• Ik weet niet of dit al ooit is gevraagd of afgewezen maar ik vraag het gewoon voor de zekerheid.

    Ik weet niet of het mogelijk om Stories te koppelen. Ik zie dat heel veel mensen meerdere delen hebben van een compleet verhaal. Misschien is het leuk om die stories onderdeel van een gehele verhaal te laten zijn. Zo heeft de schrijver/schrijfster een beter overzicht misschien?

    Als het onduidelijk is en dat zal het waarschijnlijk zijn, geef het aan.


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Square schreef:
    (...)
    Dat zou op die manier geïnterpreteerd kunnen worden, denk ik, maar ik snap om heel eerlijk te zijn niet precies wat ermee bedoeld wordt, dus ik weet het niet. :'D

    Dat wordt met die regel ook bedoeld. Je afgeronde story mag een vervolg hebben, maar het is niet de bedoeling om een story te maken over 'Gifs over Brussel.' Gifs over Amsterdam' 'Gifs over Ney York'. Dat wordt niet aanzien als een vervolgstory, maar dat zou 1 grote story horen te zijn. Zoiets komt over als omzeiling van de regels om bijvoorbeeld hogere statistieken te krijgen voor badges. Zo zijn er dus echt mensen.

    Maar waar trek je de lijn van een vervolgstory...

    Voor de rest vind ik het een oké idee hoor. Ik zie alleen wat verder naar bepaalde personen. =P


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    Ik ben stiekem wel een beetje tegen.
    Ik zie het dan al echt gebeuren dat er users zijn die dan bepaalde regels willen omzeilen of hun story-badges willen halen door hun story na 10 hoofdstukken al af te ronden en daarna 'een nieuwe story', dat een vervolg erop is, zogezegd, te maken.
    Nja, dat ben ik. =P


    Waarschijnlijk is het een domme opmerking hoor, maar wat maakt deze suggestie uit voor het aantal badges? De vervolg stories zijn meestal toch al gewoon losse stories, dus die tellen dan toch al mee?


    Every villain is a hero in his own mind.

    OakenshieId schreef:
    (...)

    Waarschijnlijk is het een domme opmerking hoor, maar wat maakt deze suggestie uit voor het aantal badges? De vervolg stories zijn meestal toch al gewoon losse stories, dus die tellen dan toch al mee?

    Zoals ik het zie, is het dan voor users die zich op badges jagen, de stap nog kleiner om onrechtmatig badges te verwerven.
    Er zijn badges voor het aantal stories dat je hebt en in het verleden zijn er al mensen geweest die enorm veel stories aanmaakten zonder hoofdstukken. Na de regel dat een story maar 2 weken leeg mag staan, kwamen de stories die gesplitst werden. Dus bijvoorbeeld dat dezelfde user 5 verschillende fotostories had. Hebben we daar ook weer een regel van gemaakt.
    Ik zie het nu gebeuren dat zulke personen nu actieve stories gaan splitsen en zeggen dat het 'afgelopen' is en er dan 'vervolgstories' voor gaan maken.

    Zou gewoon iets zijn waar we rekening mee moeten houden.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)
    Zoals ik het zie, is het dan voor users die zich op badges jagen, de stap nog kleiner om onrechtmatig badges te verwerven.
    Er zijn badges voor het aantal stories dat je hebt en in het verleden zijn er al mensen geweest die enorm veel stories aanmaakten zonder hoofdstukken. Na de regel dat een story maar 2 weken leeg mag staan, kwamen de stories die gesplitst werden. Dus bijvoorbeeld dat dezelfde user 5 verschillende fotostories had. Hebben we daar ook weer een regel van gemaakt.
    Ik zie het nu gebeuren dat zulke personen nu actieve stories gaan splitsen en zeggen dat het 'afgelopen' is en er dan 'vervolgstories' voor gaan maken.

    Zou gewoon iets zijn waar we rekening mee moeten houden.


    Maar dat kunnen ze nu toch ook doen? Of er nou automatisch een linkje bij komt, maakt geen verschil en vind ik persoonlijk ook niet opwegen tegen het feit dat je stories overzichtelijker worden.

    Hebben jullie er trouwens wel eens over gedacht om niet het aantal hoofdstukken of stories te tellen maar het aantal geschreven woorden?
    Ik vroeg me dat van de week af toen ik eens bij die topleden lijst keek.


    Every villain is a hero in his own mind.

    OakenshieId schreef:
    (...)

    Maar dat kunnen ze nu toch ook doen? Of er nou automatisch een linkje bij komt, maakt geen verschil en vind ik persoonlijk ook niet opwegen tegen het feit dat je stories overzichtelijker worden.

    Hebben jullie er trouwens wel eens over gedacht om niet het aantal hoofdstukken of stories te tellen maar het aantal geschreven woorden?
    Ik vroeg me dat van de week af toen ik eens bij die topleden lijst keek.

    Nu moeten ze er al wat meer moeite voor doen. Daarmee dat ik denk dat het de stap kleiner maakt. Ik zeg ook niet dat daarom dat idee niet te doen is hé. Het is gewoon iets waarmee we volgens mij rekening mee zouden moeten houden.

    Wil je die vraag misschien eens op een andere manier stellen? Ik ben niet helemaal mee. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Oké, ik ga het op een andere manier proberen haha.
    Het viel mij op dat als je bij de Top Leden Lijst kijkt, er lijstjes zijn voor degenen die de meeste stories hebben aangemaakt en degenen die de meeste hoofdstukken hebben geschreven. Nu zijn die twee dingen juist heel makkelijk te faken, door bijvoorbeeld maar honderd woorden per hoofdstuk te doen of door inderdaad verhalen te maken, waarbij je vervolgens maar één of twee hoofdstukken schrijft (of geen).

    Het lijkt mij datzulke dingen vermeden worden als het aantal woorden juist telt voor de toplijst, want dat kan men niet écht faken. Wel tienduizend keer bla in een hoofdstuk zetten, maar dat is, denk ik, veel makkelijker op te sporen.

    Is dat duidelijker? (:

    [ bericht aangepast op 24 jan 2015 - 20:06 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Wauw. Ik had nog helemaal niet nagedacht over die badges.... Mij boeien die badges echt voor geen meter


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    HelenaRavenclaw schreef:
    Wauw. Ik had nog helemaal niet nagedacht over die badges.... Mij boeien die badges echt voor geen meter


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    OakenshieId schreef:
    Oké, ik ga het op een andere manier proberen haha.
    Het viel mij op dat als je bij de Top Leden Lijst kijkt, er lijstjes zijn voor degenen die de meeste stories hebben aangemaakt en degenen die de meeste hoofdstukken hebben geschreven. Nu zijn die twee dingen juist heel makkelijk te faken, door bijvoorbeeld maar honderd woorden per hoofdstuk te doen of door inderdaad verhalen te maken, waarbij je vervolgens maar één of twee hoofdstukken schrijft (of geen).

    Het lijkt mij datzulke dingen vermeden worden als het aantal woorden juist telt voor de toplijst, want dat kan men niet écht faken. Wel tienduizend keer bla in een hoofdstuk zetten, maar dat is, denk ik, veel makkelijker op te sporen.

    Is dat duidelijker? (:

    Doorgaans maken we enkel regels als we merken dat er van iets misbruik gemaakt wordt. Dus eigenlijk pas als we merken dat iemand in de top probeert te geraken op zo'n manier, gaan we bedenken hoe we zoiets gaan oplossen.
    Maar als jij zo iemand tegenkomt, voel je vrij om die te melden en dan gaan we er rond werken.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Er is geen regel voor het aantal hoofdstukken of de lengte ervan - en ik vind ook niet dat dat er moet komen, waardoor melden onterecht is. Maar goed, het maakt verder niet uit. Ik vroeg me gewoon af of jullie bewust hebben gekozen voor aantal hoofdstukken en stories in plaats van aantal woorden. ;D


    Every villain is a hero in his own mind.

    Dus, wordt er iets met deze suggestie gedaan?


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    HelenaRavenclaw schreef:
    Dus, wordt er iets met deze suggestie gedaan?


    Er gaat wel wat meer tijd overheen voordat het doorgevoerd zou worden, als het überhaupt doorgevoerd wordt ;p. De suggesties worden door de mods bij Rutger neergelegd en die moet kijken wat hij er mee doet en wanneer (toch?).


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Square schreef:
    Eigenlijk vind ik dat wel een leuk idee. ^^
    Op AO3 heb je ook zoiets. Je hebt losse "works" (de verhalen, dus hetzelfde als stories op Q) en die kun je verzamelen in één serie. Binnen een verhaal heb je natuurlijk altijd een knopje met "volgend hoofdstuk", maar aan het einde ook eentje met "volgend deel uit deze serie". Dit is zo'n serie. Als je daar ook een aparte pagina voor hebt, is dat toch wat overzichtelijker dan overal in je stories linkjes te moeten plaatsen, vind ik.


    .......