• Regels van het MSV


    Hallo allemaal!

    Het concept van een meespeelverhaal is alweer een tijdje geleden geïntroduceerd, maar er wordt nog weinig mee gedaan. Ik denk dat het onder andere komt doordat mensen het een beetje schuwen, omdat ze zo gewend zijn aan RPG's. Daarom heb ik een MSV aangemaakt om de manier van werken, schrijven, etc. te 'leren kennen' en erachter te komen waar je voorkeur ligt: bij de RPG's of bij de MSV's (of een combi, natuurlijk).

    Wat is een meespeelverhaal/MSV?
    In dit topic staat uitgebreid beschreven wat een MSV is. Onder de spoiler-knop staat de conclusie van het verhaal dat Underhill geschreven heeft.

    Kort gezegd is dit waar het op neerkomt:
    MSV’s worden in de derde persoon geschreven
    MSV’s zijn als het ware een verhaal met co-auteurs
    MSV-posts moeten op hun eigen manier bijdragen aan het verhaal. Een minimum aantal woorden is niet nodig.
    Herhalingen in MSV-posts zijn overbodig en niet wenselijk, omdat deze het verloop van het verhaal afremmen.


    Waarom een MSV?
    Wat voor mij echt heel zwaar weegt in dit concept, is het samen schrijven aan één geheel. Een RPG is voor mij te veel afhankelijk van de RPG-starter. Vaak maakt die persoon alle belangrijke beslissingen, terwijl dat bij een MSV samen wordt gemaakt. Bovendien wordt het in de derde persoon geschreven, waardoor het ook een écht, goedlopend verhaal wordt. Eén van de MSV's waar ik aan mee heb geschreven, is zelfs uitgegeven.

    Waarom dít MSV?
    Dit meespeelverhaal start ik om te kijken of ik de MSV's onder een groter publiek kan krijgen. Ik heb jarenlang met plezier aan meespeelverhalen geschreven en ik schrijf er nog steeds met plezier aan en dat plezier wil ik graag overbrengen op een groter publiek. Er zullen meer mensen zijn bij wie het concept beter zal passen dan een RPG (al zal dat niet bij iedereen zijn) en ik wil iedereen de mogelijkheid geven om dat te ontdekken.

    Het idee
    Dit meespeelverhaal zal gaan over een groep jongeren die zes weken op jongerenkamp gaat. Er zullen verschillende activiteiten plaatsvinden, maar verder is ieder personage vrij om te doen wat hij/zij zelf wil. De afzonderlijke jongeren kennen elkaar in principe niet.
    Ik heb gekozen voor dit onderwerp omdat het alle kanten op kan. We kunnen samen beslissen wat voor activiteiten er zullen plaatsvinden en waar ze heen gaan e.d. Verder verloopt het verhaal gewoon zoals we dat zelf willen!
    Het lijkt me het handigste als de leeftijd van de personages tussen de 18-21 jaar zit, omdat je dan geen problemen hebt met dat ze geen alcohol zouden mogen benuttigen e.d.

    De regels
    In principe zijn er weinig regels aan MSV's, behalve dat het dus in de derde persoon geschreven wordt en dat men niet de reacties van anderen overneemt in je eigen stukje. Wat ik echter wel, voor dit verhaal, als eisen stel:
    - Voorlopig maximaal twee personages per persoon. Dit is weinig, maar om niet direct de weg kwijt te raken, lijkt me dit het verstandigste. Mocht het goed lopen en mocht iedereen de personages hebben leren kennen, dan kunnen we altijd overwegen om meer mensen langs te laten komen.
    - Probeer zoveel mogelijk alle stukjes te lezen van je mede-auteurs! Op die manier raak je de draad niet kwijt en leer je de andere personages ook kennen (we schrijven immers met z'n allen één verhaal). Bovendien weet je dan ook waar alle personages zijn en hoef je niet te vragen naar wie je je personage moet schrijven, omdat je wel weet waar hij/zij heen kan.
    - We schrijven in één tijd (tegenwoordige tijd of verleden tijd). Welke van de twee, dat hangt af van de voorkeuren van de mensen die met dit MSV meeschrijven, dus daar moeten we nog over overleggen.

    Het personage
    Omdat ik het niet te ingewikkeld wil maken, moet je, als je mee wilt doen, een vrij korte karakterlijst invullen. Je hoeft mij verder niet om toestemming te vragen of je een jongen of een meisje mag, want dat mag je zelf weten!

    Naam:
    Leeftijd:
    Karakter:
    Familie:
    Overig:
    Uiterlijk/foto:

    Vragen?
    Heb je nog vragen over het concept, dit verhaal of wat dan ook? Je mag ze altijd stellen. Het liefst in het infotopic wat ik hierover ga aanmaken of een privébericht, zodat dit topic niet helemaal vol raakt met posts en je de personages niet meer terug kunt vinden. Ik ga ook een rollenstory aanmaken, waar iedereen zijn/haar personage kan neerzetten. Dan wordt het nog makkelijker om informatie over de personages te vinden!

    Het rollentopic
    Het ideeëntopic
    Het praattopic
    De rollenstory

    Topic 1
    Topic 2
    Topic 3
    Topic 4


    Personages
    Asphodel Talon Godewine - Dae
    Austin Cameron Jones - Forman
    Aveline Favre - GusWaters
    Daan de Bruijn – Chantilly
    Eli Rasmussen – Sandman
    Elly Lee - SonOfGondor
    Lee Broadsword - OakenshieId
    Lucie de Wit - tubbietoost
    Mandy Jaspers – Sandman
    Millicent de Jong - JoeyTribbiani
    Oliver Nathan James - Dae
    Robin Jane Peters - Fay1D
    Rudie Clarks - JoeyTribbiani
    Sofie Sercu – Sparkle_
    Tanja van den Ochtend - OakenshieId
    Tommie Roodenburg - OakenshieId
    Ygritte Hendriksen - Sandman
    Zita Moskanovic - JoeyTribbiani

    Huisindeling
    1. Tommie Roodenburg - Lucie de Wit - Elly Lee- Oliver Nathan James - Mandy Jaspers
    2. Noa ??? -Zoë Dijkstra - Eli Erasmussen - Zita Moskanovic - Lyhra Jones - Austin Cameron Jones
    3. Daan de Bruijn - Rudy Clarks - Sofie Sercu- Tanja van den Ochtend
    4. Asphodel Talon Godewine - Lee Broadsword Robin Ellen Marcellus - Millicent de Jong - Ygritte Hendriksen - Aveline Favre

    (Voorlopige) indeling van de huisjes:




    [ bericht aangepast op 25 nov 2014 - 9:42 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik ga zo een stukje posten :3


    I make you sad, because everyone keeps making you happy. You can't be truly happy, if you're "happy" all the time.

    Hahaha...'zo'...Sorry guys, FMA doet zo zijn werk XD Whoops c:?

    Oliver Nathan James • 24 jaar

    Oliver werd wakker rondom 9 uur 's morgens, wat eigenlijk heel laat was voor hem. Verbaasd keek hij naar de klok op de muur links van zijn bed. 'Nu maar hopen dat Del nog niet wakker is.' zuchtte hij. Oliver verwachtte niet dat Asphodel vroeg op zou zijn, maar het was wel al 9 uur en het was vakantie. Ook stond er dropping op de planning, wat Del zeker leuk zal vinden. Snel sprong hij uit bed en nam wat kleding uit de kast, een simpele groene shirt en een ietwat oude jeans waren waarschijnlijk de beste optie voor de planning van vandaag. Toen hij zijn kamer uit was gekomen, zag hij Lucie en Tommie op de bank zitten en Oliver groette hen met een beleefde glimlach. Hij was binnen vijf minuten in en uit de douche en al snel holde hij naar huisje vier. Op het terras zag hij een meisje springtouwen op de maat van de muziek. Oliver wilde haar niet storen, maar hij moest wel vragen waar de kamer van Del was. 'Het spijt mij dat ik je stoor, maar weet je misschien waar Asphodel's kamer is?' vroeg hij met een beleefde glimlach.


    I make you sad, because everyone keeps making you happy. You can't be truly happy, if you're "happy" all the time.

    Fullmetal..Alchemist? <3


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ygritte keek verschrikt op.
    'Oh, eh... Die zit daar.' Ze wees naar de juiste deur. 'Maar volgens mij slaapt iedereen nog gewoon.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Duskfury schreef:
    Fullmetal..Alchemist? <3


    Yup! Krijg er geen genoeg van :3 EdxAl <3

    Oliver Nathan James • 24 jaar

    'Ah, gelukkig maar!' zuchtte Oliver. Hij bedankte het meisje en liep toen stil naar boven. Als Del nog niet wakker was geworden, was er nog geen catastrofe. Hoe schattig hij ook is en hoe aardig hij je ook vind, als je hem wakker maakt moet je vrezen voor je eigen leven. Oliver wist nog hoe erg hij ervan schrok! Asphodel ging voor het eerst bij Silas en hem logeren en Silas was vergeten te waarschuwen, dat liep niet heel goed af. Oliver probeerde de deur heel stil open te doen en heel voorzichtig liep hij naar binnen. 'Psst, Del. Wakker worden, het is al negen uur.' fluisterde hij in Asphodel's oor, toen hij centimeters van hem af was. Oliver hoopte maar dat Del hem niet begon te slaan, want hij mocht er wel slap uit zien, maar die jongen kon een paar flinke klappen geven. 'Ugh, ga weg.' mompelde Del, terwijl hij Oliver's gezicht wegduwde. Oliver liep de lucht die hij inhield voorzichtig los. Hij was gelukkig in een goede bui. 'Nee, Del. Je moet opstaan, het is al negen uur.' herhaalde hij, dit keer wat harder. 'Nee, laat mij slapen. Wat doe jij eigenlijk hier? Eigenlijk interesseert mij dat geen moer, als je maar weg gaat.' Asphodel duwde Oliver wat harder weg en ging toen diep onder zijn deken schuilen. Alweer zuchtte Oliver, dit gaat niet zo makkelijk worden. Dat zag hij nu al.


    I make you sad, because everyone keeps making you happy. You can't be truly happy, if you're "happy" all the time.

    Ygritte besloot dat het wel genoeg was en begon theewater op te zetten. Daarna ruimde ze haar spullen op en trok zich even terug in de badkamer om zich klaar te maken voor vandaag, hoewel ze niet echt wist wat ze zouden gaan doen. Ze was niet moeilijk, dus daar kwam ze vanzelf wel achter. Ygritte had er geen moeite mee zich aan te passen aan een nieuwe situatie, in tegenstelling tot haar zus. Die was bijna autistisch te noemen, zo graag hield die vast haan haar eigen ritme.
    Ze douchte zich, trok een strapless jumpsuit aan met strikjes en vroeg zich af wanneer er eens iemand zou opstaan. Ze wilde liever met iemand anders naar de supermarkt, omdat het anders nogal saai werd zo in haar eentje - het liefst ging ze natuurlijk met Lee - maar als er niemand kwam, had ze altijd Mandy nog.
    Ygritte besloot om te vragen of die al wakker was en stuurde haar berichtje.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ik ga hier vanavond (rond half 11) posten. Anders vergeet ik het weer, zo ver is ie weggezakt. :')


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Ik vind dat het tijd wordt dat de rest eens uit bed komt. Als jij Mandy nou eens uit bed sleurt, maak ik Elly wakker.'
    Hij wilde haar eigenlijk gewoon heel erg graag zien, want om de een of andere reden voelde het alsof hij haar al weken niet had gezien.
    Lucie stemde toe en Tommie ging de trap op en roffelde langdurig op Elly's deur.
    'Wakker worden, Doornroosje!' riep hij. 'Er staat een druk programma te wachten.'

    -
    Lee was al vroeg opgestaan. Het was altijd een beetje onwennig als hij ergens anders sliep - ondanks het feit dat dat heel vaak gebeurde - en hij had in alle vroegte even een rondje over de camping gelopen. Op de terugweg had hij een zak warme pistoletjes gehaald om zijn huisgenoten te verrassen en hij hoopte maar dat ze al wakker waren. Hij deed zijn pasje in de deur en stapte naar binnen toe, hopend dat er iemand was met wie hij de broodjes kon opeten.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Aveline was ondertussen al opgestaan. Veel meer dan opstaan kon je het ook niet noemen want ze had nog geen andere kleren aangetrokken of haar haren geborsteld. Gelukkig had ze wel even de tijd genomen om haar gezicht te wassen zodat ze zich wat minder slaperig voelde.


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Lee hoorde iemand de trap afkomen en even later kwam Aveline de deur door. 'Heb je goed geslapen?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Tanja was geen uitslapen, maar vandaag had ze zo'n dag dat ze nergens zin in had. Ze staarde naar het plafond, terwijl ze baalde van haar oersaaie huisgenootjes. Hopelijk zou vandaag leuker worden...
    Ze vroeg zich af hoe het feestje van de anderen gisteren was geweest. Had Milly al veel vrienden gemaakt? Dat idee stond haar niet echt aan...


    Every villain is a hero in his own mind.

    Toen Ygritte met een kop thee uit de keuken kwam, zag ze dat er plots nog twee anderen wakker waren, onder wie Lee.
    'Goedemorgen!' zei ze, waarbij ze alleen hem aankeek en ze zette haar mok neer. 'Zal ik nog emer thee maken?'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Lee schudde zijn hoofd. 'Voor mij niet, in ieder geval. Ik drink eigenlijk alleen thee als ik me niet lekker voel.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Goedemorgen', antwoordde Aveline en daarna geeuwde ze even. 'Nee hoor Ygritte ik ga je dat werk besparen, ik hou niet zo van thee'
    Ze wandelde naar de tafel en zette zich daar op een stoel om zo van een heerlijk broodje te beginnen eten.


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Morgen post ik ook nog een stukje, ik heb wel wat projecten om te doen en ik heb mij ingeschreven voor een ander MSV. Nu maar hopen dat het goed gaat! Ugh, a.s. week is een hele week vol met proefwerken en het is niet eens proefwerkweek :c


    I make you sad, because everyone keeps making you happy. You can't be truly happy, if you're "happy" all the time.