Niall Horan
Gister bij het feest waren er zeker vreemde vonken geweest tussen mijn vrouw en mij die er in jaren niet waren geweest, misschien kwam het door haar strakke jurkje, misschien door de drank. We hadden het gezellig gehad, ik had een aantal glazen gedronken, en we waren samen in bed beland. We sliepen elke avond wel in hetzelfde bed, maar de echte liefde was er niet meer geweest. Toch leek het vuur van jaren geleden terug te zijn geweest. We hadden seks gehad, heerlijke vurige seks, maar vol van liefde. Het was zo anders geweest dan met Freddie, maar enorm fijn. Toch had ik een grote fout gemaakt. Ik had haar per ongeluk, alleen uit het feit dat we in jaren eigenlijk niets hadden gedaan, zeker niet lekker, Freddie genoemd toen ik klaar kwam. Daarna had ik haar maar gewoon een kus gegeven en welterusten gewenst alsof het niets was, maar ik had niet kunnen slapen. Het had me te erg dwars gezeten, waardoor ik nogsteeds wakker lag. Ik kroop dus maar uit bed, trok een boxer aan, en maakte compleet brak en met een knallende koppijn een ontbijtje voor Céline. Daarna nam ik een aantal pijnstillers in. Ik bracht haar het dienblad met twee beschuitjes met boter en brie, wat roerei, en een glas jus d'orange met een roos uit de tuin in een vaasje. Ik zette het op haar nachtkastje en trok toen snel een grijze joggingbroek en een wit hemd aan, om beneden mijn gympen aan te trekken en met de honden de deur uit te gaan om te gaan rennen door de velden.Ik wist dat het slecht voor mijn gewrichten was, zeker nu ze weer meer pijn begonnen te doen, maar ik moest echt even het huis uit. Ik werd compleet gek binnen de muren en moest even alles uit mijn systeem krijgen om dit te kunnen overleven.
Somaiya Yasmin Malik-Ravi
Het was een nog best heel gezellige avond geweest, ondanks mijn zorgen over hoe onze dochter zou reageren op het nieuws dat ze nog een broertje of zusje kreeg en hoe het met Lizzy haar gezin ging. De stapel alcoholflessen die in onze slaapkamer hadden gelegen toen ik Zayn aan had getroffen spookte ook nog ergens rond, maar niet vooraan mijn prioriteitenlijstje. Zelf dronk ik op een glas champagne per jaar op onze trouwdag na niets, maar ik wist dat Zayn af en toe een biertje dronk met de andere mannen uit het dorp. Misschien dronk hij er af en toe ook een thuis en had hij besloten op te ruimen omdat hij ze altijd maar had laten slingeren. Het leek niet echt bij hem te passen, maar ik ging er niet over oordelen voor ik het hele verhaal wist. Na een toch hele fijna avond als gisteravond, had ik eigenlijk ook helemaal geen zin om hem ernaar te vragen. Ik kroop in ons kleine tweepersoonsbed iets dichter tegen hem aan en bekeek zijn prachtige gelaat. Kleine rimpeltjes verschenen nu rond zijn ooghoeken, en een paar grijze haren in zijn gitzwarte haar, maar het maakte hem niets minder mooi. Hij werd gratieus oud en ik probeerde hetzelfde te doen, maar toch kon ik stiekem niet zonder mijn dagcrème. Zijn kaak vertoonde lichte stoppels en zijn lange wimpers, waar bijna iedere vrouw jaloers op zou zijn, lagen rustig op zijn gave huid, omdat zijn oogleden zijn prachtige kijkers verscholen in een schijnbaar rustige slaap. Ik legde mijn hoofd op zijn borst en luisterde naar zijn hartslag. Gisteravond was ik letterlijk ingestort op het bed, zo moe was ik geweest. Al was het me nog wel gelukt om me om te kleden in mijn nachthemd, wat eigenlijk een heel oud shirt van Zayn was, uit de tijd dat we voor de eerste paar keren bij elkaar logeerden. Ook had ik mijn haren nog losgemaakt, zodat ik nu met een waaier aan klittende manen om me heen lag. Ik vond alles best nu ik gewoon, net als vroeger, stil naar zijn hartslag kon luisteren terwijl hij nog sliep op een luie zaterdag, net als het jaar dat Cassandra in mijn buik groeide. Jammergenoeg was dit fijne moment van korte duur, want golven van misselijkheid kwamen over me heen. Ik krabbelde met moeite uit bed en snelde naar de wc. Ik wist me nog net op tijd boven de pot te hangen voor ik een lading maagzuur en gal eruit gooide, samen met nog wat kleine stukjes aardbei met chocolade, die Zayn en ik elkaar hadden gevoerd in de kou op de markt gister.
[ bericht aangepast op 16 feb 2015 - 0:40 ]
Bowties were never Cooler