SolidSnake schreef:
Mee eens. De meeste paniek van mensen in het westen focust zich op het doemscenario van een ebola epidemie in Europa of de VS terwijl dit helemaal geen reëel scenario is doordat ebola zich heel slecht verspreid. Bovendien raakt hierdoor het echte gevaar buiten beeld, namelijk West-Afrika waar omstandigheden zodanig zijn dat ebola zich wel kan verspreiden.
Helaas heeft dit op verscheidene plekken al de politiek aangestoken waardoor grenzen gesloten zijn en verplegend personeel die hard nodig is in West-Afrika dat weer terugkeert naar hun thuisland moet door flink wat hoepels springen en word in sommige gevallen nodeloos 3 weken opgesloten. Dit moedigt zorgmedewerkers af om te helpen in Afrika terwijl hun hulp hard nodig is.
Hoever het nodeloos panikeren reikt is prima te zien op deze quizlet pagina, aangezien er meerdere mensen zijn die beweren dat we allemaal doodgaan/grenzen moeten gesloten worden enzovoorts. Ik hoop dat de Nederlandse regering niet het voorbeeld volgt van Noord-Korea, Austral|ie, Canada en die twee Amerikaanse die tegen de wil van de CDC in de grenzen hebben gesloten en zorgmedewerkers uit die landen nodeloos heeft opgesloten.
Hopla. Dit! En ik ben het ook eens met Sucre. I mean, come on! In Afrika hebben ze onze hulp dringend nodig, juist doordat daar mensen sterven aan deze - natuurlijk verschrikkelijke - ziekte. Vervolgens moet iedereen hier in quarantaine omdat we misschien besmet zijn. We maken ons veel te druk. Het is besmettelijk, het is natuurlijk verschrikkelijk kut, maar we maken ons, zoals altijd, veel te druk om onszelf en niet om de mensen die daadwerkelijk gevaar lopen, namelijk de Afrikanen (in West Afrika).
[ bericht aangepast op 5 nov 2014 - 15:57 ]
You gave me my life all those years ago, now I give you yours.