Bookcrossing ja. Ik kom er nu pas achter hoe leuk het initiatief van bookcrossing eigenlijk is!
Een paar jaar geleden was ik toevallig bij een Beagles en Beans, toen ik daar een mand zag met een aantal boeken, zowel Nederlands- als Engelstalig. Blijkbaar kon je ze gratis meenemen.. Okee dan. Dus ik een boek mee naar huis genomen en er in begonnen, maar ik kwam er niet door heen. Dus een hele tijd heeft het boek in mijn kast gelegen en heeft momenten doorstaan waarop ik dacht het boek gewoon weg te doen, zonder het gelezen te hebben. Maar dat vond ik ergens wel weer sneu, dus bleef het nog maar wat langer in de kast liggen. Tot nu. Nu was ik er eindelijk klaar voor het boek te lezen en kom er nu doorheen:)
Het boek heeft een label op de voor- en binnenkant, dat het een zwerfboek is, met een code die je kunt invullen op de site van bookcrossing. Dit heb ik vandaag eens gedaan, ook al heb ik het boek nog niet helemaal uit, ik wilde weten hoe de site precies werkt. Nu blijkt dat je het boek dus kunt lezen, en als je wilt een recensie kunt schrijven. Als je het boek uit hebt, kun je het aan iemand anders geven, of ergens achterlaten, zodat ook andere mensen het boek kunnen lezen. Via de site kun je dan ook nog kijken waar het boek voor de rest heen gaat. Super leuk! En ik kom er nu pas achter dat er door heel Nederland, best wel veel punten zijn waarop je zo'n boeken dus kunt halen!
Nu had ik wel al eerder van postcrossing gehoord, wat te maken heeft met postkaarten, en goodreads is er al voor mensen die graag lezen, maar bookcrossing had ik nog nooit van gehoord!
Zijn er nog meer mensen zo enthousiast over bookcrossing? Of mensen die dat al langer doen?
Inspiration can hit you any time