Avarosa schreef:
In de sommige gevallen kunnen gehandicapten al geen kinderen krijgen omdat ze onvruchtbaar zijn. Maar goed. Mensen die autistisch zijn, maar verder nog normaal functioneren, hebben volgens mij wel recht om kinderen te krijgen. Het nadeel hier kan zijn dat de ouder of ouders wel niet slim genoeg is om het kind op een normale manier te helpen met schoolwerk, maar daar bestaan tegenwoordig genoeg hulpdiensten voor dat het nog maar half een probleem vormt. Maar een volledig gehandicapt paar, zou ik toch de kinderwens ontnemen. Ze zijn namelijk niet in staat om voor zichzelf te zorgen, laat staan voor een normaal of een gehandicapt kind.
Ik respecteer heus wel jouw mening; maar ik ken zat domme mensen die niks mankeren en wel kinderen hebben.
Overigens OT:
Ik vind deze stelling niet echt slim bedacht; zoals iedereen hier al vermeld; je hebt verschillende aftakkingen in handicaps. Zo is de een blind- zit de ander in een rolstoel- is de ander BiPolair; autistisch.. extreme vormen maar wat dacht je van dyslectie/discalculie- vind je dat die mensen geen kinderen mogen hebben- iedereen mankeert wel wat in het leven. Alleen iedereen ervaart het op een ander moment of zijn hele leven. Het gaat er niet om wie of wat je mankeerd maar wat je er mee doet om het beste ervan te maken.
[ bericht aangepast op 22 dec 2014 - 19:30 ]
When I taste Tequila, Baby, I still see ya