• Hooi :C

    Zoals vele van jullie wel weten, had ik vandaag mijn rij-examen. Daarvoor had ik eerst eventjes een rijles, zodat we alles nog even door konden nemen. Ik was heel nerveus, en ben in 2 dagen tijd dan ook 1.6kg afgevallen. Is het tenminste wel goed voor de lijn, lol.

    Maar goed, de rijles ging helemaal goed. En ik begon toch zelfverzekerder te worden. Ik weet heus wel dat ik kan rijden, maar was toch onzeker. Dus tijdens de rijles werd mijn zelfvertrouwen weer opgekrikt, en mijn instructeur zei ook dat ik gewoon zou gaan slagen.

    Totdat ik mijn examinator ontmoette.
    Ik kon meteen al wel merken dat er geen klik was. Het was een hele strenge vrouw, ook echt met haar blonde haar in een knot en een hoekig brilletje op. Er kon geen lachje vanaf en ze was heel streng.
    'Kom op, het is maar een vrouw. Laat je niet kisten.' dacht ik in mijzelf. In het begin ging het rijden dan ook gewoon normaal. Het was echter zo dat bij de tussentijdse toets, ik gezakt was voor de bijzondere verrichtingen. Dit had ik destijds ook al verwacht, omdat mijn toenmalige rij school het gewoon geregeld had terwijl ik nog niet goed rijden kon.
    Afijn, ik moest een hellingproef gaan doen. Eerst had ik de stopopdracht gedaan, en die ging geloof ik wel goed. Maar bij de hellingproef kreeg ik een totale blackout en barstte ik in tranen uit. Alle zenuwen kwamen eruit. En geloof me, dat waren er veel.

    Ik probeerde me weer te herpakken maar het mocht niet baten. Op sommige stukken reedt ik vlekkeloos, en dan gingen mijn gedachtes weer op hol en maakte ik fouten. Er was geen touw aan vast te knopen.

    Al met al ben ik dan ook gezakt. Mijn instructeur zei ook al dat hij me niet meer herkende sindsdat ik in de stress schoot. Zo heb ik inderdaad bij hem nog nooit achter het stuur gezeten. Ik had ook niet verwacht dat ik zo zou gaan hyperen..
    Dus het volgende examen wordt een faalangst examen. Hópelijk gaat dat wel goed.

    x.

    [ bericht aangepast op 17 dec 2014 - 17:00 ]


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Nou, ik kan me echt precies in je verplaatsen. Ik heb bij mijn tussentijdse toets én mijn eerste rijexamen eenzelfde soort black out gehad door een fout en mezelf niet meer kunnen herpakken. Mijn moeder is toen op internet gaan zoeken want mijn eerste rijexamen was al een faalexamen dus ik had er sowieso weinig vertrouwen in. Maar goed, ze heeft dus een natuurlijk middeltje gevonden dat je zenuwen onder controle zou moeten houden. Ik heb het toen bij mijn herexamen gebruikt en nou ja, ik had in elk geval een stuk minder last van de zenuwen. Of het gewoon in mijn hoofd zat, wie zal het zeggen, maar misschien heeft het nut om het te proberen.

    Je kunt het geloof ik bij de Kruidvat en de Tuinen kopen:

    http://www.bachrescue.nl/con_rescue_spray.asp


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Hè bah, wat vervelend. Het hebben van een examinateur waarbij je je op je gemak voelt is tegenwoordig belangrijker dan dat je goed kan rijden, want sommigen gedragen zich echt ontzettend koel. Dat is althans mijn ervaring. Hopelijk heb je de volgende keer meer geluk!

    Ik heb overigens ook kalmeringspilletjes op een natuurlijke basis bij de apotheek gehaald. Bij mij hielp het inderdaad, al was het misschien enkel het idee dat het zou gaan helpen. xD

    [ bericht aangepast op 17 dec 2014 - 17:06 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Sempre schreef:
    Nou, ik kan me echt precies in je verplaatsen. Ik heb bij mijn tussentijdse toets én mijn eerste rijexamen eenzelfde soort black out gehad door een fout en mezelf niet meer kunnen herpakken. Mijn moeder is toen op internet gaan zoeken want mijn eerste rijexamen was al een faalexamen dus ik had er sowieso weinig vertrouwen in. Maar goed, ze heeft dus een natuurlijk middeltje gevonden dat je zenuwen onder controle zou moeten houden. Ik heb het toen bij mijn herexamen gebruikt en nou ja, ik had in elk geval een stuk minder last van de zenuwen. Of het gewoon in mijn hoofd zat, wie zal het zeggen, maar misschien heeft het nut om het te proberen.

    Je kunt het geloof ik bij de Kruidvat en de Tuinen kopen:

    http://www.bachrescue.nl/con_rescue_spray.asp

    Ik ken rescue spray ja, mij helpt het ook goed bij mijn faalangst.

    Nawh, that sucks Yolanda D:
    Ik heb nog nooit rijles gehad, dus verder kan ik er ook weinig over zeggen, maar dat is wel echt balen.


    [ bericht aangepast op 17 dec 2014 - 17:04 ]


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Yolanda, maak je geen zorgen, falen voor je allereerste rijexamen betekent niet dat je meteen ontzettend slecht bent. Dat betekent dat je pech hebt gehad. Volgende keer zul je al zien dat het veel beter zal gaan, zeker omdat het een faalangstexamen is. Maak je geen zorgen, als jij niet kon autorijden dan had je rijinstructeur je echt niet laten afrijden. Je gaat het echt wel halen!! Houdt de moed er in, kop op, je kunt het!


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    Yolanda, maak je geen zorgen, falen voor je allereerste rijexamen betekent niet dat je meteen ontzettend slecht bent. Dat betekent dat je pech hebt gehad. Volgende keer zul je al zien dat het veel beter zal gaan, zeker omdat het een faalangstexamen is. Maak je geen zorgen, als jij niet kon autorijden dan had je rijinstructeur je echt niet laten afrijden. Je gaat het echt wel halen!! Houdt de moed er in, kop op, je kunt het!


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Jethro schreef:
    (...)
    Ik ken rescue spray ja, mij helpt het ook goed bij mijn faalangst.

    Nawh, that sucks Yolanda D:
    Ik heb nog nooit rijles gehad, dus verder kan ik er ook weinig over zeggen, maar dat is wel echt balen.




    Ik heb er inderdaad alleen maar positieve reacties over gehoord en zelf ben ik dus ook een stuk rustiger ervan geworden op mijn herexamen waardoor ik het gehaald heb. Voor school is het inderdaad ook handig bij grote examens etc. gebruik ik het zelf ook ja.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Thanks all. <3

    @Sempre
    Dankje, ik zal er eens naar kijken. (: Misschien helpt het inderdaad!

    @Annick
    Inderdaad. Ik geloof gelukkig ook niet dat ik nu niet kan rijden. Want ik weet dat ik dat best kan. Maar de zenuwen namen de controle over, en dat had ik gewoon niet verwacht. Ik dacht dat ik ze wel de baas zou blijven.
    Mjah, hopelijk heb ik de volgende keer een examinator waar ik mee door een deur kan, en zenuwen die ik iets beter de baas kan blijven. c:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Aw, wat jammer, Yolanda. D:
    Ik heb wel meer verhalen gehoord over vreselijke examinatoren, dus je bent zeker niet de enige. En zenuwen kunnen hele rare dingen met je doen, dat is niet jouw schuld. Misschien inderdaad een soort kalmeringsmiddeltje proberen, zoals wat mensen hier al zeggen? In ieder geval betekent dit dat je wel gewoon kúnt rijden, want dat was niet waar het aan lag, dus dan lukt het een volgende keer vast wel. Wees niet al te hard voor jezelf omdat het niet in één keer is gelukt. Ik raad je aan in plaats daarvan Sheila te knuffelen en aan konijntjes te denken en wat te eten, want het klinkt alsof je dat de afgelopen paar dagen te weinig hebt gedaan. Het komt wel goed. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik kan alleen maar beamen dat Bach rescue druppels (of spray dus) verrekte goed werken. (:

    Ik haalde 'm pas bij de vierde keer. :'D Echt super genânt, maar uiteindelijk geef ik er niet zoveel om, omdat ik 'm wel mooi heb. ^^ Nu moet ik ook eerlijk zeggen dat ik die laatste keer een superfijne examinatrice had, dat maakt zeker verschil. Balen dat jij zo'n vervelende vrouw had.

    Het voelt nu even super kut, maar bij jou zal het ook zo zijn: als je 'm uiteindelijk maar hebt. Volgende keer gaat het vast beter! Sowieso weten ze dan ook dat je last hebt van faalangst.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    @Inge
    haha knuffelen met Sheila gaat 'm niet worden. Ze is echt de hele dag al strontvervelend en zit momenteel dan ook in de bench. x) En inderdaad, los van de spanningen voor het examen was het emotioneel gezien al een slechte week. Maar hopelijk gaat de volgende keer gewoon beter!

    @Iedereen die me middeltjes aanraadt,
    Mijn ouders zeggen dat ik dat niet moet proberen, omdat je dan moe wordt. En liever wil gaan slapen waardoor je je minder goed op de weg kunt concentreren.
    Kunnen mensen die dit wel eens hebben geprobeerd dit bevestigen/tegenspreken? ;p

    @Adara
    Och, je hebt 'm tenminste gehaald! Hoewel het uiteindelijk wel een flinke som geld gekost heeft dan. Dat is ook iets, ik heb 't liever zo snel mogelijk gedaan doordat het zo duur is..
    En het voelt nu inderdaad zeer kut. Maar verstandelijk gezien weet ik ook wel dat dat maar van korte duur is en dat ik uiteindelijk mijn rijbewijs wel halen zal. Heb ik alleen op dit ogenblik niet veel aan, want nu wil ik gewoon een knuffel en in een hoekje zitten mokken. Hahaha. x)

    Wel jammer though dat het ook grotendeels afhangt met of je wel of niet met je examinator overweg kunt. :/ Mjah, niks aan te doen.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Oh gadver, dat ze zulke mensen anderen kunnen laten leiden. Logisch dat het allemaal even teveel werd, dat heeft grotendeels met de persoon die naast je zit te maken.


    I'm your little ray of pitch black.

    Heel veel succes de volgende keer! (:

    Gibbs schreef:[/b

    @Iedereen die me middeltjes aanraadt,
    Mijn ouders zeggen dat ik dat niet moet proberen, omdat je dan moe wordt. En liever wil gaan slapen waardoor je je minder goed op de weg kunt concentreren.
    Kunnen mensen die dit wel eens hebben geprobeerd dit bevestigen/tegenspreken? ;p


    Nee, dit heb ik niet zo ervaren. Ik heb het dus ook gebruikt voor mijn rijexamen en je voelt er echt niks van. Kijk als je de hele nacht op gaat blijven, maar goed.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Ambrose schreef:
    Oh gadver, dat ze zulke mensen anderen kunnen laten leiden. Logisch dat het allemaal even teveel werd, dat heeft grotendeels met de persoon die naast je zit te maken.


    wat was dit ookalweer