• Regels van het MSV


    Hallo allemaal!

    Het concept van een meespeelverhaal is alweer een tijdje geleden geïntroduceerd, maar er wordt nog weinig mee gedaan. Ik denk dat het onder andere komt doordat mensen het een beetje schuwen, omdat ze zo gewend zijn aan RPG's. Daarom heb ik een MSV aangemaakt om de manier van werken, schrijven, etc. te 'leren kennen' en erachter te komen waar je voorkeur ligt: bij de RPG's of bij de MSV's (of een combi, natuurlijk).

    Wat is een meespeelverhaal/MSV?
    In dit topic staat uitgebreid beschreven wat een MSV is. Onder de spoiler-knop staat de conclusie van het verhaal dat Underhill geschreven heeft.

    Kort gezegd is dit waar het op neerkomt:
    MSV’s worden in de derde persoon geschreven
    MSV’s zijn als het ware een verhaal met co-auteurs
    MSV-posts moeten op hun eigen manier bijdragen aan het verhaal. Een minimum aantal woorden is niet nodig.
    Herhalingen in MSV-posts zijn overbodig en niet wenselijk, omdat deze het verloop van het verhaal afremmen.


    Waarom een MSV?
    Wat voor mij echt heel zwaar weegt in dit concept, is het samen schrijven aan één geheel. Een RPG is voor mij te veel afhankelijk van de RPG-starter. Vaak maakt die persoon alle belangrijke beslissingen, terwijl dat bij een MSV samen wordt gemaakt. Bovendien wordt het in de derde persoon geschreven, waardoor het ook een écht, goedlopend verhaal wordt. Eén van de MSV's waar ik aan mee heb geschreven, is zelfs uitgegeven.

    Waarom dít MSV?
    Dit meespeelverhaal start ik om te kijken of ik de MSV's onder een groter publiek kan krijgen. Ik heb jarenlang met plezier aan meespeelverhalen geschreven en ik schrijf er nog steeds met plezier aan en dat plezier wil ik graag overbrengen op een groter publiek. Er zullen meer mensen zijn bij wie het concept beter zal passen dan een RPG (al zal dat niet bij iedereen zijn) en ik wil iedereen de mogelijkheid geven om dat te ontdekken.

    Het idee
    Dit meespeelverhaal zal gaan over een groep jongeren die zes weken op jongerenkamp gaat. Er zullen verschillende activiteiten plaatsvinden, maar verder is ieder personage vrij om te doen wat hij/zij zelf wil. De afzonderlijke jongeren kennen elkaar in principe niet.
    Ik heb gekozen voor dit onderwerp omdat het alle kanten op kan. We kunnen samen beslissen wat voor activiteiten er zullen plaatsvinden en waar ze heen gaan e.d. Verder verloopt het verhaal gewoon zoals we dat zelf willen!
    Het lijkt me het handigste als de leeftijd van de personages tussen de 18-21 jaar zit, omdat je dan geen problemen hebt met dat ze geen alcohol zouden mogen benuttigen e.d.

    De regels
    In principe zijn er weinig regels aan MSV's, behalve dat het dus in de derde persoon geschreven wordt en dat men niet de reacties van anderen overneemt in je eigen stukje. Wat ik echter wel, voor dit verhaal, als eisen stel:
    - Voorlopig maximaal twee personages per persoon. Dit is weinig, maar om niet direct de weg kwijt te raken, lijkt me dit het verstandigste. Mocht het goed lopen en mocht iedereen de personages hebben leren kennen, dan kunnen we altijd overwegen om meer mensen langs te laten komen.
    - Probeer zoveel mogelijk alle stukjes te lezen van je mede-auteurs! Op die manier raak je de draad niet kwijt en leer je de andere personages ook kennen (we schrijven immers met z'n allen één verhaal). Bovendien weet je dan ook waar alle personages zijn en hoef je niet te vragen naar wie je je personage moet schrijven, omdat je wel weet waar hij/zij heen kan.
    - We schrijven in één tijd (tegenwoordige tijd of verleden tijd). Welke van de twee, dat hangt af van de voorkeuren van de mensen die met dit MSV meeschrijven, dus daar moeten we nog over overleggen.

    Het personage
    Omdat ik het niet te ingewikkeld wil maken, moet je, als je mee wilt doen, een vrij korte karakterlijst invullen. Je hoeft mij verder niet om toestemming te vragen of je een jongen of een meisje mag, want dat mag je zelf weten!

    Naam:
    Leeftijd:
    Karakter:
    Familie:
    Overig:
    Uiterlijk/foto:

    Vragen?
    Heb je nog vragen over het concept, dit verhaal of wat dan ook? Je mag ze altijd stellen. Het liefst in het infotopic wat ik hierover ga aanmaken of een privébericht, zodat dit topic niet helemaal vol raakt met posts en je de personages niet meer terug kunt vinden. Ik ga ook een rollenstory aanmaken, waar iedereen zijn/haar personage kan neerzetten. Dan wordt het nog makkelijker om informatie over de personages te vinden!

    Het rollentopic
    Het ideeëntopic
    Het praattopic
    De rollenstory

    Topic 1
    Topic 2
    Topic 3
    Topic 4


    Personages
    Asphodel Talon Godewine - Dae
    Austin Cameron Jones - Forman
    Aveline Favre - GusWaters
    Daan de Bruijn – Chantilly
    Eli Rasmussen – Sandman
    Elly Lee - SonOfGondor
    Lee Broadsword - OakenshieId
    Lucie de Wit - tubbietoost
    Mandy Jaspers – Sandman
    Millicent de Jong - JoeyTribbiani
    Oliver Nathan James - Dae
    Robin Jane Peters - Fay1D
    Rudie Clarks - JoeyTribbiani
    Sofie Sercu – Sparkle_
    Tanja van den Ochtend - OakenshieId
    Tommie Roodenburg - OakenshieId
    Ygritte Hendriksen - Sandman
    Zita Moskanovic - JoeyTribbiani

    Huisindeling
    1. Tommie Roodenburg - Lucie de Wit - Elly Lee- Oliver Nathan James - Mandy Jaspers
    2. Noa ??? -Zoë Dijkstra - Eli Erasmussen - Zita Moskanovic - Lyhra Jones - Austin Cameron Jones
    3. Daan de Bruijn - Rudy Clarks - Sofie Sercu- Tanja van den Ochtend
    4. Asphodel Talon Godewine - Lee Broadsword Robin Ellen Marcellus - Millicent de Jong - Ygritte Hendriksen - Aveline Favre

    (Voorlopige) indeling van de huisjes:




    [ bericht aangepast op 25 nov 2014 - 9:42 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Wat jammer, ' vond Lee. Hij kon zich goed voorstellen dat het lastig was als je er opeens een broer of een zus bij kreeg. Zeker als je geen klit had met die ander. Lee had zijn broer veel vergeven, juist omdat het zijn broer was, maar als die familieband er niet was en je van de ene op de andere dag met elkaar zat opgescheept, kon hij begrijpen dat het moeilijk was.


    Every villain is a hero in his own mind.

    "Goed idee." zei Lucie terwijl ze Daan losliet. De muziek was weer veranderd en het had Lucie lang genoeg geduurd. "Ik ga een nieuw biertje scoren."


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Milly knikte. 'Ja... Maar ja. Ik ga haar mijn vakantie niet laten verpesten.' Ze glimlachte. 'Jij zult wel een goede band met je broer hebben, als je samen in een band zit!'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Lee wist niet zo goed wat hij daarop moest antwoorden. Hij wilde graag een goede band met zijn broer hebben, maar dat was soms niet altijd even makkelijk. Als Lee eerlijk was, had hij niet het idee dat Ace het altijd fijn vond dat hij ook in de band zat. Dat was immers Jaspers idee geweest.
    'Mijn broer laat nooit zou duidelijk merken wat hij van me vindt. Soms heb ik het gevoel dat hij het maar niks vindt dat hij met zijn broertje in een band speelt.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Ik denk dat het zo tijd wordt voor een paar nummers Alestorm, Luus!' riep Tommie toen ze langs liep. De anderen waren nog niet echt aangeschoten, maar het was al half twaalf geweest en hij was niet van plan om het heel erg laat te gaan maken, gezien het een lange en toch ook wel vermoeiende dag was geweest.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Daan liep richting Austin. 'Man, wat haat ik langzame schuifelnummers,' vond hij en keek Austin lachend aan.


    My mom says I'm pretty, so fuck you

    'Oh, dat is vervelend,' zei Milly. 'Heb je wel goed contact met de andere bandleden?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Jawel, hoor. De meesten waren alleen vooral bevriend met mijn broer en Ace en ik verschillen... best wel. Maar ik vind mijn weg wel, hoor,' glimlachte hij. 'Eigenlijk zijn ze allemaal erg makkelijk in de omgang.' Hij blikte even op Tommie, die al goede maatjes met zijn huisgenoten bleek.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Lucie grijsde. "Lieve Tommie, daar heb ik echt te weinig voor gedronken, maar ik denk dat die muziek de helft van de mensen al wegjaagt."
    Daarna liep ze snel door. Ze haalde een flesje uit de koelkast en keek rond. De drukte was haar te veel en ze wilde frisse lucht. Zou ze? Lucie staarde naar de deur. Zo opvallend mogelijk liep ze naar de deur. Ze keek de kamer in of niemand haar zag. En liep toen de frisse avondlucht in.
    Buiten besloot ze in het gras bij het meer te gaan zitten. De temperatuur was veel lager als in het huisje en er gleed een rilling over haar rug. Ze kon niet terug naar binnen, dat zou te veel opvallen. Dus luisterde ze in stilte naar het geluid van het feestje.


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Oliver Nathan James • 24 jaar

    'Gelukkig maar.' Oliver wist niet zo goed wat hij moest zeggen in zo'n situatie, dus hij besloot wat te vragen. 'En wat is de reden dat je naar dit kamp bent gekomen?' hij hield het op een simpele, maar veel onthullende vraag.


    I make you sad, because everyone keeps making you happy. You can't be truly happy, if you're "happy" all the time.

    Aveline begon zich een beetje te vervelen. De muziek was goed en de mensen waren vriendelijk, maar ze had niet echt iets om te doen.
    Ze besloot maar wat drinken te halen maar deze keer met alcohol zodat alles misschien iets leuker werd.
    Niet dat ze echt van plan was zichzelf helemaal dronken te drinken, maar een beetje losser kon geen kwaad toch?


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Chantilly schreef:
    Daan liep richting Austin. 'Man, wat haat ik langzame schuifelnummers,' vond hij en keek Austin lachend aan.


    Hehe, Ygritte praat ook tegen Austin, al heeft ze nog geen antwoord gehad. ;'p


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Ik wou graat iets out of the box doen,' zei Mandy, 'maar ik durfde niet alleen, dus ik heb een vriendin meegesleept.'
    Ze vond het eigenlijk wel fijn om even zo te zitten, weg van de drukte en Ygritte die zich alleen maar in haar buurt had bevonden om over Lee te praten. Oliver was rustig en dat beviel haar wel.
    'En jij?'
    Ze liet haar ogen door de kamer gaan. Het was er nog netjes en opgeruimd al zag ze dat hij enkele van zijn spullen al een plekje had gegeven. Zelf was ze daar nog niet echt aan toe gekomen en wist ook niet of ze dat wel wilde. Ze wilde zich hier ook niet te erg thuis gaan voelen. Straks kreeg ze heimwee naar deze weken als ze weer terug was in Nederland en het normale leven weer begon.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Lee zag Lucie naar buiten glippen en hij vroeg zich af of er iets aan de hand was. Misschien wilde ze gewoon even roken, maar toch...
    Ze had er niet overstuur uit gezien, maar hij voelde zich op de een of andere manier verantwoordelijk als hij meisjes naar buiten zag gaan, zeker als ze zo duidelijk om zich heen keken dat hij wist dat ze liever niet gevolgd werden.
    Milly bevond zich echter nog tegenover hem en dus vond hij het asociaal om een gesprek af te kappen voor wat onderbuikgevoelens.
    'Ga je even mee naar buiten?' vroeg hij haar daarom. 'Het is hier best benauwd.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Ja, dat is prima,' knikte ze. Ze had het zelf ook warm en vond wat afkoeling wel fijn.
    Buiten zagen ze Lucie, naar wie Milly haar hand opstak. 'Was het je ook even te warm?' vroeg Milly vriendelijk aan het meisje.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain