Mee eens.
Ik woon op het moment in Texas, in de buurt van het ziekenhuis waar het eerste geval van ebola in de VS lag. Die man is uiteindelijk overleden, maar er zijn twee zusters besmet geraakt. Een van hen had gevlogen in een vliegtuig, vlak voordat bekend werd dat ze ebola had. Op het moment dat ze in het vliegtuig zat, vertoonde ze al verschijnselen van ebola. Alle mensen in dat vliegtuig zijn uiteindelijk onderzocht en sommige zelfs in quarantaine gezet. Een van de mensen in het vliegtuig was een moeder van een leerling van mijn school. De school is toen tijdens het weekend op slot gegaan en alle lokalen zijn grondig gereinigd, vanwege die moeder dus. Dat vond ik wel een beetje ver gaan, als mensen zo ver gaan doordenken dat ebola besmettelijk kan zijn.
Ook is een heel cruiseschip in quarantaine gezet, omdat er iemand met ebola op zou zitten en niemand mocht het schip verlaten.
Ik ben niet bang om het te krijgen en als ik het wel krijg, is er hier in de VS goede zorg. Een van die zusters is inmiddels genezen en ook met die andere zuster gaat het goed.
Ik zou trouwens op dit moment niet naar een van die landen gaan in Afrika.
"Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa