• Hi,

    ik had een vraagje over mijn telefoon. Het is een Samsung Galaxy S2 Plus (een oudje dus) en hij zit na drie jaar in gebruik aardig vol. Ik had al eens eerder geprobeerd (toen ik 'm net gekocht had) om 'm te verbinden met mijn pc om foto's en video's over te zetten. Helaas gebeurde toen niet veel en ben ik maar gestopt met proberen.
    Nu wordt het toch wel irritant omdat het geheugen vol zit en ik elke keer foto's moet verwijderen. Als ik mijn mobiel met een USB-kabeltje aansluit aan mijn pc gebeurt er niets. Mijn mobiel gaat alleen opladen maar ik krijg geen melding op mijn pc. Er is geen mapje of iets waar ik mijn foto's/muziek/video's kan bekijken.
    Is er iemand hier die misschien snapt waarom en wat ik zou kunnen proberen? Alvast bedankt. :Y)

    Misschien moet je bestanddelen eerst aanzetten, of iets in die richting.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Misschien moet je bestanddelen eerst aanzetten, of iets in die richting.


    Wat bedoel je precies?

    Chuckles schreef:
    (...)

    Wat bedoel je precies?


    Op de telefoon is er ergens een optie waarmee je bestanddelen aan kan zetten. Die staat volgens mij standaard uit, tenzij je hem aanzet, zodat niet elke computer waar je hem inplugt zomaar al je dingen kan zien. Ik weet niet waar die optie op een Samsung is. Ik krijg hem als mijn telefoon inplug en dan mijn notificationsscherm naar beneden trek.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Op de telefoon is er ergens een optie waarmee je bestanddelen aan kan zetten. Die staat volgens mij standaard uit, tenzij je hem aanzet, zodat niet elke computer waar je hem inplugt zomaar al je dingen kan zien. Ik weet niet waar die optie op een Samsung is. Ik krijg hem als mijn telefoon inplug en dan mijn notificationsscherm naar beneden trek.


    Dat heb ik aan staan, er gebeurt alleen niets.

    Je telefoon geeft misschien een soort 'USB-connectie gemaakt' iets aan, dat deed mijn oude HTC ten minste. Anders even zoeken of je in de bestanden van je telefoon iets kunt vinden (instellingen, bedoel ik). En anders een computerwhiz vragen.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Ik heb iets met mijn kabeltje dat het enkel een oplaadkabeltje is en daardoor ziet de computer de telefoon niet. Ik heb het toen geprobeerd met de kabel van mijn zusje en dat werkte wel, dus misschien kan je een kabeltje lenen?


    Spoiler alert: you will save yourself

    Ik heb precies hetzelfde probleem!
    Elke keer als ik mijn telefoon probeer te verbinden, geeft de computer aan dat ik een USB in mijn computer moet steken, terwijl die er duidelijk in zit. Ik heb dit al meerdere malen geprobeerd met andere kabeltjes, maar niks werkt. Terwijl die het eerst wel heel goed deed.
    Ik heb trouwens ook de Samsung S2 ^^
    Misschien dat er een speciaal programma voor is, die je op je computer moet downloaden? Geen idee, maar ik zou ook wel willen weten hoe ik dit probleem kan oplossen xD


    'If you could see yourself from my perspective, you'll realize there is nothing you need to change about yourself'.

    Werken de usbpoorten?
    Staat het niet bij de plek wat op oudere pc's "deze computer" was? Dat je alle schijven enzo kan zien. Mijn mobiel geeft ook nooit een melding, maar op deze manier kan ik bestanden e.d. overzetten.
    Komt er niks te staan in de meldingbalk van je mobiel?

    [ bericht aangepast op 19 jan 2015 - 19:49 ]

    Solangelo schreef:
    Ik heb iets met mijn kabeltje dat het enkel een oplaadkabeltje is en daardoor ziet de computer de telefoon niet. Ik heb het toen geprobeerd met de kabel van mijn zusje en dat werkte wel, dus misschien kan je een kabeltje lenen?


    Het ligt niet aan mijn kabeltje, andere apparaten verbinden wel met mijn computer.

    Nagusamu schreef:
    Ik heb precies hetzelfde probleem!
    Elke keer als ik mijn telefoon probeer te verbinden, geeft de computer aan dat ik een USB in mijn computer moet steken, terwijl die er duidelijk in zit. Ik heb dit al meerdere malen geprobeerd met andere kabeltjes, maar niks werkt. Terwijl die het eerst wel heel goed deed.
    Ik heb trouwens ook de Samsung S2 ^^
    Misschien dat er een speciaal programma voor is, die je op je computer moet downloaden? Geen idee, maar ik zou ook wel willen weten hoe ik dit probleem kan oplossen xD


    Ja, er is een programma genaamd Samsung Kies. Alleen helpt dit ook niet. :c

    Catcall schreef:
    Werken de usbpoorten?
    Staat het niet bij de plek wat op oudere pc's "deze computer" was? Dat je alle schijven enzo kan zien. Mijn mobiel geeft ook nooit een melding, maar op deze manier kan ik bestanden e.d. overzetten.
    Komt er niks te staan in de meldingbalk van je mobiel?


    Ja, ze werken. Nee, er staat niets bij de schijven en daarom kan ook geen mapje of zo openen. En nee, ook niets in mijn meldingbalk. ._.

    [ bericht aangepast op 19 jan 2015 - 20:16 ]

    Ik denk dat het aan je telefoon ligt, toen ik een Samsung Galaxy S2+ had wilde hij ook nergens mee verbinden via kabeltjes ofzo. Misschien dat je een sdkaartje kan kopen, daar je fotos opzetten dan via een sd-poort of een speciale sd-usb bestanden op je computer kan zetten? Zo heb ik het toen opgelost :)


    Overigens kan het ook aan je usb-poort liggen, want in mijn laptop zijn er twee verschillende usb poorten, de ene doet het niet met kabeltjes en mn telefoon, de andere wel. De ene is 2.0 en de andere 3.0 ofzo, idk hoe dat precies zit weet alleen dat de ene het wel en de andere het niet doet.

    Maar succes ermee!


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    Ik denk dat het aan je telefoon ligt, toen ik een Samsung Galaxy S2+ had wilde hij ook nergens mee verbinden via kabeltjes ofzo. Misschien dat je een sdkaartje kan kopen, daar je fotos opzetten dan via een sd-poort of een speciale sd-usb bestanden op je computer kan zetten? Zo heb ik het toen opgelost :)


    Overigens kan het ook aan je usb-poort liggen, want in mijn laptop zijn er twee verschillende usb poorten, de ene doet het niet met kabeltjes en mn telefoon, de andere wel. De ene is 2.0 en de andere 3.0 ofzo, idk hoe dat precies zit weet alleen dat de ene het wel en de andere het niet doet.

    Maar succes ermee!


    Het verschil tussen 2.0 en 3.0 is alleen dat 3.0 sneller werkt.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Het verschil tussen 2.0 en 3.0 is alleen dat 3.0 sneller werkt.


    Oh. Nou dan snap ik niet waarom mijn kabeltje de ene niet pakt maar de andere wel :')


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Kan je niet dropbox downloaden, daar alles op zetten en het dan via je computer downloaden? Dan kan je het van je telefoon afhalen.