Hallo lieve Quizletters,
De moeder van mijn vriend heeft al een aantal jaar kanker. Het is een hele lange strijd geweest, maar vandaag heeft mijn vriend gehoord dat de kans groot is dat ze deze week nog gaat overlijden. Het ging al een tijdje niet zo goed met zijn moeder en ze ligt ook al meer dan een maand op de hospice. Ik merk dat mijn vriend zich groot houdt, maar dat hij het wel enorm zwaar ermee heeft. Ondanks dat hij weet dat zijn moeder al heel lang ziek is en het niet ging redden, komt dit uiteraard nog steeds als een klap aan.
Soms weet ik niet goed wat ik tegen hem moet zeggen. Ik zeg vaak dat ik er voor hem ben, dat hij me altijd mag bellen, dat ik langskom als dat nodig is en als er iets wat ik voor hem kan doen dat hij dat dan maar moet zeggen. Stom eigenlijk, want wat kun je in zo'n situatie voor iemand doen? Wat kun je in zo'n situatie tegen iemand zeggen die op het punt staat zijn moeder te verliezen?
Het is niet dat ik het zelf niet goed weet, maar meer dat ik het gevoel heb dat ik dingen zeg of doe waar hij niet echt iets aan heeft, ook al zegt hij dat hij het fijn vindt dat ik er voor hem ben... Het is ook een heel vreselijke situatie... Weten jullie misschien hoe ik hem het beste kan steunen en er voor hem kan zijn?
If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.