Normaal heb ik het niet zo van zulke nieuwtjes, maar dit greep me best aan.
Gister midag fietsen ik naar mijn werk en was heel de straat achter het winkelplein bij ons afgesloten. Of tenminste toch de school die er achter staat. Overal politie, ambulances en er stond zelfs een traumahelicopter. De school waarom het ging, staat al niet zo goed bekend en je kon eigenlijk meteen al raden dat het zou gaan om geweld. Iets wat dus ook het geval bleek te zijn.
Er is een 15 jarige jongen uit den haag om het leven gebracht, doordat hij met een mes in zijn keel is gestoken. Het gebeurde op straat achter het fietsenhok en is dus door veel medeleerlingen gezien, onderanderen mijn buurjongetje, die nu met een trauma thuis zit.
Er is een 16 jarige dader opgepakt.
bron
Ik kan hier echt niet bij met mijn hoofd.
Wat doe je als 16 jarige überhaupt met een mes op school? En waarom moet er tegenwoordig bij iedere ruzie, maar meteen geweld bij te pas komen.
Ik vind het echt misselijkmakend.
Het gaat hier om wel om een 15 jarig jongetje. Hij had nog een heel leven voor zich. En wat de aanleiding ook was, niemand heeft het recht om iemand zo zijn leven te ontnemen.
Ik denk aan de nabestaande die hun zoontje, kleinkind of misschien wel broertje moeten missen. Aan al die kinderen die het gezien hebben. Een jongetje, liggend in zijn eigen bloed terwijl hij stikt in zijn eigen bloed.
Echt walgelijk!
Mogelijke oorzaak dodelijke steekpartij
[ bericht aangepast op 11 okt 2014 - 18:39 ]
''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''