• Ugh ik ben heel erg nerveus. Vrijdag word ik geopereerd aan mijn beide knieën. Wel te verstaan een kijk operatie. Ik hoop echt dat ze er iets tegen kunnen doen want als ze nu niks vinden loop ik de rest van mijn leven met de pijn.

    Ik moet naar huis met de rolstoel en een week op krukken. Ik heb van mn moeder en de zus van een vriendin gehoord dat het echt veel pijn doet. En als je uit narcose komt je helemaal gaat trillen.

    Iemand ervaring met een knie operatie. Ik heb meerdere operaties gehad maar ik was nog nooit zo nerveus...


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik ben geopereerd aan mijn kruisband en later nog een keer aan mijn meniscus. Vragen zijn dus welkom ;)


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Als je al ervaring hebt met operaties, weet je toch hoe narcose werkt voor jou? ;3 Dit is hetzelfde, iedereen reageert er anders op, dus de kans is klein dat jij ook begint te trillen omdat iemand anders dat deed.
    Operaties doen over het algemeen pijn, ja. Maar je hebt je eigen pijngrens en je eigen pijnstillers, dus ook dit is voor iedereen anders. Laat je niet bang maken door anderen.


    Your make-up is terrible

    Michonne schreef:
    Als je al ervaring hebt met operaties, weet je toch hoe narcose werkt voor jou? ;3 Dit is hetzelfde, iedereen reageert er anders op, dus de kans is klein dat jij ook begint te trillen omdat iemand anders dat deed.
    Operaties doen over het algemeen pijn, ja. Maar je hebt je eigen pijngrens en je eigen pijnstillers, dus ook dit is voor iedereen anders. Laat je niet bang maken door anderen.


    Toen ik voor het eerst geopereerd werd, wilde ik ook graag ervaringen van anderen horen. En de tweede keer net zo goed weer (ik had dan weliswaar geen narcose maar ruggenprik, maar toch). Dus ik snap wel dat ze het vraagt ;).

    @IrishNialler: waaraan moet je geopereerd worden? Het niveau van pijn verschilt namelijk nogal per ingreep. De pijn was echt vele malen erger na mijn kruisband-operatie vergeleken met mijn meniscus-operatie.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ik zeg ook niet dat ze het niet moet vragen, of zo. D: Alleen dat ze niet bang moet zijn als sommige mensen er iets over vertellen wat toch een beetje eng is.


    Your make-up is terrible

    Ik krijg een kijk operatie waarbij ze eventueel kraakbeen weg gaan knippen.

    Ik wil graag ervaring horen kmdat ik met mn knie nooit geopereerd ben


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ssssst ik moet 23 februari aan mijn linker knie geopereerd worden!

    En ook ik ben nu al bloed nerveus,
    Is het voor je meniscus toevallig?


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Bij mij heb ik ook een operatie gehad, alleen bij mij was mijn bod ingescheurd/gebroken omdat ik 5 jaar geleden door een pester in elkaar getrapt was en daardoor mijn rechterbeen kut groeit. Maar goed de keuze kan zijn met een masker of via een infuus, het verschild echt per persoon en ik heb zelf voor het infuus gekozen en ik was wel zo snel weg, na de operatie voelde ik geen pijn, geen trillingen of wat dan ook, ik voelde me eerder een beetje moe, maar voor de rest wilde ik gelijk aal gaan lopen, je knie zit echt in een hele dikke laag verband en je voelt er niks van, je voelt wel het verband en er kan een beetje water in zitten maar na het grootse deel is de pijn wel gelijk weg. Bij mij kwam er ook nog een fysio therapeut om te kijken en helpen hoe het met lopen ging en ze beginnen pas met lopen als je wakker bent, weer op je kamer ligt en wat heb gegeten.

    Elros schreef:
    Ssssst ik moet 23 februari aan mijn linker knie geopereerd worden!

    En ook ik ben nu al bloed nerveus,
    Is het voor je meniscus toevallig?
    ik krijg een kijkoperatie mijn laatste hoop amders loop ik de rest van mijn leven met de pijn


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    IrishNialler schreef:
    (...) ik krijg een kijkoperatie mijn laatste hoop amders loop ik de rest van mijn leven met de pijn


    Een kijkoperatie (zonder verdere ingreep) is pijnlijk, maar valt best mee, hoor. Wel vreemd dat je dan in een rolstoel weg moet. Ik ben geopereerd aan mijn kruisband en dat is echt een behoorlijke ingreep, maar zelfs toen mocht ik al direct de eerste dag op krukken lopen..

    [ bericht aangepast op 4 feb 2015 - 12:26 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Catan schreef:
    (...)

    Een kijkoperatie (zonder verdere ingreep) is pijnlijk, maar valt best mee, hoor. Wel vreemd dat je dan in een rolstoel weg moet. Ik ben geopereerd aan mijn kruisband en dat is echt een behoorlijke ingreep, maar zelfs toen mocht ik al direct de eerste dag op krukken lopen..
    misachien omdat het beide knieen zijn


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    IrishNialler schreef:
    (...)misachien omdat het beide knieen zijn
    Nou het ligt eraan, beide knieën kan je gewoon met krukken lopen, ziekenhuis regels zijn: "U verlaat het ziekenhuis na een operatie in een rolstoel."

    MrsGately schreef:
    (...) Nou het ligt eraan, beide knieën kan je gewoon met krukken lopen, ziekenhuis regels zijn: "U verlaat het ziekenhuis na een operatie in een rolstoel."
    ow haha mij hadden ze gezegd dat op de dag zelf lopen heel pijnlijk is dus vandaar


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    IrishNialler schreef:
    (...)ow haha mij hadden ze gezegd dat op de dag zelf lopen heel pijnlijk is dus vandaar
    Ik heb ook een knieoperatie gehad (als ze geen kraakbeen konden vinden zou ik in een rolstoel belanden) maar ze vonden kraakbeen en ik moest 2 weken op krukken lopen, het gaat natuurlijk pijn doen, alleen hou wel in de gaten dat er nog water in je knie kan zitten en je dat kan voelen als je gaat zitten.

    Ik ben zelf nog nooit geopereerd, nou ja, aan mn traanbuis maar toen was ik twee en dat is heel wat anders dan een knie, dus ik weet niet hoe het voelt ofzo.

    Heel veel sterkte met de operatie! Moet je bij een kijkoperatie persé kijken? (ik zou dat zelf nooit aankunnen denk ik haha) Hopelijk vinden ze wat en heb je daarna geen pijn meer :3


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    Ik ben zelf nog nooit geopereerd, nou ja, aan mn traanbuis maar toen was ik twee en dat is heel wat anders dan een knie, dus ik weet niet hoe het voelt ofzo.

    Heel veel sterkte met de operatie! Moet je bij een kijkoperatie persé kijken? (ik zou dat zelf nooit aankunnen denk ik haha) Hopelijk vinden ze wat en heb je daarna geen pijn meer :3[/quotle]hey nee hoor ik kon kiezen ruggenprik en mee kijken of narcose. Bij een ander zou ik het leuk vinden maar bi mij zelf niet. Het is voor de arts een kijk operaie


    Change is for weirdos ~ Niall Horan