• The soulmate experiments

    Het moment dat je je zielsverwant ontmoet kan je kleuren zien, tot op dat moment zie je alles in zwart, wit en grijs. Het moment dat je zielsverwant sterft, verdwijnen ook de kleuren. Sommige mensen ontmoeten nooit hun zielsverwant. Sommige mensen ontmoeten wel hun zielsverwant, maar zijn niet de zielsverwant van hun zielsverwant. Sommigen vinden hun zielsverwant en leven de rest van hun leven gelukkig samen.

    Een groep jongeren, die elkaar nog nooit ontmoet hebben en die allemaal uit de Benelux komen worden uitgenodigd om mee te doen aan een sociaal experiment. Dit experiment is een samenwerking van de landen van de Benelux en een groep wetenschappers. De wetenschappers willen er achter komen hoe zielsverwanten werken en of jongeren relaties durven te beginnen zonder zielsverwanten.
    De jongeren, als ze accepteren natuurlijk, worden in een groot huis neer gezet zonder begeleiders en zullen voor enkele maanden bekeken worden door de wetenschappers via camera’s (die natuurlijk niet in bad- en bedkamers hangen).

    Locatie:


    Rollen:
    Meisjes:
    - Alissa Levena Navarro Keynes
    - Emily June Hale TheHangingTree
    - Gereserveerd Burnley
    - Serena Grier MAYBENOT
    - Cassandra Isa Martinez Orton
    LILY JUNE ADAMS. TheHangingTree
    Jongens:
    - Jona van Vliet Geleninja
    - Buchanan McEachern Burnley
    - Dante William Darbyshire Drifted
    - Cal Williams NoStranger
    - Luke Connor Parker ComingToTheTree
    - Flynn Jones Newt_Runner

    Het begint met dat iedereen naar het huis toe gaat. (een keer in de week, kun je contact maken met je familie of vrienden buiten het huis).

    [ bericht aangepast op 19 dec 2014 - 17:08 ]


    There is something alluring about an angel drawn to the dark side.

    Mijn topics


    You got teeth like a wolf, but you cry like a sheep

    Mijn topics.


    Spoiler alert: you will save yourself

    MT


    -

    MT


    I'll be your best kept secret, and your biggest mistake

    MT


    El Diablo.

    Als je personage zeg maar zijn zielsverwant ziet, mag je dat dan beschrijven zodat iedereen het weet?


    Spoiler alert: you will save yourself

    NoStranger schreef:
    Als je personage zeg maar zijn zielsverwant ziet, mag je dat dan beschrijven zodat iedereen het weet?


    Ja natuurlijk. Je ziet dan direct kleur. Eerst alleen je zielverwant in kleur, daarna verspreid het naar de rest van de wereld.


    There is something alluring about an angel drawn to the dark side.

    Cal Williams




    'Weet je zeker dat je niet wil dat ik mee naar binnen ga?' Mijn tweelingbroer, kijkt me aan. In tegenstelling tot mij is hij wel sociaal en populair. Hij drong er ook op aan om hierheen te gaan - niet alleen om mijn soulmate te vinden. Ook gewoon om vrienden te maken.
          'Ja, ik weet het zeker. Waarschijnlijk mag je niet eens naar binnen en zo wel; jij bent veel aardiger dan ik ben. Zometeen willen ze mij niet meer en houden ze jou daar. Dat zou erg pijnlijk worden. Dus ik moet maar gaan.' Zonder nog iets te zeggen stap ik uit de auto en pak ik mijn koffer uit de achterklep. Dit vind ik ontzettend spannend. Mensen zeggen dat op het moment dat je je soulmate ontmoet, je hele wereld kleuren krijgt. Ik ben erg benieuwd hoe dat is.
          Zonder enige vorm van zelfvertrouwen loop ik het huis binnen. In de gang zet ik mijn koffer neer, maar ik pak mijn mobiel en koptelefoon er wel uit. Dit wordt natuurlijk een ramp, omdat ik als ik mijn soulmate ontmoet, waarschijnlijk weg ga rennen of zoiets. Ik ben een lafaard en dat weet ik.
          Ik zet mijn koptelefoon op en zet muziek aan op mijn telefoon. Daarna begin ik het huis door te lopen.

    [ bericht aangepast op 19 dec 2014 - 15:48 ]


    Spoiler alert: you will save yourself

    EMILY JUNE HALE.
    "Beauty is a curse on the world. It keeps us from seeing who the real monsters are"



    Ik kijk naar buiten naar het landschap wat voorbij schiet. Mijn handen trillen licht en ik probeer ze te dwingen om te stoppen met trillen. Er is geen reden om zenuwachtig te zijn, toch? Aan het moment waarop ik hier zit voorafgaand zijn er veel dingen gebeurd. Mijn moeder die me duizenden keren vroeg of ik alles wel had meegenomen en mijn vader die me op het hart drukte dat ze me erg ging missen. Mijn ouders praten altijd in de 'wij'-vorm. 'Wij willen dat je dit doet' en 'Wij zijn daar gisteren heen geweest'. Alsof ze twee moleculen zijn die onmogelijk van elkaar gescheiden zouden kunnen worden. Ze zeggen dat dat zo is als je verliefd bent. Tot nu toe ken ik alleen de theorie, ik ben nog nooit verliefd geweest. Ik denk dat verliefd worden en houden van een heel ander ding is. Ik ben meer het persoon wat 'houden van' prefereert omdat verliefdheid over kan gaan, als je van iemand houdt kan je nooit meer terug. We zijn er, dat weet ik omdat de auto stopt. Even heb ik de neiging om te zeggen dat mijn ouders weer door moeten rijden omdat ik bang ben dat 'zielsverwanten' zijn niet betekend wat ik wil dat het betekend.
    "We zijn er" hoor ik de stem van mijn vader zeggen, alsof ik zelf niet wist dat de auto gestopt was.
    "Ja" is mijn simpele antwoord. Ik open de portier en stap de buitenlucht in. Allebei mijn ouders stappen ook uit en mijn vader opent de achterklep om vervolgens mijn koffer eruit te halen. Ik pak hem met nog steeds trillende handen aan.
    "We gaan je missen" zegt mijn moeder. Weer dat 'we', waarom kan een mens nooit eens voor zichzelf spreken.
    "Doei" zeg ik tegen beide waarna ik ze een knuffel geef. Na veel woorden stappen ze weer in de auto en rijden langzaam weg. Nu ik alleen ben beginnen de zenuwen nog erger toe te slaan, wat als alle mensen mij niet zouden mogen? Ik adem diep in en loop vervolgens richting de deur en doe hem langzaam open.


    -


    Jona van Vliet


    Ik staar uit het raam van mijn broers auto en probeer geen rot opmerkingen te maken over de muziek die hij heeft uitgekozen om te draaien. Het was heel vriendelijk van mijn oudste broer Boris om mij hier heen te brengen, dus ik ging hem niet pesten om zijn muziek keuze.
    'Oké zet maar iets anders op,' zuchtte hij.
    'Ik zei niets!'
    'Ja, je zei heel duidelijk niets,' zei hij. 'Maar je gezichtsuitdrukking zei heel veel.' Hij gaf me een grijns en zette de radio aan. 'Zenuwachtig?' Ik knikte. 'Wel wees gewoon jezelf, maar sla niemand in elkaar en dan moet het goed komen.' Ik rolde met mijn ogen en hij grinnikte. 'We zijn er bijna. Heb je echt alles bij je?'
    'Ja, mam,' zei ik. Hij schudde zijn hoofd.
    'Vind jij nu maar gewoon je soulmate en kom weer heel thuis oké,' zei Boris terwijl de auto parkeerde. 'En als het allemaal rotzakken zijn dan bel je me en dan slaan we ze samen in elkaar.' Ik schoot in de lach en stapte uit de auto. Boris trok mijn koffer uit de achterbak en gaf me een aai over mijn hoofd. 'Heb veel plezier.'
    'Doe ik, mis me niet te erg,' zei ik terug terwijl ik hem ook een aai over zijn bol gaf. Hij schudde zijn hoofd, stapte in zijn auto en na nog even gezwaaid te hebben reed hij weg. Ik haalde diep adem en liep het huis in. Waar ik bijna direct tegen een meisje aanloop. 'O, sorry. Heb ik je zeer gedaan?' Ik met mijn stomme kop ook.

    [ bericht aangepast op 19 dec 2014 - 23:15 ]


    There is something alluring about an angel drawn to the dark side.

    Mt


    "At least I am much stronger than when I was unaware of my own weakness."

    EMILY JUNE HALE.
    "Beauty is a curse on the world. It keeps us from seeing who the real monsters are"



    Ik doe met mijn ene voet een stap over de drempel om vervolgens mijn andere voet het voorbeeld te laten volgen. De deur valt achter me dicht en wordt bijna direct weer geopend. Ik wil me om draaien om te zien wie het is maar dan voel ik iets tegen me aan botsen, of eerder gezegd: ik voel de jongen tegen me aan lopen.
    "O, sorry. Heb ik je zeer gedaan?" zegt hij bijna direct. Hij heeft donker haar en donkere ogen en op zijn kin zijn enkele stoppeltjes zichtbaar.
    "Nee, hoor" ik kijk hem even onderzoekend aan.
    "Ik ben Emily Hale" ik steek mijn rechter hand naar hem uit. Ik heb vroeger geleerd om mezelf netjes aan mensen voor te stellen. Er kwamen vroeger, en nu nog steeds eigenlijk, allemaal mensen van mijn vaders werk langs die dolgraag 'de dochter van de baas' wilden ontmoeten.


    -


    Jona van Vliet


    "Ik ben Emily Hale" Ik schud haar hand en zet mijn koffer neer naast de deur neer.
    'Jona van Vliet,' zeg ik en ik geef haar een kleine glimlach. 'Sorry, van de net ik zag je niet staan.' Ik kijk in het rond en kan het niet laten te fluiten. Wow, dit ziet er gaaf uit. 'Zijn we de eersten, of is er al iemand anders?' vraag ik terwijl ik iets verder het huis in loop.

    [ bericht aangepast op 19 dec 2014 - 17:24 ]


    There is something alluring about an angel drawn to the dark side.

    EMILY JUNE HALE.
    "Beauty is a curse on the world. It keeps us from seeing who the real monsters are"



    "Jona van Vliet" zegt hij met een kleine glimlach terwijl hij mijn hand schudt.
    "Aangenaam kennis te maken, Jona van Vliet" zeg ik tegen hem.
    "Sorry, van de net ik zag je niet staan" zegt hij tegen mij.
    "Oh, geeft niks hoor" ik zie dat Jona de ruimte rond kijkt en zelf kan ik de verleiding ook niet weerstaan om even nieuwsgierig rond te kijken. Ik hoor hem zacht fluiten en ik begrijp wat hij bedoelt. Het ziet er hier fantastisch uit.
    "Zijn we de eersten, of is er al iemand anders?" vraagt hij vervolgens aan mij. Ik luister even of ik ergens geluiden hoor maar ik kan geen tekenen van leven ontdekken.
    "Ik heb geen idee, ik heb nog niemand gezien" antwoord ik hem.


    -

    -

    [ bericht aangepast op 19 dec 2014 - 17:27 ]


    -