Dove Ignis Covekey
Door mijn gesloten oogleden door zag ik de zonnestralen die op mijn gezicht schenen.
Mijn vingers spreiden zich waardoor het gras en de bladeren onder mijn handen doordwarrelden, een gevoel dat me altijd heerlijke kriebels door mijn lichaam heen lieten gaan.
Ik opende mijn ogen en keek tegen het dikke bladerdek van het leek wel felgroen van de bomen die hoog boven me uitstaken, wat een bijna magisch effect gaf op mijn hand die ik optilde om ernaar te kijken.
Mijn blauwe ogen tuurden naar het licht dat erop viel toen me opeens iets te binnen schoot.
Licht, het was donker toen ik met mijn vrienden in het bos aan het role playen was.
Ik was waarschijnlijk in slaap gevallen en mijn medespelers hadden waarschijnlijk wel gedacht dat ze me gewoon beter konden laten liggen op het larp terrein voor ik hen per ongeluk een stomp uitdeel in mijn half dronken slaap, zeker als er een gozer op me af komt met een zwaard in handen, een larpzwaard natuurlijk, maar wanneer je slaapdronken bent onderscheid je niets van echt of nep.
Ik keek nu naar mijn vingers en er viel me nog iets op. Dit was een totaal andere jurk als waarin ik de avond begonnen was.
Dit was vast een grap van Emmy en Liv, twee meisjes die bij mijn larp-groep zaten. Ze hadden wel vaker iets met me uitgehaald en met behulp van Jeshua - één van de grote spierbundels- konden ze veel voor elkaar krijgen, al hoopte ik natuurlijk niet dat de lompe handen van die gozer mijn lichaam ook maar opgetild hadden.
De jurk die ik eerst aanhad was een creme kleurige katoene jurk met een blauwe overjurk erover en een bruine cape erbij en
de jurk die ik nu aanhad was lichtblauw en zat veel fijner.
Met mijn ellebogen duwde ik me omhoog en mijn ogen werden groot.
Ik was niet meer op het veld waar ik eerder was, waar ik in slaap was gevallen tijdens de rondes door, met het zachte geschreeuw en de melodieuze klanken van een lier die tussen de bomen door weerklonken.
"Wat hebben ze in mijn avondeten gestopt?" Mijn vingers grepen in de dichtstbijzijnde omgeving op zoek naar mijn larpwapens, maar ik vond niet het fiberglas houvast van mijn zwaarden en boog, ook het echte dolkje dat ik altijd bij me had kon ik nergens op mijn lichaam voelen, enkel gras en kleine bloemetjes.
Verwoed taste ik mijn lichaam af en mijn hart klopte weer gelijkmatig toen ik de gouden dromenvanger om mijn nek vond.
Met een herwonnen lenigheid en wakkerheid sprong ik overeind, iets waarvoor ik nu al wel een trucje had gevonden om dat zonder om te vallen te doen en ik nam de omgeving nog eens goed in me op.
En toen viel mijn ogen op de jongeren die in de verte op de grond lagen en waarvan sommigen nu ook al stonden en ergens leek het verder wel alsof ik me gewoon nog in het LARP-dorp bevond van het event waar ik en mijn groep aan mee deed.
Dit was niet de realiteit, maar ergens had ik me nog nooit zo levend gevoelt.
{Ugh... Ergens weet ik niet echt of ik dit een goed begin stukje vind... Maar ja, ik moest iets...
Iemand voor Dove?}
Credendo Vides