• Wat vinden jullie het irritantste aan een schrijfstijl / verhaal?
    Bijvoorbeeld hoe het is geschreven? Of dat er totaal geen spanning in zit?

    [ bericht aangepast op 28 okt 2014 - 11:33 ]


    Know yourself

    Ik vindt het vooral vervelend als er niks spannends gebeurt.
    Of zinnen met alleen maar: Toen of Opeens. Zelf had ik dat een tijdje ( dat doe ik uit mezelf) , maar ik heb het indertussen verbeterd.
    En wat ik echt heel irritant vindt zijn Fanfics.
    En ik heb ook een keer een tekst gelezen met heel veel spellingsfouten. Ik maak ook wel fouten ( ik ben niet zo goed in spelling) , maar ik lees mijn tekst altijd wel even door.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Even mt

    [ bericht aangepast op 17 nov 2014 - 18:27 ]


    Physics is awesome

    Spellings- en grammaticafouten. Ik ben echt zelf niet helemaal foutloos, maar ik kan me rot ergeren aan basisgrammatica- en spelling die niet in orde is. Als al in de proloog een als/dan-fout, een hen/hun-fout of een contiminatie voorkomt, haak ik al snel af. Ik haak ook af bij slechte werkwoordspelling, met name in de proloog. Ik kan me er simpelweg aan ergeren. En dan stop ik met lezen want een verhaal wordt niet geschreven om mensen te irriteren; dat doet de schrijver en zijn verhaal geen eer aan.

    Aan de andere kant: als ik kijk naar een short-story die ik een jaar of anderhalf terug heb geschreven, denk ik: "oei" en toen ergerde ik mij ook al aan de bovengenoemde punten, hoewel contaminaties pas een tijd geleden mij begon te ergeren.

    [ bericht aangepast op 17 nov 2014 - 18:04 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife