Hai, hier is grootmoeder Barnabas, die even wat wil vertellen.
Het valt me op dat sommige tieners van deze generatie het heel normaal vinden om elkaar uit te schelden. Afgelopen kerst las ik - op verzoek - mee met de appjes van mijn nichtje die nu veertien is en in de tweede klas zit. Ze heeft veel jongensvrienden en daarbij viel het me op dat ze totaal geen respect hebben voor de meisjes. Andersom was het even erg, de scheldwoorden vlogen over en weer. Toen ik geschokt reageerde, haalde m'n nichtje haar schouders op en zei dat het normaal was. Op Instagram en Facebook is het dan weer een grote slijmbende, waar iedereen zooooooveel van hun "bae" - echt serieus, spoel je mond met azijn, citroensap en hete peper als je dit woord gebruikt - houdt.
Ik wil hierbij even zeggen dat het NIET normaal is om iemand uit te schelden voor "kk hoer", of wat mensen tegenwoordig ook maar zeggen, "gewoon voor de grap". Je mag best het hele huis door stampen en schelden als je je teen of een ander ledemaat stoot, maar ga tenminste met respect met elkaar om. Misschien ben ik ouderwets opgevoed, maar ik heb nog nooit mijn vrienden uitgescholden. Als je kwaad bent, mag je best in je eentje ragen, maar iemand uitschelden via de app, of waar dan ook, is laf.
Zo. Ik heb m'n hart gelucht.
Doei.
[ bericht aangepast op 1 jan 2015 - 23:29 ]
"Well, well. Look who we've got here!"