• Hee,

    Om niet om het zaak heen te hoeven draaien, leg ik maar meteen uit waarom ik hulp nodig heb. Ik studeer Sociaal Juridisch Medewerker (SJM) Voor degenen die niet weten wat het inhoud: het is wetten. Je kan hierna bijvoorbeeld meteen bij een advocaten bureau werken of simpel verder studeren.
    Het is een MBO opleiding en om het makkelijk uit te leggen, het is net een voorstudie voor als je bijvoorbeeld notaris, deurwaarder, advocaat of rechter wilt worden.

    Voor een project moet ik een compleet vreemde proberen te overtuigen om SJM te gaan studeren. Persoonlijk heb ik besloten om deze studie te volgen omdat ik eigenlijk niet wist wat ik in hemelsnaam zou willen worden. En stiekem ervan droomt om een schrijver te worden. Oh en veel crime series kijk en wetten dus wel in mijn intersesses valt.

    Mijn vraag is dus waarom je SJM zou willen studeren. Wat spreekt je aan? Wat lijkt je het leukst aan het opleiding?
    Of waarom zou je het opleiding juist niet willen doen?
    Edit: En dit is de belangrijkste vraag: Wat zou je overtuigen on wetten te studeren?

    Alvast bedankt (K)

    [ bericht aangepast op 4 feb 2015 - 20:37 ]


    -

    Ik studeer rechten, dus ik kan hier antwoord op geven. ;D Mijn droom is min of meer om mensenrechtenadvocate te worden. Het lijkt me geweldig om mensen te kunnen helpen, écht helpen (dus niet een donatie doen of zo). Bovendien vind ik het leuk om gaten te vinden in de wet, of de wet te gebruiken in mijn voordeel. En ik hou ervan om gelijk te hebben.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik zou het niet willen studeren omdat het me niet interesseert. Sowieso is wetten niet makkelijk en saai, want ik heb daar ook les over gehad, wat haatte ik dat zeg. Het zijn zware beroepen die je met deze opleiding kan doen, maar ik zie mezelf daar nooit in. Ik ben te zachtaardig voor die harde beroepen en omdat ik niet van te moeilijke dingen hou zou ik sowieso naar een makkelijkere opleiding gaan. Daarbij ben ik ook liever bezig met m'n handen dan m'n hoofd te breken. Eerlijk gezegd lijkt het me ook een saaie opleiding, zo zou ik al lang iets hebben van 'Ja doei, bekijk het maar'. Ik zou het snel beu zijn, tenzij je per se graag advocaat of rechter wil worden kan ik het nog begrijpen dat je het volhoudt.
    Ik weet niet of je iets aan m'n mening hebt, ik vind het op zich moeilijk om precies te kunnen uitleggen waarom ik het niet zou studeren. Succes met je project!


    16 - 09 - '17

    Vhagar schreef:
    Ik studeer rechten, dus ik kan hier antwoord op geven. ;D Mijn droom is min of meer om mensenrechtenadvocate te worden. Het lijkt me geweldig om mensen te kunnen helpen, écht helpen (dus niet een donatie doen of zo). Bovendien vind ik het leuk om gaten te vinden in de wet, of de wet te gebruiken in mijn voordeel. En ik hou ervan om gelijk te hebben.



    Tylan schreef:
    Ik zou het niet willen studeren omdat het me niet interesseert. Sowieso is wetten niet makkelijk en saai, want ik heb daar ook les over gehad, wat haatte ik dat zeg. Het zijn zware beroepen die je met deze opleiding kan doen, maar ik zie mezelf daar nooit in. Ik ben te zachtaardig voor die harde beroepen en omdat ik niet van te moeilijke dingen hou zou ik sowieso naar een makkelijkere opleiding gaan. Daarbij ben ik ook liever bezig met m'n handen dan m'n hoofd te breken. Eerlijk gezegd lijkt het me ook een saaie opleiding, zo zou ik al lang iets hebben van 'Ja doei, bekijk het maar'. Ik zou het snel beu zijn, tenzij je per se graag advocaat of rechter wil worden kan ik het nog begrijpen dat je het volhoudt.
    Ik weet niet of je iets aan m'n mening hebt, ik vind het op zich moeilijk om precies te kunnen uitleggen waarom ik het niet zou studeren. Succes met je project!


    Aii, bedankt guys. En dan bedoel ik ook: echt bedankt!
    @Sylvie: hahahah, ik kan jouw negatieve gedachten over het studie zo omdraaien dat het mensen aanspreekt.

    Kunnen jullie weer lief zijn om mijn volgende vraag ook te antwoorden: Wat zou je overhalen om wetten te studeren?


    -

    Emison schreef:
    (...)

    Aii, bedankt guys. En dan bedoel ik ook: echt bedankt!
    @Sylvie: hahahah, ik kan jouw negatieve gedachten over het studie zo omdraaien dat het mensen aanspreekt.

    Kunnen jullie weer lief zijn om mijn volgende vraag ook te antwoorden: Wat zou je overhalen om wetten te studeren?


    Haha, ook goed xp

    Moeilijke vraag!
    Euhm... Zoals elke mens dan kan weten wat de wetten zijn en zodat je dan ook weet waar je recht op hebt en zo. Als je het studeert kan je je er nog meer in verdiepen, kan je het gebruiken als dit nodig is, ook tegen je. Als je graag één van de beroepen wil uitoefenen die bij wetten komen kijken, dan zou ik het uiteraard ook gaan studeren. Heel veel mensen, zoals Vhagar al aanhaalde willen mensen dankzij deze beroepen helpen of graag hun gelijk krijgen. Fijn toch? Haha. Goh, verder heb ik echt geen idee, ik vind het echt een moeilijk vraag hoor. Aan m'n antwoord heb je vast niks, maar goed xp


    16 - 09 - '17