• Voor mijn Engels mondeling van morgen. Maar ik ben eigenlijk nog best 'trots' op wat ik geschreven heb, want zo slecht is het nog niet eens.='D
    Oké oké ik weet dat het grammaticaal vast en zeker van alle kanten rammelt, maar het gaat om het idee.(cat)


    Obesity is a illnes, where a person suffers from such a high weight that it brings his health in danger. Obesity is caused by over eating, eating the wrong sort of food and the current western lifestyle. In the last few decades, our lifestyle changed radically. For instance: the average adult has a car, students go to school with public transport and little kids are driven everywhere by there parents. A few decades ago, people didn’t had acces to this kind of transport and they where forced to walk or cycle to their destination. This radicall change causes people to put on weight and that has a lot of consequences. For instance, being overweight increases the risk of getting diabetes. Not all people that are overweight are diabetic and not al diabetics are overweight. Nevertheless, its a fact that being overweight increases the chance that you might get it and diabetes in turn, increases the chance on many other things. For instance, if you have diabetes you have a higher chance off suffering from eye problems, blindness, heart disease, foot complications, skin problems, nerve problems, stomach and intestine problems, joint problems, kidney complications and brain complications. The complications that you suffer from, can again result in other complications. Imagine that you suffer from blindness, this can cause you to be unable to go out and socialize, resulting in you being lonely and maybe getting depressed. At long last this depression could provoke you to commit suicide. But you could also suffer from foot complications, resulting in you being unable to sport. This could again result in you putting on even more weight end so the viscious cirle goes on and on.


    Iemand nog aanvullingen of tips? Ik moet vijf minuten vol kletsen voordat we op het 'vrije' gedeelte over gaan.=')

    [ bericht aangepast op 9 dec 2014 - 15:15 ]


    You were born original, don't die as a copy.

    Ga je hier vijf minuten mee vol krijgen? Het lijkt zo weinig en vijf minuten lijken zo lang. Maar als je getest hebt is het prima. Ik zie overigens alleen maar spelfouten als ik zo gauw even kijk en als ik die verbeter heb je er niet veel aan op je mondeling. :Y)
    Succes ermee.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    Ga je hier vijf minuten mee vol krijgen? Het lijkt zo weinig en vijf minuten lijken zo lang. Maar als je getest hebt is het prima. Ik zie overigens alleen maar spelfouten als ik zo gauw even kijk en als ik die verbeter heb je er niet veel aan op je mondeling. :Y)
    Succes ermee.


    Hehe, dat vroeg ik me ook al af. Daarom dat ik vroeg of er hier mensen zijn die nog aanvullingen hebben.:Y) Ik heb het nog niet uitgetest inderdaad dus dat moet ik zo maar even doen.^^
    Tja spelfouten zou best kunnen, want ik type het in een online document en dat staat ingesteld op Nederland en ik ben een dyslectische deur.=')


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Hehe, dat vroeg ik me ook al af. Daarom dat ik vroeg of er hier mensen zijn die nog aanvullingen hebben.:Y) Ik heb het nog niet uitgetest inderdaad dus dat moet ik zo maar even doen.^^
    Tja spelfouten zou best kunnen, want ik type het in een online document en dat staat ingesteld op Nederland en ik ben een dyslectische deur.=')


    Oeh, hoe de samenleving mensen met overgewicht zich beter willen laten voelen in plaats van hen aan te sporen af te vallen omdat dat gezonder is, door bijvoorbeeld mensen te verzekeren dat men met ieder lichaamstype mooi is. En daar dan een beetje over uitwijden?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Het spijt me, maar je stukje klopt niet helemaal. Overgewicht is iets wat al héél lang bestaat. Tientallen jaren geleden ook al. Een eeuw geleden ook al: De rijken gingen namelijk per koets overal naartoe en er zijn zat mensen aan overleden. Het werd toen alleen nog niet erkend als probleem. Dat is pas iets van de laatste halve eeuw, geloof ik.


    Deep inside, I've never felt alive

    Burkhardt schreef:
    Het spijt me, maar je stukje klopt niet helemaal. Overgewicht is iets wat al héél lang bestaat. Tientallen jaren geleden ook al. Een eeuw geleden ook al: De rijken gingen namelijk per koets overal naartoe en er zijn zat mensen aan overleden. Het werd toen alleen nog niet erkend als probleem. Dat is pas iets van de laatste halve eeuw, geloof ik.


    Het is de laatste tientallen jaren een probleem is denk ik wat zij bedoelt.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Burkhardt schreef:
    Het spijt me, maar je stukje klopt niet helemaal. Overgewicht is iets wat al héél lang bestaat. Tientallen jaren geleden ook al. Een eeuw geleden ook al: De rijken gingen namelijk per koets overal naartoe en er zijn zat mensen aan overleden. Het werd toen alleen nog niet erkend als probleem. Dat is pas iets van de laatste halve eeuw, geloof ik.


    Dat klopt, maar vroeger was het ook niet zo'n groot probleem als nu, nu hebben veel meer mensen het. Ik heb in mijn onderzoek zelfs ontdekt dat het aantal mensen met overgewicht nu gelijk is en groter gaat worden dan het aantal ondervoedden mensen.^^ Daarnaast werden mensen vroeger sowieso niet zo oud en dus was het niet 'vreemd' als de welvarende mensen op ongeveer dezelfde leeftijd dood gingen als de rest.

    En het hoeft je niet te spijten hoor.c=


    Patholoog schreef:
    (...)

    Het is de laatste tientallen jaren een probleem is denk ik wat zij bedoelt.


    Ja dit dus.^^


    You were born original, don't die as a copy.

    Patholoog schreef:
    (...)

    Oeh, hoe de samenleving mensen met overgewicht zich beter willen laten voelen in plaats van hen aan te sporen af te vallen omdat dat gezonder is, door bijvoorbeeld mensen te verzekeren dat men met ieder lichaamstype mooi is. En daar dan een beetje over uitwijden?


    Hmmm, dat zou kunnen.^^


    You were born original, don't die as a copy.

    Patholoog schreef:
    (...)

    Het is de laatste tientallen jaren een probleem is denk ik wat zij bedoelt.

    Het is pas de laatste tientallen jaren erkend als probleem. Een probleem is het al eeuwen.


    Deep inside, I've never felt alive

    Overgewicht is niet hetzelfde als obesitas. En obesitas is wel meer een probleem van afgelopen decennia. Het kan trouwens ook worden veroorzaakt door een erfelijke component en het wordt nu zelfs erkend als ziekte - staat in de DSM-V.

    [ bericht aangepast op 9 dec 2014 - 15:23 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    SPECS schreef:
    (...)

    Ja dit dus.^^

    Dan zou ik het veranderen in erkennen als ik jou was. Om dezelfde reden als ik hierboven zeg ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Oja, er bestaat ook nog een verband tussen overgewicht/obesitas en een lage SES (sociaal economische status). O.a. doordat sporten, gezonde voeding vaak duurder is, minder kans op de arbeidsmarkt. Misschien kun je daar nog iets mee.

    Het is eigenlijk:

    Overgewicht/obesitas -> lage SES
    Lage SES -> Overgewicht/obesitas


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik ben dingen aan het aanpassen, maar ik denk niet dat mijn Engels docent het zo nauw neemt.^^ Het gaat er tenslotte uiteindelijk om of ik wel of niet fatsoenlijk Engels kan praten en die vijf minuten vol klets.x)


    You were born original, don't die as a copy.

    Als je vrouwen met obesitas wil leren kennen die de schuld aan de samenleving geven, verwijs ik je naar This is Thin Privilege.

    Euron schreef:
    Oja, er bestaat ook nog een verband tussen overgewicht/obesitas en een lage SES (sociaal economische status). O.a. doordat sporten, gezonde voeding vaak duurder is, minder kans op de arbeidsmarkt. Misschien kun je daar nog iets mee.

    Het is eigenlijk:

    Overgewicht/obesitas -> lage SES
    Lage SES -> Overgewicht/obesitas

    Men kan toch ook gewoon minder eten van het ongezonde voedsel en op die manier afvallen?


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Adara schreef:
    Als je vrouwen met obesitas wil leren kennen die de schuld aan de samenleving geven, verwijs ik je naar This is Thin Privilege.

    (...)
    Men kan toch ook gewoon minder eten van het ongezonde voedsel en op die manier afvallen?

    Dan moeten ze dat wel doen. :v) En enige vorm van beweging is ook wel belangrijk.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Adara schreef:
    Als je vrouwen met obesitas wil leren kennen die de schuld aan de samenleving geven, verwijs ik je naar This is Thin Privilege.

    (...)
    Men kan toch ook gewoon minder eten van het ongezonde voedsel en op die manier afvallen?
    Zou je denken he? Vorig weekend heb ik daarover een documentaire gezien en in Amerika, waar dit een groot probleem is, is fast food echt goedkoper dan goed eten. Mensen die weinig geld hebben uit te geven kiezen dus eerder voor het goedkope slechte eten, zodat er wat overblijft voor andere dingen (school, bril, medicijnen, etc).

    [ bericht aangepast op 9 dec 2014 - 15:46 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.