• Hee,

    Om niet om het zaak heen te hoeven draaien, leg ik maar meteen uit waarom ik hulp nodig heb. Ik studeer Sociaal Juridisch Medewerker (SJM) Voor degenen die niet weten wat het inhoud: het is wetten. Je kan hierna bijvoorbeeld meteen bij een advocaten bureau werken of simpel verder studeren.
    Het is een MBO opleiding en om het makkelijk uit te leggen, het is net een voorstudie voor als je bijvoorbeeld notaris, deurwaarder, advocaat of rechter wilt worden.

    Voor een project moet ik een compleet vreemde proberen te overtuigen om SJM te gaan studeren. Persoonlijk heb ik besloten om deze studie te volgen omdat ik eigenlijk niet wist wat ik in hemelsnaam zou willen worden. En stiekem ervan droomt om een schrijver te worden. Oh en veel crime series kijk en wetten dus wel in mijn intersesses valt.

    Mijn vraag is dus waarom je SJM zou willen studeren. Wat spreekt je aan? Wat lijkt je het leukst aan het opleiding?
    Of waarom zou je het opleiding juist niet willen doen?
    Edit: En dit is de belangrijkste vraag: Wat zou je overtuigen on wetten te studeren?

    Alvast bedankt (K)

    [ bericht aangepast op 4 feb 2015 - 20:37 ]


    -

    Ik studeer rechten, dus ik kan hier antwoord op geven. ;D Mijn droom is min of meer om mensenrechtenadvocate te worden. Het lijkt me geweldig om mensen te kunnen helpen, écht helpen (dus niet een donatie doen of zo). Bovendien vind ik het leuk om gaten te vinden in de wet, of de wet te gebruiken in mijn voordeel. En ik hou ervan om gelijk te hebben.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."