• Waar vind ik de regels?
    De regels kan je vinden onder het kopje regels in de story Story of the Year editie 2.

    Waar kan ik terecht met vragen?
    Kijk eerst eens onder de F.A.Q. of je vraag nog niet eerder is gesteld. Is je vraag hiermee nog niet beantwoord contacteer dan Freljords, Fisher, Square of Sura.
    Gelieve maar één persoon te contacteren met je vraag. Indien je geen antwoord binnen de drie dagen hebt, is het toegestaan om een nieuw bericht te sturen naar dezelfde of een andere persoon.

    Wat valt er te winnen tijdens deze wedstrijd?
    Hoofdprijs
    • De winnaar krijgt 500 credits ter beloning van zijn harde werk.
    • De winnaar zijn/haar story krijgt de titel 'Story van het Jaar'.
    • De winnaar mag een nieuw thema kiezen voor de volgende editie.

    Troostprijs
    • Om jullie extra te motiveren wordt je story in de spotlight geplaatst bij het behalen van 25.000 – 37.500 – 50.000 woorden.
    • Daarnaast wordt de schrijver/schrijfster met het meest geschreven woorden per maand beloond met een kleine attentie.
    • Per 10.000 woorden wordt een badge uitgereikt ter ere van het behalen van deze mijlpaal.

    Ik heb een writersblock of ik heb vragen over de lay out van mijn story, waar kan ik terecht?
    Zoals vorig jaar hebben we opnieuw een motiveer- en praattopic voorzien. Hier kunnen de deelnemers onderling elkaar motiveren en tussentijdse competities organiseren.

    Waar vind ik de winnaar van vorig jaar terug?
    Vorig jaar was Square de winnaar met haar story Catch me if you can.
    (Archief)



    Beste users

    Nu de stemronde is aangebroken, is het tijd voor de crew om alles voor volgend jaar tot de puntjes in orde te krijgen. Natuurlijk kunnen wij ook enkel maar leren uit onze fouten om de volgende editie alleen maar beter te maken. Daarom vroeger wij ons af of jullie enkele verbeterpunten konden geven rondom de organisatie. Wat kon er volgens jullie beter en wat moet zeker blijven? Hebben jullie suggesties om de volgende editie nog fijner te laten verlopen?
    Wij horen het graag van jullie.

    Groetjes
    Het Story of the Year team

    Naar het idee van Camaro

    [ bericht aangepast op 6 dec 2014 - 16:27 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 1 dec 2014 - 18:24 ]


    De officiële crewpagina

    Stemmen is nog steeds mogelijk!


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Scribe = Flee

    Jullie hoeven hem verder niet te veranderen in de poll hoor. Ik neem Scribe hierna toch weer terug. (: (scheelt weer moeite)


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Zo, ik heb ook eindelijk gestemd. ^^ Ik heb helaas geen tijd gehad om alle verhalen helemaal uit te lezen, moet ik even bekennen. Maar ik heb voor het verhaal gestemd dat ik het beste geschreven vind en ik tot nu toe ook heel erg interessant vind. Ik ga 'm ook zeker even uitlezen, maar ik wilde niet riskeren dat ik te laat zou zijn met stemmen. :')


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    ^ Heb ik vorig jaar ook gedaan. Het leukste concept en wat het fijnst geschreven was.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Sablier schreef:
    Zo, ik heb ook eindelijk gestemd. ^^ Ik heb helaas geen tijd gehad om alle verhalen helemaal uit te lezen, moet ik even bekennen. Maar ik heb voor het verhaal gestemd dat ik het beste geschreven vind en ik tot nu toe ook heel erg interessant vind. Ik ga 'm ook zeker even uitlezen, maar ik wilde niet riskeren dat ik te laat zou zijn met stemmen. :')


    Heb ik ook gedaan, hoor ;) Ik was bang te laat te zijn met stemmen, dus heb ik van ieder verhaal enkele hoofdstukken gelezen :p


    What would Emma do?

    Same here. Ik weet dat ik geen tijd heb om alles door te lezen. Mijn vakantie zit bijna helemaal volgepland met uitjes e.d.

    Ik ben echt ontzettend nieuwsgierig naar de uitslag. Het komt nu zo dichtbij ^^. Heel stiekem wordt ik een beetje nerveus.


    For those I love, I will sacrifice

    Ik ben ook wel benieuwd, maar voor ons is het starten van de nieuwe editie eerder zenuwslopend. :p


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik ben nu ook wel nerveus, zeker omdat er hele goede schrijvers tussen zitten waar ik (nog) niet aan kan tippen. Toch ben ik blij dat ik heb meegedaan, want dit is mijn eerste echt afgeronde verhaal. c:

    [ bericht aangepast op 30 dec 2014 - 12:47 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik ben ook echt heel erg benieuwd, vooral omdat er zulke goede verhalen tussen zitten. @.@ Ik vond het ook echt best wel moeilijk om te kiezen, sowieso. Vooral ook omdat er zoveel verschil kan zitten tussen een horror, Sci-Fi of historisch verhaal. Het is wel te doen om binnen dat genre het beste/leukste verhaal te kiezen, vind ik, maar het is lastig om dat ook nog tussen de genres te doen, daar had ik best veel moeite mee. :/
    En natuurlijk ben ik ook heel erg benieuwd hoe ik het zelf heb gedaan. :3


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Flee schreef:
    Ik ben nu ook wel nerveus, zeker omdat er hele goede schrijvers tussen zitten waar ik (nog) niet aan kan tippen. Toch ben ik blij dat ik heb meegedaan, want dit is mijn eerste echt afgeronde verhaal. c:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Sablier schreef:
    Ik ben ook echt heel erg benieuwd, vooral omdat er zulke goede verhalen tussen zitten. @.@ Ik vond het ook echt best wel moeilijk om te kiezen, sowieso. Vooral ook omdat er zoveel verschil kan zitten tussen een horror, Sci-Fi of historisch verhaal. Het is wel te doen om binnen dat genre het beste/leukste verhaal te kiezen, vind ik, maar het is lastig om dat ook nog tussen de genres te doen, daar had ik best veel moeite mee. :/
    En natuurlijk ben ik ook heel erg benieuwd hoe ik het zelf heb gedaan. :3


    Ja, dat maakte de keuze wel moeilijker, maar ik vond ook dat het zo wat meer gevarieerd was :p Er zaten verhalen tussen die me wat minder aanspraken door het thema en dan is het ook wel leuk dat er nog andere verhalen tussen zitten :)


    What would Emma do?

    @Avarosa: kan ik me voorstellen. Echt diep respect daarvoor, trouwens! Voor jullie allemaal. Het moet ontzettend veel werk zijn elk jaar en ik doe het jullie niet na ^^

    @Flee: voor mij is dit ook het eerste afgeronde verhaal, waar ik best blij mee ben. Mijn zelfdiscipline is achterlijk laag, dus stiekem had ik nooit gedacht dat me het zou lukken... Zeker niet toen ik begin november al twee maanden niet geschreven had ofzow. Dat is het mooie van de wedstrijd: je hebt een deadline, een stok achter de deur, wat echt ontzettend fijn is. Een beetje extra motivatie is nooit weg XD


    For those I love, I will sacrifice

    StephenFry schreef:
    (...)

    Ja, dat maakte de keuze wel moeilijker, maar ik vond ook dat het zo wat meer gevarieerd was :p Er zaten verhalen tussen die me wat minder aanspraken door het thema en dan is het ook wel leuk dat er nog andere verhalen tussen zitten :)


    Yup, daar ben ik het wel mee eens. Maar ik had dan weer het probleem dat ik van alle drie de genres heel veel hou, vooral van Sci-Fi en horror, dus dat maakte het heel erg moeilijk voor mij. :'D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Sablier schreef:

    Yup, daar ben ik het wel mee eens. Maar ik had dan weer het probleem dat ik van alle drie de genres heel veel hou, vooral van Sci-Fi en horror, dus dat maakte het heel erg moeilijk voor mij. :'D


    Ik ben ook ontzettend bevooroordeeld als ik ga letten op de genres, daarom heb ik het voornamelijk op schrijfstijl gebaseerd en hoe de personages in elkaar gezet waren.


    For those I love, I will sacrifice

    Ik vind het super stoer dat het je zomaar lukt om een boek te schrijven (ik vind dat je het wel echt een boek mag noemen) op zo een jonge leeftijd.

    Ik hoop wel dat het volgende thema ook zo leuk is als deze, dan doe ik volgend jaar ook zeker mee!


    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.” ~ Albert Einstein