Rogier Brooks
Voor enkele minuten stond ik wat zenuwachtig maar wat te staan in de grote hal. Ik keek de voorbijkomende mensen na, maar geen van hen leek aanstalten te maken op mij af te lopen. Op een gegeven moment kwam er toch nog een man op me af, achter hem aan liep een jongedame.
'Hallo, ben je hier voor het experiment?' hoorde ik hem vragen toen ik nog neit meteen doorhad dat hij ook echt voor mij kwam. Voor ik de tijd had gekregen om te antwoorden, ging hij al verder. 'Zo ja: zou ik je papieren mogen? Volg mij naar de rest.'
'Oké,' zei ik en gaf hem de papieren, waarna ik hem volgde. Hij liep vlug, alsof hij alles gauw wilde afhandelen. Ik kon weinig anders dan gewoon achter hem aanlopen, het gehele gebouw door, uiteindelijk uitkomend bij een bijzondere machine. Daar worden mijn papieren overhandigd aan een blonde vrouw. Na een korte begroeting van ieder begint hij te praten:
'Laat ik het kort houden: Na deze uitleg zullen we naar een wereld gaan die de wetenschappers graag willen onderzoeken. Hierbij heb ik begrepen, dat ze jullie creativiteit eveneens nodig hebben, we zullen het zien. Om mezelf eerst eens voor te stellen: jullie kunnen me Zav noemen, voormalig wetenschapper, gezien dit mijn laatste opdracht zal zijn. Hier zullen we straks allemaal ingaan, we nemen verschillende spullen mee die we denken nodig te hebben, waaronder genoeg voorraad aan voedsel als zowel drinken. Maar tevens wapens, mochten we deze nodig hebben. Hebben jullie nog vragen?' Zo gauw kan ik me niks concreets bedenken, al zit ik vol met vragen. Niemand anders lijkt nog vragen te hebben en de man gaat gauw verder. 'Nee? Mooi.' Hij loopt de machine binnen en ik en de anderen volgen hem. De man komt wat kortaf op mij over, al leek het me ook niet echt nodig om een heel verhaal te gaan houden en met ieder een kletspraatje te houden. Al had een korte introductie aan elkaar van mij wel gemogen. Ik had echt nog geen idee met wat voor mensen ik dit avontuur tegemoed ging. De enige van wie ik een naam had, was de directe wetenschapper.
Ik schrik even op als de machine opeens geluiden begint te maken, echter stopt dat al gauw na een korte felle flits. Al gauw wordt de deur weer geopend en ik verbaas me over het feit dat het reizen wel erg gemakkelijk ging. Maar waar zijn we eigenlijk naartoe gereisd? Terug of vooruit in de tijd of naar een andere dimensie? Ik had geen idee en hoopte dat straks iemand deze vragen voor me zou kunnen beantwoorden.
Nieuwsgierig loop ik achter de rest aan naar buiten en voor me doemt een mistige wereld op. We zijn terecht gekomen op een open plek omringd door bomen, maar erg ver kan ik niet kijken. Het duurt niet lang voor wetenschappers beginnen met spullen uit de machine naar buiten te brengen en ik besluit om te helpen. Ondertussen bestudeer ik de mensen met wie ik meegekomen ben en kijk aan wie ik het beste mijn vragen kan stellen.
Ik zie één van de wetenschappers druk bezig zijn met een tent en besluit om hem te helpen. Hopelijk kan hij me ondertussen ook nog wat meer informatie geven.
'Kan ik je helpen met die tenten?' vraag ik hem. 'En zou ik ondertussen wat vragen mogen stellen over deze wereld? Ik heb namelijk echt geen idee waar ik in beland ben en wat meer zekerheid vind ik altijd wel prettig.'
[ bericht aangepast op 13 feb 2015 - 22:19 ]