Sadventure schreef:
(...)
Sorry, ik heb daar niet zo heel veel verstand van maar na wat ge-google begrijp ik niet; waarom is dat even erg?
De korte versie is dat PETA tegen zo ongeveer iedere interactie is van mens en dier, en dus bijvoorbeeld ook huisdieren doodt omdat dit onnatuurlijk en exploitatief is. PETA asielen maken tussen de 80 en 90% af van alle dieren die daar binnen komen, hoger dan reguliere asielen. Dan hebben we ook nog het feit dat er gevallen bekend zijn van PETA leden die rondrijden en dieren meenemen om in een asiel te vergassen, of het feit dat de baas van PETA gelinkt is aan militante dierenrechtenactivisten en ook militante dierenactivisten laten praten op hun conferenties. Het gaat dan om mensen die bereid zijn om te doden of gedood hebben uit naam van dierenwelzijn.
Ik vond
dit wel een interessante serie er over. Alle drie de afleveringen zijn echter anderhalf uur fso.
tl;dr: Als je doneert voor dierenwelzijn dan svp aan een groep die niet PETA is.
Dat terzijde, ik snap de lol van bont niet. Geef mij maar liever katoenen kleding
quidquid excusatio prandium pro