• Het is het jaar 2150, er wordt een oproep gedaan voor 50 (25 meisjes, 25 jongens) mensen, in de leeftijd van 12 t/m 25 jaar, die mee willen doen aan een tweejarig sociaal experiment. Je kunt je daarvoor vrijwillig aanmelden. Wanneer je je aanmeldt krijg je een chip in je hersenen die vertelt of je bij de ‘rebellen’ hoort of de ‘goedmoedige’. Wel worden al je herinneringen gewist, maar dat is de prijs die je betaalt voor het meedoen van dit experiment. Alle 50 mensen worden in hetzelfde leefgebied gestopt, maar moeten wel apart van elkaar een bestaan opbouwen. Dit leefgebied is in een levensgrote ‘gebouw’, waar de echte wereld niet kan komen. Er is een regel: Niet op het leefgebied van de andere groep komen.

    Drie verdere scenario’s)
    1. De rebellen worden op een kleiner leefgebied geplaatst, wat ze niet eerlijk vinden. Zij besluiten om één iemand naar de andere groep te sturen om hen te onderzoeken en uiteindelijk een plan samen te stellen zodat ze uitgeschakeld worden.
    2. Na één jaar wordt de chip in je hersenen stopgezet, zonder dat ze het weten, en moeten ze zien samen te leven (denk aan ellende, drama)
    3. Ze denken dat ze na twee jaar klaar zijn en dan weer naar de echte wereld kunnen. Dit is echter niet het geval. Ze worden allemaal op een levensgroot spel gedumpt. Er zijn een aantal rondes, die men moet overleven.

    Welk scenario zou jij interessanter vinden? Of heb je een beter scenario? Laat alsjeblieft je mening/idee/tips achter, daar kan ik echt wat mee!

    [ bericht aangepast op 12 okt 2014 - 19:51 ]

    Deed me wel meteen denken aan een soort combinatie van The Maze Runner, Divergent en The Hunger Games of zo. Ik vind het spannend klinken, maar dit zou me wel dwarszitten tijdens het lezen ;p.


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:
    Deed me wel meteen denken aan een soort combinatie van The Maze Runner, Divergent en The Hunger Games of zo. Ik vind het spannend klinken, maar dit zou me wel dwarszitten tijdens het lezen ;p.


    Eens met Overkill, plus daarnaast vind ik het nog een beetje wazig waarom deze mensen mee willen doen met het experiment. Waarom zou je anders meedoen: je herinneringen worden gewist, dus daar moet wel iets tegenover staan.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Overkill schreef:
    Deed me wel meteen denken aan een soort combinatie van The Maze Runner, Divergent en The Hunger Games of zo. Ik vind het spannend klinken, maar dit zou me wel dwarszitten tijdens het lezen ;p.


    Divergent heb ik persoonlijk niet gelezen/gekeken. The Maze Runner en THG ofcourse wel. Bij Hunger Games is het natuurlijk ook een spel, maar ik was niet van plan om elkaar te laten uitmoorden of iets dergelijks hahaha. Simpele spellen, zoals idk Monopoly in het echt, maar dan met dramatische eindes. IF YOU KNOW WHAT I MEAN. Ik heb het nog niet helemaal uitgedacht.

    Heb je anders een ander leuk idee? :D

    Konigsberg schreef:
    (...)

    Eens met Overkill, plus daarnaast vind ik het nog een beetje wazig waarom deze mensen mee willen doen met het experiment. Waarom zou je anders meedoen: je herinneringen worden gewist, dus daar moet wel iets tegenover staan.


    Het zijn nog ideeën, ik heb het inderdaad nog niet helemaal uitgewerkt. Maar ik wilde meningen voordat ik iets helemaal 100% uitdacht, voordat iedereen het drie keer niks vind!

    Heb jij nog andere ideeën? :D

    michaelsllamaup schreef:
    (...)

    Divergent heb ik persoonlijk niet gelezen/gekeken. The Maze Runner en THG ofcourse wel. Bij Hunger Games is het natuurlijk ook een spel, maar ik was niet van plan om elkaar te laten uitmoorden of iets dergelijks hahaha. Simpele spellen, zoals idk Monopoly in het echt, maar dan met dramatische eindes. IF YOU KNOW WHAT I MEAN. Ik heb het nog niet helemaal uitgedacht.

    Heb je anders een ander leuk idee? :D


    Hehe ik geloof ook niet dat je het er met opzet van af hebt geleid hoor :p. Maar tegenwoordig zie ik hier op quizlet heel veel verhalen over wetenschap, experimenten, hersenen, gevangenis, toekomst etcetera. Mijn verhaal gaat hier overigens ook over, daar niet van. Het is gewoon heel erg in trek, een soort mengelmoes van fantasy en science fiction. Het is juist de kunst om je te onderscheiden van andere verhalen. Vooral in dit genre blijven schrijven als je dat leuk vindt, maar doe je best er iets origineels van te maken.


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:
    (...)

    Hehe ik geloof ook niet dat je het er met opzet van af hebt geleid hoor :p. Maar tegenwoordig zie ik hier op quizlet heel veel verhalen over wetenschap, experimenten, hersenen, gevangenis, toekomst etcetera. Mijn verhaal gaat hier overigens ook over, daar niet van. Het is gewoon heel erg in trek, een soort mengelmoes van fantasy en science fiction. Het is juist de kunst om je te onderscheiden van andere verhalen. Vooral in dit genre blijven schrijven als je dat leuk vindt, maar doe je best er iets origineels van te maken.


    Daar heb je inderdaad gelijk in! Gelukkig is dit een opdracht voor school en zullen ze -hopelijk- niet doorhebben hoe erg deze genres in trek zijn hahaha!

    Je hebt daar in principe niet eens een chip voor nodig. Kijk maar naar het Standford Prison Experiment. Wanneer mensen worden geïsoleerd en een rol krijgen, nemen ze die rol al gauw aan.

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Stanford-gevangenisexperiment
    https://www.youtube.com/watch?v=L_LKzEqlPto


    Allergie informatie: Bevat gluten, sexyness en sporen van pinda's

    scenario 3 al vind ik 1 ook spannend


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Hm, ik lees niet zo snel verhalen, maar het klinkt wel interessant.


    Don't walk. Run, you sheep, run.