• Hallo ik heb een probleem ik hoop dat jullie mij kunnen helpen....ik voel me slecht :( warom
    1. Ik heb het gevoel dat ik waardeloos ben en dat ben ik ook
    2.niemand op school mag mij alleen mijn bff :(
    3.mijn oudets gaan scheiden
    4.ziet in de brugklass en mijn bff is steeds met een ander meisje bezig en negeerd mij
    5.ik heb geen tijd voor niks
    6. Ik huil de hele dag door
    7.ik kan geen vrienden maaken
    8.ik ben het niet waard om blij te zijn....
    Sorry als ik zeik ik probeer niet zielig te doen maar ik kan met niemand praaten :(

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    P.s. Ben niet de besten in spelling...

    [ bericht aangepast op 20 sep 2014 - 22:54 ]

    niemand op school mag mij alleen mijn bff
    niet in de brugklas en mijn bff is steeds met een ander meisje bezig en negeert mij


    Dit herken ik. Van vroeger. En nu is het eigenlijk nog steeds zo'n beetje. Ik ga met niemand om, alleen mijn beste vriendin.


    Some people are art and do art at the same time

    Inderdaat stom gevoel....

    praat met een vertrouwenspersoon over waar je last van hebt.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Wat naar dat je ouders gaan scheiden, zeg. Weet een vertrouwenspersoon op school hiervan? Misschien dat je daar beter even mee kan gaan praten. Vaak lucht het al een heleboel op om met iemand over problemen te praten die weet waar hij/zij mee bezig is. En misschien is het ook een goed idee om een keertje met je beste vriendin te praten. Dat is heel spannend, dat weet ik, maar zij kan ook niet van je neus aflezen hoe je je voelt en waarschijnlijk is het helemaal niet haar bedoeling om je te negeren. Heel veel succes en sterkte!


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Lieve meid: je bent niet waardeloos, dat mag je nooit denken! Je bent leuk en lief en hebt allemaal talenten. Misschien weet je dat zelf nog niet; dt heeft tijd nodig. Maar voor een rups een vlinder wordt, moet het eerst een conon worden om later te ontpoppen in een prachtige vlinder! Misschien vind je je jezelf waardeloos, maar dat ben je niet. De tijd zal je leren dat je, eerlijk waar, een waardevol persoon bent.

    Over school: de brugklas is lastig. Mensen gaan groepjes vormen en gaan zichzelf ontwikkelen. Je beste vriendin maakt een nieuwe vriendin, maat vergeet nu wel dat jij er ook nog bent. Dat is vervelend. Wat denk je dat je kunt doen om dit op te lossen? 1) Misschien heeft je bff het niet eens door, dus misschien moet je dat vertellen. Vertel hoe jij het beleeft, dus: "Ik heb het gevoel/denk dat je mij negeert en ik zit daar heel erg mee. Ik wil hier graag met je over praten, want ik wil dit graag oplossen. Wil je er ook over praten?' Op deze manier breng het rustig en geef je je bff de ruimte om erover na te denken en haar kant van het verhaal te vertellen. 2) Vriendschap proberen te sluiten met de nieuwe vriendin van je bff, zodat jullie met z'n drieën leuke dingen kunnen doen. Nadeel van drie personen is dat er altijd een derde wiel aan de wagen is, maar als je goede afspraken maakt, is dat geen probleem, lijkt mij. 3) Probeer nieuwe mensen te ontmoeten en een beetje minder te richten op je bff. Misschien zien mensen wel dag je heel erg op haar gericht bent en nemen ze daarom afstand van je. (Ik gis nu!) Probeer 'na met andere meisjes (en jongens) om te gaan in je klas. Ik weet zeker dat er genoeg mensen zijn die je aardig vinden!

    De brugklas is best wel wennen: (meer) huiswerk, allemaal andere vakken, langere dagen en nieuwe stof. Ik weet precies wat je bedoelt. Je hebt tijd nodig om te aarden en te wennen aan je nieuwe leven op de middelbare school. Dat kost veel tijd, maar na verloop van tijd zul je vrije tijd vinden. Echt waar. Ik zit nu in 5 Havo en met mij is het ook goed gekomen, dus met jou zal het ook goed komen!

    Wat ontzettend naar dat je ouders gaan scheiden. Dat is nooit leuk, zeker als je in een ase in je leven zit dat je hun steun hard nodig hebt. Vertel aan je ouders waar je mee zit. Hun problemen met elkaar mag niet jouw mentale gezondheid in de weg staan. Misschien kun je samen met je ouders een praatgroep vinden of kijken of je elke week op school een gesprek kan hebben met een vertrouwenspersoon, zodat je je verhaal kwijt kan. Deze personen op school zijn ervoor bedoeld om je te helpen, al is het enkel er voor je zijn als je dat nodig hebt. Schuw niet om hulp te vragen, je bent hartstikke dapper om al op je eigen benen te staan op je nieuwe school terwijl het thuis niet goed gaat. Je mag best trots zijn op jezelf, je doet heel veel goed!

    Stop met huilen en droog je tranen. Dit gaat misschien gemeen klinken, maar ik zeg het toch: zelfmedelijden leidt tot niets! Wees sterk en dapper en ga ervoor! Dat brengt je een stuk verder dan slechts huilen. Als je alsmaar negatief denk blijf je in een soort negatieve cirkel. Een cirkel kent geen einde, maar wil je voor altijd treurig zijn? Lijkt me niet, toch? Niet alles is 1-2-3 beter, maar je tranen drogen en het beste it zoveel mogelijk halen maakt je een stuk positiever. De kleine dingen die positief zijn moet je koesteren! Denk bijv. "Wat 'n lekkere boterham at ik vandaag op school!" i.p.v. "Wéér een pauze op school terwijl ik liever thuis zit." Zie je het verschil?

    Vrienden maken gaat bij de een makkelijker dan bij de ander. Sommige vinden al vrienden op de 1e dag van de brugklas, bij anderen duurt het een tijdje. Stel jezelf open voor nieuwe vriendschappen. Nieuwe mensen zijn leuk! Ga in de pauze eens bij wat klasgenoten staan en vraag of jee bij mag komen zitten. Meng je in het gesprek en doe lekker mee!

    Nogmaals: je bent het waard om blij te zijn. Kop op en ervoor gaan! Wie zegt dat jij het niet waard bent om gelukkig te zijn? Jijzelf? Dan ben je fout. Niemand is op deze wereld om ellendig te zijn, dus jij ook niet. Maak van elke dag een feestje. In mij agenda stond ooit: "Elke dag os een feestje, maar je moet zelf de slingers ophangen." Dat klopt. Soms hangen de slingers niet goed en is het feetje van die dag niet geslaagd, maar op andere dagen zal die vaak genoeg slagen. Wees de schrijver van je eigen verhaal dat je leven is en maak het zo leuk als je wilt!

    En je spelling: komt helemaal goed! Je zit nog in de brugklas, dat komt vanzelf. Misschien heb je er meer moeite mee dan andere kinderen, maar dat is niet erg. Misschien ben je wel een kei is wiskunde! Dat is lang niet iedereen, hoor. Iedereen heeft talenten en kan dingen beter of minder goed dan anderen. Niet treuren I'm je spelling, wie je bent als persoon en wat je wél goed kan is veel belangrijker!


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Jullie hebben gelijk! Na regen komt zonneschijn en heel erg bedankt voor jullie tips :) ik voel mij beter alles heeft tijd nodig maar.... ik heb geen persoon op school om over te praaten ik probeer wel met mijn bff :)

    Penny9 schreef:
    Jullie hebben gelijk! Na regen komt zonneschijn en heel erg bedankt voor jullie tips :) ik voel mij beter alles heeft tijd nodig maar.... ik heb geen persoon op school om over te praaten ik probeer wel met mijn bff :)


    Vraag aan je mentor of hij een afspraak voor je wilt maken met een vertrouwenspersoon.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ok :)

    Puberteit meis. Ik herken deze punten die je nu opnoemt, want dat voelde ik zelf ook allemaal zo toen ik een jaar of 12/13/14 was.
    Allereerst ben je niet waardeloos. De brugklas is gewoon een lastig iets. Iedereen wil erbij horen, wil aardig gevonden worden en er is echt sprake van groepsvorming en dan is het heel naar dat je er niet bij hoort. Probeer contact te leggen. Zoek meisjes en jongens die je aardig lijken en ga een keertje samen huiswerk doen, ergens iets drinken of kom erachter wat hun interesses zijn, zodat je een beetje een klik hebt als het overeenkomt met jouw interesses. Je zit gewoon in een heel lastige leeftijd, maar geloof me. Het wordt allemaal beter als je wat ouder bent.
    Je kunt met dit soort dingen altijd naar je mentor gaan of vertrouwenspersoon op school. Je bff is er natuurlijk ook altijd voor je en anders kun je altijd je verhaal op Quizlet zetten, zoals je dat nu ook hebt gedaan. Als je het zo zwaar hebt op school kun je altijd naar huiswerk begeleiding. Op de middelbare school krijg je opeens heel veel huiswerk en dat kan enorm zwaar zijn, maar je kunt er mee leren omgaan. Je moet leren plannen. Geef bij je mentor aan dat je hier moeite mee hebt en kijk wat je opties zijn.
    Wat naar dat je ouders gaan scheiden. Heb je nog broers of zussen? Dan kun je bij hen steun zoeken, jullie zitten immers in hetzelfde schuitje. Ook is het belangrijk dit op school aan te geven, want dan kunnen de docenten er rekening mee houden dat het in jouw privéomstandigheden niet zo lekker loopt.

    En wat tips om je op te vrolijken:

    * Doe lekker een gezichtsmaskertje en pak er een kop thee bij (of iets anders dat je graag drinkt) en koop het leukste tijdschrift dat er is!
    * Kijk een leuke film met je bff
    * Ga iets lekkers bakken, een taart, koekjes, boterkoek.
    * Gun jezelf nieuwe kleding
    * Zoek op internet naar plaatjes van lieve dieren
    * Luister lekker muziek
    * Doe een game die je leuk vindt


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Nogmaals dankje :)