• Hee!

    Ik zit een beetje met een probleempje.
    Nou, kijk. Ik ben bezig met een verhaal (en daar ben ik zelf best wel enthousiast over!), maar ik betwijfel telkens of hij wel goed is qua verhaallijn.
    Ik zal het even snel in het kort beschrijven:

    Als Gwendolyn Nouvelle tijdens een bergwandeling verder dan de bordjes gaat, komt ze in een betoverende wereld terecht: Palador.
    Ze leert de jongen Niels kennen, één van de belangrijkere jongens. Hij legt haar alles uit over de Elrym - de eenhoorn afstammelingen waar heel Palador om draait - en over de Pyllath. De Pyllath zijn de slechte, legt hij haar uit: draken-ruiters, en ze willen de enige echte Eenhoorn Eriath hebben voor rijkdom en macht.
    Het is aan de twee Sectors Vitrene en Rhodas om de Sector Helgardh te bestrijden (het gebied van de Pyllath)
    Eerst is Gwendolyn erg onzeker en angstig, en wil ze dolgraag naar huis. In de loop der tijd leert ze dat ze misschien wel thuis hoort in Palador, dat ze hier voor geboren is, en dat zij de persoon is die Eriath, en dus heel Palador misschien wel van zijn ondergang kan redden.
    Wat ze daar allemaal voor moet doorstaan, is ongelooflijk.




    Even een heel snel geschreven samenvatting: is niet de orginele, want die heb ik nog niet. Ook de spelling is niet helemaal goed, want daar heb ik niet erg op gelet op dit moment, sorry!

    Maar de problemen waar ik dus mee zit, zijn de volgende:

    - Ik twijfel of het niet op een ander verhaal lijkt. Weten jullie het?

    - Ik ben bang dat mijn spelling bagger is. Ik heb er al een spellingscontrole over gehaald. Ook ben ik een beetje onzeker over de verhaallijn, of het wel lekker loopt.


    P.S Als iemand wilt Beta-readen in PB, mag dat. Ik zet het liever nog niet echt online tot dat ik echt een groot gedeelte heb.

    [ bericht aangepast op 13 okt 2014 - 20:51 ]

    De bèta's kunnen ook niet-actieve verhalen readen (:


    I am an idiot, I move.

    Fisher schreef:
    De bèta's kunnen ook niet-actieve verhalen readen (:

    Echt waar? Dat wist ik niet.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Het doet me wat aan die ene TV-show denken. Mia and me was de naam dacht ik.


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Mm, dat is wel fijn.
    Maar ik vind het zelf prettiger om door te schrijven tot ik echt een groot stuk heb, als dat niet heel gek klinkt tenminste. (Ik heb nu ongeveer vier en een half duizend woorden)
    Anders ben ik altijd zo bang dat ik mijn 'lezers' veel te lang laat wachten tot een stuk :+

    Of volgensmij begrijp ik nu verkeerd wat je bedoelt met niet-actief :$


    Uhm, Mia and me heb ik nog nooit van gehoord, zal wel even googelen (:

    [ bericht aangepast op 13 okt 2014 - 20:55 ]

    Oh, ja. Nu je het zegt, Bite.
    Het lijkt er zo wel een beetje op.
    Al hoe wel de Pyllath de Eenhoorn wil, om een andere reden, (1. De hoorn zal vermenigvulden om een heel leger mee te kunnen uitrusten. 2. De staart haren zijn het sterkste touw wat je ooit zult vinden. 3. De melk is heilig en geeft je al het geluk van de hele wereld. 4. Het vlees is perfect zonder gebakken te moeten worden.) komt het zo inderdaad wel ongeveer op het zelfde neer.
    Ik had er echt nog nooit van gehoord :o

    Mij lijkt het een leuke verhaallijn en het komt me niet direct bekend voor...
    Maar Fantasy is sowieso al een breed genre en er zijn al zoveel boeken in dat genre dat je haast nooit 100% origineel kunt zijn zeg maar, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je het niet moet schrijven (: Zoals ik al zei lijkt het me een leuke verhaallijn.


    “We all are living in a dream, but life ain’t what it seems Oh everything’s a mess.”

    `Ja, klopt. Ik vind het ook niet mogelijk om 100% orgineel te zijn, maar het is ook niet de bedoeling dat 99% op een ander verhaal lijkt, haha.

    Ik zit nu op 4000 woorden, en ga ook zeker verder zo ver ik inspiratie heb ( en dat heb ik nu! Hoop dat ik het houdt ;P)


    Ik twijfelde een beetje of het niet op de Maze Runner zou lijken (Vanwege dat ze in een wereld is waar ze niet uit kan. Maar oke, dat gebeurt ook wel vaker, en voor de rest lijkt het eigenlijk niet echt op de Maze Runner geloof ik.)

    Ik heb nog een vraag, als het mag.
    Kijk, in Palador heeft iedereen (nou, de meeste mensen in ieder geval) een vogel. Die kan je niet kopen of zo, die vind je.
    Maar, die vogel heb je dus voor de rest van zijn leven: hij beschermt je, zeg maar.
    En dan zijn er heel veel soorten vogels, een paar voorbeeldjes:
    Feniks: trouw, groot, sterft nooit
    Duif: trouw, vrede, moederschap
    Arend: moed, heling, inspiratie, kracht
    Uil: wijsheid, heling, voorspelling

    Maar, het geen waar ik mee zit is, of het niet op Harry Potter-manier lijkt. Met de uilen dus.
    De inwoners van Palador gebruiken vogels om te communiceren. En dat verschilt op welke manier, want zo heeft de duif van Ivy (een personage) een leren buideltje om zijn poot, en kirt Dior (de Feniks van Niels) een boodschap wat enkel voor de bestemming te horen valt.

    [ bericht aangepast op 19 okt 2014 - 15:38 ]

    ^ Vogels worden heel vaak gebruikt in fantasy, omdat men vroeger ook vogels gebruikte om te communiceren over afstand. In HP gebruiken ze dus uilen, in ASOIAF gebruiken ze raven. Het lijkt in die zin niet op Harry Potter.

    Wel is het een gigantisch cliché dat het goed vs. slecht is, en dat de hoofdpersoon de sleutel is tot het oplossen van dit conflict.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Er zitten inderdaad een paar cliché's in, maar daar kan je vast wel een aantal alternatieven op bedenken. Plus, uiteindelijk hoeft het helemaal niet per se zo cliché te worden.
    Ik zou trouwens wel willen beta-readen. Mijn Nederlands is waarschijnlijk niet zo goed als dat van de echte betareaders, maar ik wil het altijd proberen.

    Klopt, dat is inderdaad een gigantische cliché.
    Ik weet alleen niet hoe ik die precies kan veranderen.
    Het is namelijk de bedoeling dat een groepje mensen (Waaronder Gwendolyn) op zoek gaan naar Eriath, voor dat de Pyllath hem te pakken krijgt. Als Gwendolyn niet met dat groepje mee gaat, draait het verhaal zeg maar nergens om.

    Feininger: Als je het wilt proberen, graag! Moet ik het eerste hoofdstuk via PB sturen? Ik ben al blij als je er een paar spelfoutjes of cliché's uit zou kunnen halen. Of zinnen die niet lekker lopen bijvoorbeeld.

    Edit: Overigens zal ik wel zeggen dat Gwendolyn wel bijzonder is. Elke nieuwe inwoner wordt gebrandmerkt door de Elrym (de hoorn word in de rug gestoken en dat laat een brandmerk achter. Als je dan over de grenzen van Palador gaat, zal het teken branden tot de dood volgt). Gwendolyn niet, want haar bloed kan niet worden opgenomen door de Elrym. Het is echter niet zo dat zij de enige persoon is waar mee dat gebeurt is.

    [ bericht aangepast op 19 okt 2014 - 20:48 ]

    Ik vind het een best goed verzonnen verhaal. En over die cliché van goed en kwijt en dat zij de sleutel is,is bijna niet tegen te houden. Toch betekend het niet dat het verhaal gelijk voorspelbaar is.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Het lijkt me best een leuk verhaal eigenlijk!


    Alleen maar tranen van geluk