• Er kan nu niemand meer meedoen. Ik verwacht namelijk niet dat ik nu nog aanmeldingen krijg n_n

    Toestemming Mulleroni

    Beste xxHermionexx,

    Hierbij geef ik je toestemming om te beginnen met je schrijfwedstrijd. Je hebt een week om het topic te openen. Ik wens je veel plezier!

    Vriendelijke groetjes,
    Mulleroni
    Moderator

    Hier volgt mijn schrijfwedstrijd!
    de verhalen die je moet schrijven zullen voornamelijk Fantasy zijn en natuurlijk OP.
    Hier volgt de link voor de story waar ik nogmaals de opdrachten in zal zetten. Ik zal de beoordeling er ook bij zetten! Dat ziet er dan ongeveer zo uit:
    Hoofdstuk: story van (Q naam)
    .......(verhaal).......
    Beoordeling
    .......(beoordeling)........ Er komt ook meteen bij te staan wie er afvalt deze ronde. Als je de story niet zou volgen stuur ik je ook nog even een pb'tje... *:(*

    Hier volgt de link:
    http://www.quizlet.nl/stories/145935/schrijfwedstrijd-xxhermionexx/

    Deelnemers en juryleden
    Ik zoek minimaal 5 en maximaal 10 deelnemers. Als ik na een paar weken geen verdere deelnemers gevonden heb, blijft het bij dit aantal.
    Ik zoek geen juryleden. Het enige jurylid ben ik.
    Deelnemers vol
    TheHangingTree
    WhereITold
    ComingToTheTree


    Rondes

    Bij deze schrijfwedstrijd vallen er deelnemers af. Het begint met bv. 7 deelnemers. De slechtste valt af en zo gaat het door tot er 1 winnaar is.
    Er zijn dus zoveel rondes als deelnemers dus in dit voorbeeld 7.
    Als er iemand afvalt zal ik diegene een pb'tje sturen en zal diegene verwijderd worden van de deelnemerslijst.


    Tijd en uitstel
    Je krijgt een week de tijd om je verhaal te schrijven. Heb je het niet op tijd af, dan kun je maximaal drie dagen uitstel krijgen als je een goede reden hebt
    Als je je opdracht te laat inlevert krijg je twee cijfers minder dan gepland. Dus je krijgt voor het verhaal een 8 maar je levert het te laat in, dan krijg je een 6.


    Inzenden
    Als je je verhaal af hebt, kun je de link naar mij sturen in een pb'tje. Doe je dat niet, dan kan ik je werk niet beoordelen.


    De regels

    Natuurlijk gelden hier de normale huisregels van Quizlet.
    Het verhaal moet in het Nederlands geschreven zijn
    Het verhaal moet onder de 16+ zijn en er mag geen seksueel gedrag in voorkomen.
    Wordt er wel op geduid, lig je eruit!
    De namen van de karakters mag je zelf verzinnen maar het moet wel hetzelfde geslacht zijn als in de opdracht natuurlijk!
    Je verhaal mag theoretisch ook een bad end hebben!
    Je mág je fantasie de vrije loop laten maar het moet wel een beetje realistisch zijn.
    Minimum woorden: 800 maximum: 1200


    Waar wordt op beoordeeld

    • spelling
    • originaliteit
    • hoe fijn het leest
    • of er geen extreem geweld of seksueel gedrag in voorkomt
    • of je verhaal niet te veel afwijkt van de opdracht
    Voor elke opdracht kun je maximaal 10 punten krijgen.
    Nog even ter herhaling:
    Als je je verhaal te laat inleverd word je niet gediskwalificeerd maar worden er twee punten afgetrokken.


    De prijs
    De prijs is niet erg veel:
    Je krijgt de eer
    En je zult een feestelijk gb bericht krijgen.


    Opdracht 1
    Schrijf een korte, spannende story over een begin.
    Schrijf een spannend begin van een verhaal, maar maak het verhaal niet af. Alleen het eerste, spannendste stukje.
    Bijvoorbeeld dat er iemand een lijk vind dat verdacht veel op haar vader lijkt, alleen haar vader leeft nog. Zoiets. Alleen een ander thema natuurlijk!
    Thema en personages:
    Het thema moet iets onheilspellends zijn, ergens in een bos of donker steegje. Ergens waar je verwacht dat er enge dingen gebeuren.
    Je hoofdpersoon is een meisje van rond de 13 jaar, mag een jaartje jonger of ouder. Het meisje komt achter een verschrikkelijk geheim. Laat je fantasie daarop los!
    Tijd en andere info
    Minimaal 300 woorden en maximaal 500 woorden. Let erop: het moet een begin van een verhaal worden, geen heel boek!
    Schrijf je verhaal en stuur het naar me in een pb'tje. Desnoods schrijf je het in een story van jezelf om de woorden te tellen en kopieer je het dan.
    Zolang ik het maar heb! Als de tijd om is, krijgt iedereen een pb'tje en verwijs iedereen naar de wedstrijdsstory waar je de beoordeling kunt lezen en de verhalen van anderen. Spiek niet af bij anderen!
    Ik ben er over precies een week niet en kan dus niet op Q, daarom :
    Deadline: vrijdag 12 december om 23:59
    Deadline voor mensen met uitstel: maandag 15 december om 23:59


    Opdracht 2
    jaaaaaaaa! eindelijk de tweede opdracht online zetten! Wieeeeeeee! :3 sorry.

    Je gaat een verhaal schrijven, anders dan je dat gewend bent!
    Als je altijd in de ik-vorm schrijft, schrijf dan nu een verhaal in de derde persoon en andersom.
    Ik laat je qua opdracht redelijk vrij. Je mag zelf weten waar het over gaat. Het liefste spannend en met fantasy, maar dat is niet verplicht!
    Minimaal 500 woorden, maximaal 1000 woorden. Langzamerhand, hoe verder je in de wedstrijd komt, hoe meer woorden de opdracht is. We zijn nu met zijn 5'en omdat er jammer genoeg 1 iemand af moest vallen.
    De deadline is de eerste maandag van de kerstvakantie: maandag 22 december om 23:59. Als je met vakantie gaat, zeg dat even, dan pas ik het aan aan hand van jullie vakantie datums.
    Uitstel kun je uiterlijk zaterdag 20 december om 23:59 aanvragen.
    Dan wordt de uiterlijke datum(met uitstel dus) : donderdag 25 december om 23:59.
    Veel plezier, schrijf ze!


    Opdracht 3
    Het duurde lang voordat de derde opdracht kwam. Sorry! Ik had het zelf ook erg druk, feestjes, kerstmis, gourmetten, familiebezoekjes, sneeuw!!!!! en natuurlijk ook nog met nieuwjaar wat morgenavond gaat plaatsvinden. Toch vond ik nog een gaatje om de opdracht te plaatsen.

    Er is vast weleens iets bijzonders gebeurd in je leven. Het kan iets positiefs zijn, maar ook iets negatiefs. Kies een belangrijke/bijzondere gebeurtenis uit je leven.
    Geef de personen die er toen bij waren andere namen en verander de jouwe ook. Je mag er iets bij verzinnen wat er toen niet was, je mag de gebeurtenis ook een andere wending geven zodat het goed afloopt als het iets negatiefs zou zijn. Helemaal jou keus.
    Als je maar niet een vampier je ouders leeg laat zuigen. Want dat gebeurde vast niet op die bijzondere bruiloft van je nicht. (Ik noem maar wat.)
    Kies dus een gebeurtenis en schrijf erover. Als je dat wil. Heb je geen bijzondere gebeurtenis meegemaakt? Verzin een gebeurtenis die nog gaat komen!
    Bv. Het eindgala, de verjaardag van je moeder of dat die knappe jongen je mee uit vraagt.
    Van romantiek, naar de brugklas, naar iets heel anders.
    deadline: 8 januari 2015 23:59
    Deadline uitstel vragen: 7 januari 23:59
    Deadline met uitstel: 11 januari 2015 23:59

    Have fun en durf over de gebeurtenis te praten/te schrijven!

    [ bericht aangepast op 30 dec 2014 - 17:28 ]


    "If we burn, you burn with us." Katmione --> FollowTheSpider

    Mt trouwenns ;D hallowww mensjess


    “A queen will always turn pain into power.”

    Eigenlijk is het best wel zielig oor degene die afvallen, wat nu Samantha 141 is...


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Sorry, maar ik schrijf me uit. De beoordelingen die je geeft kloppen echt langs geen kanten. Ik ben geen professionele schrijfster maar zelfs ik kan fouten uit de hoofdstukken halen, waarop jij dan het maximum van de punten geeft. Als je dan wel punten aftrekt, geef je amper een goede reden. Misschien had je toch beter een tweede jurylid toegelaten.

    Iedereen veel succes met de volgende opdrachten!

    [ bericht aangepast op 13 dec 2014 - 15:30 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    Sorry, maar ik schrijf me uit. De beoordelingen die je geeft kloppen echt langs geen kanten. Ik ben geen professionele schrijfster maar zelfs ik kan fouten uit de hoofdstukken halen, waarop jij dan het maximum van de punten geeft. Als je dan wel punten aftrekt, geef je amper een goede reden. Misschien had je toch beter een tweede jurylid toegelaten.

    Iedereen veel succes met de volgende opdrachten!


    Eigenlijk zijn story´s en verhalen heel moeilijk te beoordelen, omdat iedereen zijn eigen smaak heeft en zijn eigen meningen. Misschien dat het handig is door meerder jury´s beoordeeld te worden, maar ach ik vind het gewoon leuk om die opdrachten te maken..... En daar gaat het bij mij om.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Waneer komt de tweede opdracht?


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    HUNGERFOX schreef:
    Waneer komt de tweede opdracht?


    “A queen will always turn pain into power.”

    HUNGERFOX schreef:
    (...)

    Eigenlijk zijn story´s en verhalen heel moeilijk te beoordelen, omdat iedereen zijn eigen smaak heeft en zijn eigen meningen. Misschien dat het handig is door meerder jury´s beoordeeld te worden, maar ach ik vind het gewoon leuk om die opdrachten te maken..... En daar gaat het bij mij om.


    Ik heb het niet over smaak of mening, maar over grammaticale fouten.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik vind het jammer dat je je uitschrijft @Frodo , ik snap je reden wel een beetje. Het is ook pas de eerste keer dat ik zelf een wedstrijd organiseer.
    Ik snap je punt, en ik ga ook zeker als er een volgende keer komt, andere juryleden vragen. En @HUNGERFOX, ik vind het leuk om verhalen te lezen, en jij vind het leuk om de opdrachten uittevoeren. Daarom wil ik ook dit even zeggen: Sorry allemaal!
    Ik wil ook nog even zeggen dat de wedstrijd nog gewoon door gaat. Ik zal er beter op letten en ik vind het ook wel zielig voor de gene die afvalt. Maar het is gewoon zo, bij de meeste wedstrijden vallen er mensen af.


    "If we burn, you burn with us." Katmione --> FollowTheSpider

    Ik heb opdracht 2 ingeleverd (:


    -

    Nu al? ben er nog mee bezig: 230 woorden.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    HUNGERFOX schreef:
    Nu al? ben er nog mee bezig: 230 woorden.


    Ik schrijf echt heel snel (:


    -

    Verityy schreef:
    (...)

    Ik schrijf echt heel snel (:


    Ik ben op de helft van mijn verhaal idee.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Je hebt de tijd, dus verzamel inspiratie, het hoeft écht niet op de eerste dag al af.
    Ga niet denken: O nee! Veritty heeft het al ingeleverd dus ik moet het nu ook inleveren!
    En dan alles afraffelen.


    "If we burn, you burn with us." Katmione --> FollowTheSpider

    En die van HUNGERFOX is ook binnen!


    "If we burn, you burn with us." Katmione --> FollowTheSpider

    Vivir - WhereITold


    She was always looking for more..