Seamus Kevin O'Donnal
Toen Effie ook in het karretje zat gaf ik het paardje weer het teken dat we op weg gingen, en zo was het dan ook. We begaven ons weer op de grote weg, die naar mate we dichterbij kwamen, steeds minder gevuld werd met buitenstaanders en er meer dikke auto's en paarden opdoken. Ik rekte me uit en liet Kaiko de rest van de weg naar de poort zelf lopen. Hij wist de weg. Het hek stond net open, waardoor ik hem alleen hoefde af te remmen, tot stap, en even de oude dame die naast het hek woonde te groeten. Alleen tegen mijn verwachting in kwam ze naar ons toe, waardoor ik Kai even stil moest zetten. "Hey Shimmy. Dit moet je uitwisselingsstudent zijn. Ik heb een paar brieven voor de familie." zei ze tegen me voor ze me een stapeltje post gaf. Tja, woonwagens hadden geen brievenbus en postbodes hielden zich het liefst van het kamp, dus deze dame pakte alles aan ver verdeelde het dan over degenen voor wie ze waren. "Welkom op het kamp, liefje. Als je iets nodig hebt of iets wil weten moet je het maar vragen." zei ze tegen Effy, waarna ik nog even knikte en toch Kaiko weer in beweging zette. "Dat is mevrouw Jones. Zij houd alles in de gaten en zorgt dat er geen problemen zijn op het kamp. Zo hoeft er eigenlijk nooit politie bij aan pas te komen, wat altijd vervelend is, omdat ze ons bij voorbaat al willen oppakken alleen om wie we zijn. Zij sluit ook de poort om 10 uur, als er geen feesten zijn, en laat de waakhonden los." vertelde ik haar voor we dan toch bij de juist wagen aankwamen. Hier waren allerlei verschillende wagens, van normale caravans, tot grote woonwagens, die even groot waren als een klein huis, zoals degene waarin mijn familie woonde, maar wij waren zeker niet de enigen. Ik stopte Kai voor het hek van onze eigen staplaats en stapte uit. Ik maakte het hek open en direct sprong er een grote herder tegen me op. Ik aaide hem even en leidde toen het paard met het karretje het hek binnen. Ik deed achter hem het hek weer dicht, maar ik keek wel of alle dieren nog binnen waren. Er liepen hier namelijk naast de grote herdershond, nog twee honden, en paar geiten, een oude dikke shetlander en mijn kleine Muppet. Mijn moeder kwam alweer naar buiten, een vrouw van net veertig met donkere krullen en een lief gezicht. "Hey lieverd. Heb je de boodschappen?" Ze liet haar bezem binnen staan en liep naar ons toe. "Jij moet de uitwisselingsstudente zijn. Ik ben Shylene, Seamus' moeder." zei ze terwijl ze de boodschappen pakte. "Het lijkt misschien een beetje hectisch, maar je bed staat al voor je klaar en als het te veel wordt moet je het maar zeggen. Dan laten we je even met rust. Nu heb je geluk dat de meesten nu op school zitten of aan het werk zijn. Alleen Seamus zijn getrouwde zussen zouden wel langs kunnen komen als ze hun eigen wagens hebben schoongemaakt en de was draait." zei ze, terwijl ik bezig was met Kaiko bevrijden uit zijn harnas, zodat hij lekker kon gaan eten van het altijd groene gras hier.
Bowties were never Cooler