• De stelling van deze week luidt:
    Artiesten die hun muziek niet zelf schrijven, zouden geen artiest genoemd mogen worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Veniality schreef:
    Als een kunstenaar een portrettekening van iemand maakt mag dat dan ook geen kunstenaar zijn omdat hij het gezicht niet zelf heeft vormgegeven?


    +

    Iemand die een covers van liedjes doet is toch ook een artiest, die persoon heeft het toch helemaal moeten instuderen en de kwaliteiten hebben om het te opvoeren.


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Dunk schreef:
    Dus... Dansers en acrobaten, goochelaars en wat nog, zijn geen artiesten omdat ze geen muziek schrijven. Juist. :')


    Daar dacht ik dus ook al aan.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Niet akkoord. Sommigen kunnen bijvoorbeeld fantastisch zingen, maar kunnen geen teksten schrijven. Maar toch heb je talent. Het moet niet steeds een Allround talentje te zijn. Het is niet zwart of wit.


    Happiness is the best revenge

    sezeeshea schreef:
    Niet akkoord. Sommigen kunnen bijvoorbeeld fantastisch zingen, maar kunnen geen teksten schrijven. Maar toch heb je talent. Het moet niet steeds een Allround talentje te zijn. Het is niet zwart of wit.


    just sm:)e en the world smiles with you

    Square schreef:
    Zeker wel. Het gaat vrijwel nooit alleen om het liedje, en al helemaal niet alleen de tekst, hoe belangrijk dat ook kan zijn. Iets op de juiste manier kunnen opvoeren is ook een kunst. Lang niet iedereen kan op een podium staan en zijn/haar publiek de indruk geven dat er niets aan is.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Lorem_Ipsum schreef:
    Oneens. De uitvoering is net zo belangrijk. Ik vind ze wel vaak beter / leuker als ze het wel allemaal zelf bedenken.

    Oneens. Sommige mensen zijn nou eenmaal minder goed in het bedenken van songteksten.


    Never lose hope, keep the faith.

    Hoewel ik grote bewondering heb voor artiesten die zelf hun teksten kunnen schrijven, ben ik het niet eens met deze stelling.
    De teksten die je schrijft maken je niet tot een artiest.
    De kunst die je maakt, die je deelt met anderen, of dat nou een muziekstuk, een kunstwerk of een tekst is, dat maakt je tot een artiest.


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Mmm, moeilijke vraag. Het is natuurlijk belangrijk je eigen tekst te schrijven, maar veel belangrijker hoe je het brengt. Dat je iemand een warm gevoel kan geven. Een gevoel dat niet te beschrijven is, maar je wel kunt voelen. Dat is zingen. O ja. Wel mooi natuurlijk.(baby)

    Onzin. Je kan ook een artiest zijn als je goed kan zingen maar geen teksten kan schrijven. Het komt echt niet zo vaak voor dat een artiest talent heeft voor schrijven èn muzikaal talent hebben èn kunnen optreden.

    [ bericht aangepast op 11 nov 2014 - 15:22 ]


    Sometimes to stay alive, you gotta kill your mind.

    oneens het gaat er toch ook om hoe een nummer dans of toneelstuk word overgebracht op de kijker of luisteraar

    Een goede songtekst is een talent apart en je kan nou eenmaal niet voor alles een talent hebben. Het is veel belangrijker dat je het gene goed kan overbrengen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Avarosa schreef:
    Lijk met niet. Sommige mensen zijn heel sterk in het spelen van een instrument, maar kunnen er gewoon geen tekst op kleven. Dan vind ik wel dat ze beroep mogen doen op een ander. Omgekeerd ook, als je mooie teksten kan schrijven, maar je kan niet zingen verdien je er zo tenminste ook een centje aan.


    It's a shot in the dark, but I'll make it!

    Square schreef:
    Zeker wel. Het gaat vrijwel nooit alleen om het liedje, en al helemaal niet alleen de tekst, hoe belangrijk dat ook kan zijn. Iets op de juiste manier kunnen opvoeren is ook een kunst. Lang niet iedereen kan op een podium staan en zijn/haar publiek de indruk geven dat er niets aan is.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Ik ben het ermee oneens, want het maakt niet uit of je zelf je muziek maakt of het van anderen overneemt. Het gaat om je stem of hoe je de instrumenten bespeelt. Iedereen is zoals die is.


    Believe in yourself and go for it ~ Emma Watson.