Hooi :C
Zoals vele van jullie wel weten, had ik vandaag mijn rij-examen. Daarvoor had ik eerst eventjes een rijles, zodat we alles nog even door konden nemen. Ik was heel nerveus, en ben in 2 dagen tijd dan ook 1.6kg afgevallen. Is het tenminste wel goed voor de lijn, lol.
Maar goed, de rijles ging helemaal goed. En ik begon toch zelfverzekerder te worden. Ik weet heus wel dat ik kan rijden, maar was toch onzeker. Dus tijdens de rijles werd mijn zelfvertrouwen weer opgekrikt, en mijn instructeur zei ook dat ik gewoon zou gaan slagen.
Totdat ik mijn examinator ontmoette.
Ik kon meteen al wel merken dat er geen klik was. Het was een hele strenge vrouw, ook echt met haar blonde haar in een knot en een hoekig brilletje op. Er kon geen lachje vanaf en ze was heel streng.
'Kom op, het is maar een vrouw. Laat je niet kisten.' dacht ik in mijzelf. In het begin ging het rijden dan ook gewoon normaal. Het was echter zo dat bij de tussentijdse toets, ik gezakt was voor de bijzondere verrichtingen. Dit had ik destijds ook al verwacht, omdat mijn toenmalige rij school het gewoon geregeld had terwijl ik nog niet goed rijden kon.
Afijn, ik moest een hellingproef gaan doen. Eerst had ik de stopopdracht gedaan, en die ging geloof ik wel goed. Maar bij de hellingproef kreeg ik een totale blackout en barstte ik in tranen uit. Alle zenuwen kwamen eruit. En geloof me, dat waren er veel.
Ik probeerde me weer te herpakken maar het mocht niet baten. Op sommige stukken reedt ik vlekkeloos, en dan gingen mijn gedachtes weer op hol en maakte ik fouten. Er was geen touw aan vast te knopen.
Al met al ben ik dan ook gezakt. Mijn instructeur zei ook al dat hij me niet meer herkende sindsdat ik in de stress schoot. Zo heb ik inderdaad bij hem nog nooit achter het stuur gezeten. Ik had ook niet verwacht dat ik zo zou gaan hyperen..
Dus het volgende examen wordt een faalangst examen. Hópelijk gaat dat wel goed.
x.
[ bericht aangepast op 17 dec 2014 - 17:00 ]
• It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •