• Superheroes& Supervillains

Tien jaar geleden aan de rand van de stad Herron ontplofte een fabriek. Daardoor kregen enkele mensen krachten. Sommigen gebruiken die krachten niet, anderen wel en niet altijd voor goede zaken. Er zijn nu twee teams met superkrachten in de Herron. Het ene team probeert de stad te vernietigen, het andere team probeert de stad te redden. Ook enkele mensen hebben zich bij het helden team aangesloten.

Villains
    Villain Headquarters

(bevind zich onder de grond. Je komt er binnen via een geheime gang in het metro station verder op)

Heroes
    Hero Headquarters

(bevind zich op de zolder van een kerk die niet meer in gebruik is)

Villains [vol]
    - Adriana Charlie Hale - "The Alpha" Orton (leider)
    Shapeshifting, voodoo

- Lauren Jane Sanler - "Siren" Silversnow
    Conjuration

- Tiffany 'Lilith McCarthy - "The Icequeen" Mrs_Hemmings
    ijs en elektriciteit manipulatie

- Twen Oprich - "Taker" Orochi
    Computermanipulatie en schaduwbeheersing

- Quinn Quinlan Randall Roth- "The Darksin" Sobremesa
    Supersterk, Telikinesis

- Jagger Matthias Emanuel Santos - "Solar" Karabatic
    vuur, krachtvelden produceren

Heroes: [vol]
    - Lola "The Spark" Geleninja
    Explosies, pijnverwijdering

- Skylar Nassau - "Storm" Quivers
    Weermanipulatie, vliegen

- Brianna Rozales - "The Breeze" Sobremesa (leider)
    Rook, supersnelheid

- Markos Luca Salvatore - "The Anti-hero" Orton
    Lichaam en geest manipulatie

- Jackson Felix Anderson. "Blue Eyes" Mrs_Hemmings
    zweven, versterkte zintuigen

- Teddy Everbleed - "Mindfuck" Trohman
    klauwen, ilusies

- Burton Matthew Liegbott - "Steel Arrow" Perconte (missieleider)
    wind, ijzerenhuid

Human: [vol]
    - Katherine Nicole diAngelo CaptianHook
    Researcher

Regels
    # Geen bestaande superhelden/slechteriken.
    # Iedereen 2 superkrachten.
    # Geen perfecte personages.
    # Niet elkaar pesten/uitschelden. Mag wel als personages.
    # Niet elkaar zomaar doden. Spreek het eerst even af.
    # Minimum aantal woorden: 100

Begin:

De rpg begint met dat de villains het gemeentehuis proberen te vernietigen. De Villains hebben al vaker pogingen gedaan om delen van de stad te vernietigen, dus de helden en villians kennen elkaar al bij hun aliassen. De helden krijgen allemaal een alert op hun telefoon die hun de locatie geeft waar de villains aanvallen (het gemeentehuis dus) en in het hoofdkwartier van de helden gaat een alarm af (dit is standaard voor iedere keer dat de villains aanvallen).

[ bericht aangepast op 20 jan 2015 - 17:23 ]

There is something alluring about an angel drawn to the dark side.

'And you know, of course, that I can slap you eight times before you blink, right?'
    Brianna 'The Breeze' Rozales
    Leader of the Heroes • Super Speed • Typhokinesis • Knife Throwing

Dan gebeurt er plots veel te veel tegelijkertijd. Meer heroes arriveren, de lucht wordt gevuld door vuur en gewone rook. Een dolk verschijnt in de hand van mijn tegenstander, en op dat moment begrijp ik dat het de Siren moet zijn. Dan hoor ik Burtons stem in mijn oor - verdomme, zo kan ik mem niet concentreren.
    'Bree, praat tegen me! Wat is er aan de hand?' Ik wil antwoorden, maar op dat moment trekt Siren haar mond open. 'Beetje laat, Breezy,' zegt ze spottend. Mijn mes komt onmiddelijk omhoog, maar voordat ik haar kan verwonden klinkt Burtons stem weer in mijn oor.
    'Ik ben binnen,' meld hij. Mijn blik glijdt naar het huis, alhoewel ik Burton niet kan zien door de mist.
    'Volgens mij willen ze het huis opblazen met iedereen erin!' roep ik in mijn headset. Burton moet daarmee wel begrijpen wat hem te doen staat - uitvinden waar ze de bom neer willen leggen.
    'En nu stil zijn, ik kan me niet concentreren met jou stem in mijn hoofd,' vervolg ik. Dan kijk ik weer naar de Siren. Eventjes spelen met mijn prooi.
    'Dus, wat zijn jullie van plan? Het gemeentehuis opblazen?' vraag ik haar, een spottend ondertoontje is in mijn stem te horen.

“A queen will always turn pain into power.”

Adriana Charlie Hale ~ The Alpha ~ Shapeshifting, voodoo

Ik laat nog een luide grom horen en werk zo de laatste mensen in de kamer. Daarna verander ik snel terug en doe de deur dicht. Ik kijk hoe de kamer pakvol zit met mensen en schud mijn hoofd. Dat is weer een groep minder. Ik kijk op als ik het breken van glas hoor en ik vernauw mijn ogen. Snel verander ik terug in een tijger en hou mijn voodoo kracht gereed. Nu maar even hopen dat ik dit beide even volhoud, in elk geval voor een tijdje. Langzaam begin ik rond te lopen voor de kamer en hou alles goed in de gaten.

El Diablo.

Burton Matthew Liebgott x "The Steel Arrow"
    Bow and arrows - Iron Skin - Wind - HERO - SUIT - Mission leader

"Volgens mij willen ze het huis opblazen met iedereen erin!" Roept Brianna, en ik slik. Goed. De bom zoeken. "En nu stil zijn, ik kan me niet concentreren met jou stem in mijn hoofd." Zegt ze dan, en ik knik, al ziet ze het niet. "Is goed. Maar je weet donders goed dat telepathie mijn kracht niet is." Het laatste zeg ik een beetje grinnikend. Dan laat ik het knopje los, en kijk ik om me heen. "De bom. Juist." Mompel ik, en ik begin onderzoekend om me heen te kijken terwijl ik door het gebouw jog.

"At least I am much stronger than when I was unaware of my own weakness."

Twen Oprich
    Het licht van de laptop was in mijn ogen te zie. Nog altijd met mijn hand gericht op de grond bleef ik naar de camera's kijken. De mensen waren in paniek naar buiten aan het rennen.
    Ik klikte de plategrond weg en klapte mijn laptop dicht en keek over mijn schouder haar het gemeentehuis. Jagger was door een behoorlijke regenbui geraakt en ik kon nog net optijd mijn rolstoel wegkrijgen, voordat de boom die door bliksen geraakt werd omviel.
    Een van de zijtakken bleef haken tussen de wielen van de rolstoel, waarbij ik met een redelijke smak op de stenen terecht kwam. Mijn laptop lag een eind van me vandaan, waarbij het scherm van zijn toetsenbord was gescheiden.
    Ik kroop wat naar voren om mijn laptop te pakken, maar een brandende pijn op mijn ellebogen, maakte de sleep een stuk langzamer.

Vampire + Servant = Servamp

Siren ~ Conjuration ~ Murder

Lauren Jane Sanler ~ Outfit
    Ik hoor geluiden van gevechten op de achtergrond, maar concentreer me op mijn tegenstander en mijn ademhaling. Hoe rustiger ik ben, hoe sneller ik weer energie heb. Haar hand komt met een spectaculaire snelheid omhoog, en ze kijkt alsof ze me wil aanvallen, maar iets houdt haar tegen. Haar concentratie verschuift naar iets anders. Ik gebruik dat om een paar stappen naar achter te doen. 'Volgens mij willen ze het huis opblazen met iedereen erin,' roept ze ineens. Dan zie ik dat ze een headset op heeft. Zo communiceren ze dus met elkaar, daar was ze dus zo geconcentreerd op. Haar opmerking doet me weinig. Ik heb geen idee wat de plannen zijn, ik heb me er zo veel mogelijk buiten gehouden. 'En nu stil zijn, ik kan me niet concentreren met jou stem in mijn hoofd,' zegt ze. Ik grinnik. Als we bij hetzelfde team hadden gehoord, had ik haar best gemogen denk ik. Ze kijkt me aan. Strak kijk ik terug. 'Dus, wat zijn jullie van plan? Het gemeentehuis opblazen?' vraagt ze me spottend. Ik lach. 'Dat heb je net wel aan je vriendje aan de andere kant van die verbinding vertelt,' antwoord ik met dezelfde spottende toon. Ik blijf me concentreren. Ik ben ontzettend in het nadeel tegenover haar, maar ik kan altijd proberen te ontsnappen. 'Wat komen jullie hier doen dan? Wij hebben een afspraak hier op het gemeentehuis, en nu komen jullie ineens verwarring zaaien. Niet echt heel aardig van een stelletje laffe goedzakken.'

[ bericht aangepast op 28 jan 2015 - 8:13 ]

I'm walking around and then I look down in my hand and where I usually have my cellphone, I just have a gun ~ Sam Tsui

Theodore "Teddy" Everbleed

Ze let even niet op en wordt geraakt door een van de vuurstralen uit Solar's mond. Met een schreeuw wordt ze naar achter geblazen en Skylar komt op de grond terecht. Ik wil naar haar toegaan om te steunen, maar Solar staat daar nog steeds en kan mij ook aanvallen. Ik merk dat alle mensen uit het gebouw zijn en stop met het brandalarm voor hun.
    "Klootzak." sis ik hem toe. Met mijn gave probeer ik voor Skylar een illusie te wekken dat ze geen pijn heeft, maar het lukt niet. Het brandalarm heeft tot nu toe al teveel gevraagd. Ik loop op Solar af en haal naar hem uit met mijn klauwen. Een lichte waas van woede komt voor mijn ogen. Ik veeg met de rug van mijn hand het bloed uit mijn neus weg. Het blijft bloeden.

#dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

Lola "The Spark"

'Jullie zijn al begonnen zonder mij?' Sis ik beledigd in mijn oortje terwijl ik mijn handen de lucht in steek en een vuurwerk los laat waar oud en nieuw jaloers op is. Ik ren heb plein voor het gemeente huis op en zie nog net hoe Skylar geraakt word door een vuurstraal. Teddy die er naast staat lijkt niets te kunnen doen, dus ik steek mijn hand uit en laat een prullenbak naast Solar ontploffen. Ik sprint naar Skyler toe en leg snel mijn handen op haar voorhoofd. Ik krimp ligt in elkaar als ik haar pijn voel, maar haal dan binnen enkele tellen zo veel mogelijk pijn weg. Een beetje laat ik zitten. Het is gevaarlijk om helemaal geen pijn te hebben als je gewond bent. Ik kijk naar Teddy en zie dat de hoeveelheid illusies die hij opgeroepen heeft zijn tol beginnen te eisen. 'Breng Storm naar een veiligere plek,' roep ik naar hem toe terwijl ik me op Solar richt. 'Zo,' zeg ik tegen hem. 'Ben je klaar om er achter te komen wat er met je gebeurd als je een vriend van mij pijn doet?'

[ bericht aangepast op 26 jan 2015 - 14:34 ]

Jagger Matthias Emanuel Santos
    Vuur sturen - Krachtvelden produceren - Solar

Voor ik het weet, haalt de knul met zijn klauwen naar me uit. Hij had een indrukwekkende kracht, zolang hij wist hoe hij dat moest gebruiken. Ergens in de buurt van me ontploft een prullenbak. Even kijk ik ernaar en zie dan dat er een derde hero voor mijn neus verschenen is.
          'Ben je klaar om er achter te komen wat er met je gebeurt als je een vriend van mij pijn doet?' vraagt ze aan me en ze gaat klaar staan om haar krachten te gebruiken. Dan herinner ik me haar: The Spark. Geïrriteerd rol ik mijn ogen en ik spreek in het oortje, dat ook wij schurken dragen.
          'Een beetje hulp hier,' sis ik. Ik vond het niet erg om de anderen om hulp te vragen. Ik schaamde me niet voor mijn zwaktes. Een gevecht was immers niet eerlijk als het drie tegen één was. Ik hield alvast mijn hand naar haar opgericht zodat ik snel een krachtveld kon maken. Mijn andere hand verhitte ik iets, zonder vlammen te creëren. Ondertussen wachtte ik af. Het was aan The Spark om aan te vallen.

Big girls cry when their hearts are breaking

'And you know, of course, that I can slap you eight times before you blink, right?'
    Brianna 'The Breeze' Rozales
    Leader of the Heroes • Super Speed • Typhokinesis • Knife Throwing

Siren lacht slechts spottend. 'Dat heb je net wel aan je vriendje aan de andere kant van die verbinding vertelt,' reageert ze.
    'Dat was bedoelt als bevestiging,' vertel ik haar, waarna ik nog een blik werp op het gemeentehuis. Maar ik weet dat ik dat niet moet doen. Aandacht op je tegenstander alleen. Wat weet ik over haar? Ze is een siren en kan daarnaast voorwerpen produceren. Dat laatste zie ik niet echt als een groot probleem. Het duurt voor mij niet veel langer om ergens dat voorwerp gewoon te gaan halen. Maar dat siren... daar kan ik niet veel tegen doen. Ik heb een sterke wilskracht, maar dat is het enige verzet dat ik voor zoiets kan geven. Misschien moet ik maar gewoon gaan voor mijn typhokinesis en rook laten verschijnen die iedereen buiten bewustzijn maakt. Maar dat kost ongelofelijk veel moeite en ik zal mijn mede superhelden niet kunnen gebruiken als dat gebeurt. Dus laten we dat maar niet gaan doen.

Quinlan 'Quinn' Randall Roth
    The Darksin • Super Strong • Telikinesis • Knife

Plotseling, uit het niets, breekt het gevecht los. Ik weet niet wanneer de helden zijn gekomen, of wat er precies gebeurt. Het gaat allemaal zo snel. Op een gegeven moment hoor ik Jagger 'Een beetje hulp hier,' in mijn oor sissen. Ten minste, in het oortje dat ik in heb, maar uiteindelijk komt het op het zelfde neer. De lucht is dik van rook en ik kan bijna niets zien. Gelukkig staat Jagger niet veel verderop en zie ik ook met wie hij te maken heeft; de Spark. Onmiddelijk begeef ik me in zijn richting en ga achter hem staan. Achter me laat ik grote tak die op de grond ligt zweven, en zometeen zal hij op de Sparks hoofd belanden.

SKYLAR MABELINA XAELLANA NASSAU -- STORM.
    Vliegen/zweven - Controle over het weer

Ik hoorde Teddy "Klootzak," sissen, maar mijn pijn werd hem er niet beter op. Een paar seconden later zit Lola naast me, waarna ze een groot deel van mijn pijn weghaald. Ik bijt op mijn lip, gezien pijn die wordt weggehaald uit je lichaam niet zo prettig voelt als het lijkt.
    Ik knik naar Lola "Bedankt," waarna ik mijn arm over mijn middel gooi en rechtop probeer te zitten. Ik schuif mezelf naar achteren en ga in een mediteer-houding zitten, waarna ik binnen een paar seconden tien meter boven de grond zweef. Ik doe een poging om op te staan, wat nu het een stuk minder pijn doet een stuk makkelijker gaat als gedacht, al ik nog wel wankel op mijn benen. Opnieuw steek ik mijn handen in de lucht en mompel "Regen," waarna ik mijn handen weer omlaag laat schieten en de regen weer met bakken uit de lucht komt vallen.
    Dan zie ik dat er nog een Villain bij is gekomen. Ik zie hem zijn telekinesis-gave gebruiken, en vrijwel meteen herken ik hem. The Darksin. Ik richt mijn hand tot hem, als signaal voor de nabije bliksem dat hij daar in moet slaan.

I don't know if life is greater than death — but love was more than either

Lola "The Spark"

De regen valt met bakken uit de lucht. 'Storm serieus?!' Roep ik in paniek naar haar. Ik ben nat, mijn explosie gaven werkt niet als ik nat ben. Uit mijn oog hoek zie ik Darksin op me af komen en ik weet nog net te bukken voor een grote tak die met een grote vaart op mijn hoofd af kwam. 'Dit meen je niet.' Ik trek mijn zwaard, want ja ik ga nooit ergens heen zonder een zwaard of mes of hakbijl of iets anders scherps.
    Godver, die gast was super sterk en niet steroïds supersterk, maar superkracht supersterk. Hoe ging ik hem ooit verslaan zonder mijn krachten? Zelfs al liet Strom het stoppen met regenen, dan nog zou ik klets nat zijn. 'Godverdomme!' Riep ik terwijl ik op Darksin afschoot en naar hem uithaalde met mijn zwaard. Hij mocht misschien sterk zijn, ik was snel en klein. Dat moest toch ergens mee helpen?

SKYLAR MABELINA XAELLANA NASSAU -- STORM.
    Vliegen/zweven - Controle over het weer

"Storm, serieus?!" Hoorde ik Lola's mond verlaten. Ohja, kut, als Lola nat was werkten haar krachten niet. "Nondeju, sorry!" Breng ik uit, waarna ik mijn hand tot haar richt. De zon begint recht boven haar te schijnen en boven haar is het droog, echter om haar heen is het nog kletsnat en aan het regenen. Dit was de enige manier waarop ik Lola op kon laten drogen. "Volg Lola." Commandeerde ik de zon mompelend, zodat waar Lola ook ging staan de zon haar droog zou houden.

I don't know if life is greater than death — but love was more than either

Siren ~ Conjuration ~ Murder

Lauren Jane Sanler ~ Outfit
    'Dat was bedoelt als bevestiging,' zegt The Breeze terwijl ze naar het gemeentehuis kijkt. Opnieuw zet ik een grote stap naar achter. Ik was niet van plan het gevecht aan te gaan, zolang het niet hoefde. Als ik dan voor lafaard word uitgemaakt, maakt me niet uit. Als dat de beste keuze is, zal ik geen moment twijfelen. En tegenover The Breeze kan je beter vluchten dan vechten, hoewel je waarschijnlijk niet ver komt. Ik merk dat ze bluft. Ze heeft geen idee wat we van plan zijn, ze heeft alleen vermoedens. Wie daarnet haar boodschap heeft ontvangen, is nu op zoek naar een bom die er waarschijnlijk niet eens is. Wanneer hadden we een bom moeten neerleggen? Hoewel ik het plan niet weet, heb ik eerder het vermoeden dat dit een plan was om de inwoners angst aan te jagen, en niet om een echt grote aanslag te plegen. Maar ik heb geen idee, ik zie wel hoe het loopt. Ik blijf me op mijn ademhaling concentreren, en ik voel mijn lichaam langzaam rustiger worden. Opeens klinkt Jaggers stem in mijn oor. Godsamme, ik was dat oortje helemaal vergeten. Ik hoor niet wat hij zegt, want meteen zet ik hem uit. Geen moment haal ik mijn blik van The Breeze. Ze twijfelt, ze denkt na. Wat is ze van plan? Inmiddels let ze ook weer op mij, dus ontsnappen is er niet bij. Ik blijf me concentreren. Kom maar op met dat gevecht.

I'm walking around and then I look down in my hand and where I usually have my cellphone, I just have a gun ~ Sam Tsui

Twen oprich 'Taker' - Schaduwbeheersing en computermanipulatie

Met moeite had ik mijn laptop kunnen pakken en zag dat het scherm gebarstenwas, evenals mijn hele laptop zelf. Ik liet mezelf zitten en gebruikte mijn schaduw om de rolstoel overeind te krijgen.
    De energie zoog vanuit mijn voeten langs mijn handen naar buiten. De prikkende pijn van mijn geschaafde ellenbogen voelde als messen op de huid. Ik liet mijn rolstoel naar me toe bewegen en hees mezelf weer in het zitgedeelte.
    Ik zag Quinn, Jagger tegen de heroes vechten. Het waren er drie, waarvan er een behoorlijk bebloed eruit zag. Ik rolde op een redeljke snelheid naar de twee toe. Ik opende mijn gedachten naar de schaduwen om me heen en vervolgens schoten er een stuk of tien raven uit de lucht. Ze zouden makkelijk te doorsnijden zijn, maar voor korte afleiding zijn.

(Internet is traag vandaag.)

Vampire + Servant = Servamp