Sablier schreef:
Ik vind eigenlijk dat mensen niet zo snel als 'anders' gelabeld moeten worden, want dat creëert juist die afstand tussen mensen.
Hier ben ik het helemaal mee eens. "Anders", dat labeltje wordt veel te vaak op mensen gekleefd, en nog veel vaker op mensen met een handicap, sociale problemen of mentale achterstand, terwijl hoogbegaafde mensen vaak net evenveel "problemen" hebben met hun ontwikkeling, of mensen zonder iets. Ik heb zelf DCD en mensen die dat weten beschouwen me al als anders op school, vandaar dat ik het niemand laat weten. Op zich is dat totaal geen probleem, maar vele mensen klampen zich vast aan labeltjes, en iedereen binnen éénzelfde labeltje is hetzelfde.
Mensen gebruiken dat soort labeltjes om, en ik weet dat dit belachelijk klinkt, maar zo denk ik erover, de wereld beter te begrijpen, en taal is daar een hulpmiddel bij. Iedereen weet over wat je het hebt als je over een boom spreekt, maar probeer die boom maar eens helemaal te beschrijven. Zelfs de beste wetenschapper kan dat niet.
Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried