Ailine schreef:
(...)
Meer geweld in polygame gemeenschappen hoeft niet te betekenen dat het niet geaccepteerd wordt. En als dat wel zo is, dan kun je alsnog niet mensen dwingen het wel te accepteren.
Ik zou zelf denken dat er meer geweld onder die gemeenschappen voorkomt, omdat het vast wel eens gebeurd dat één van de vrouwen jaloers wordt op een andere vrouw van haar man.
Hmmm, ja. Maar dan kan die vrouw ook gewoon uit het huwelijk stappen. Het voelt gewoon heel verkeerd dat die mensen hun vorm van liefde niet mogen bedrijven, of hoe je dat ook zegt.
Amiable schreef:
Dat van de tweede kamer vind ik raar, polygame huwelijken zijn namelijk verboden en kunnen dus hoe dan ook niet in Nederland worden gesloten. Die mensen die zijn dus ergens anders getrouwd? Of leven gewoon samen?
Het is officieel bewezen in een onderzoek dat er meer misdrijven plaatsvinden in polygame gemeenschappen.
En polygamie kan tot op zekere hoogte best wel bestaan, maar ik kan niet leven met Warren Jeffs en Jim Jones.
Als je echt voor polygamie bent moet je het jezelf inderdaad niet te moeilijk maken met sterke tegenargumenten, maar naar mijn idee zijn de argumenten tegen polygamie veeeeeeeeel sterker dan voor.
Daarbij is een tegenargument ook nog dat bijv. TLC een tv programma maakt waar nooit de meest negatieve aspecten van zo'n huwelijk zouden worden belicht.
Ja, ze hebben geloof ik een samenlevingscontract. Dat kan wel, maar trouwen niet, waardoor polygame mensen nog altijd "onder" monogame mensen worden geplaatst, weetjewel.
Je hoeft toch ook niet te leven met die mensen? Als iemand anders een polygaam huwelijk heeft, hoeft het jou niks aan te gaan, net zoals je waarschijnlijk niks doet met de relatie van je buurman. Weetjewel, wij hoeven ons er niks van aan te trekken.
Sempre schreef:
(...)
Maar moeten zij die dan niet zelf juist gaan opbrengen? Het is juist heel prettig voor een discussie wanneer je zelf alle tegenargumenten kunt ontkrachten en het lijkt erop dat je dat al kunt?
Wacht, wat bedoel je met dat eerste?
[ bericht aangepast op 4 jan 2015 - 16:49 ]
It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...