. :Y)


    Geen aliëns? :C


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Zweinstein schreef:
    (...)

    Geen aliëns? :C

    Ik weet het allemaal niet meer. Ö


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Mylintis schreef:
    (...)
    Ik weet het allemaal niet meer. Ö


    Aliëns! :Y)


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Zweinstein schreef:
    (...)

    Aliëns! :Y)


    Fonteinslopende aliënhooligans.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)

    Fonteinslopende aliënhooligans.


    Fonteinslopende voetbalaliënhooligans*.

    I couldn't agree more. :Y)


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Zweinstein schreef:
    (...)

    Fonteinslopende voetbalaliënhooligans*.

    I couldn't agree more. :Y)

    Zijn er nog andere soorten hooligans? Ik dacht dat dat vrij gelimiteerd was tot voetbal. :'D


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.