• Het is jaar 2352. De wetenschap is ver ontwikkeld. Ziekten zoals kanker zijn allemaal behandelbaar. De mensheid begint langzamerhand onsterfelijk te worden. Er is echter één probleem. De wereld begint overbevolkt te raken. Er worden te veel kinderen geboren en er sterft slechts een enkeling.
    Een groepje laboranten uit Waterdeep liggende in het land Aztlán besloot na een uitspraak van de regering dat er een einde moet komen aan de overbevolking. Ze creëerden een virus dat een mens terugbrengt naar zijn of haar oerinstinct; overleven, ook al moet dit ten koste van een ander.
    Ze hadden enkele mensen gevraagd voor een 'onschuldig' onderzoek. Deze mensen wisten niet wat ze geïnjecteerd zouden krijgen en wat dat voor gevolgen zou hebben. Ze wisten enkel dat dit de wereld zou 'verbeteren'.
    Een aantal mensen zouden afgezonderd worden van de buitenwereld, opgesloten in een verlaten gebouw, onder begeleiding van deskundigen, het middel toegediend krijgen. Deskundigen zouden noteren wat er gebeurde met de proefpersonen.
    Wat de laboranten echter later pas inzagen, was het grote gevaar wat aan dit onderzoek kleefde. Het doom-virus, zoals de laboranten het noemden, was erg gevaarlijk. Een injectie zorgde ervoor dat de proefpersoon per direct als dood op de grond valt. Na enkele minuten herrees het persoon uit zijn 'dood' en zoekt een volgend slachtoffer. Dit 'slachtoffer' wordt in nek of buik gebeten waardoor het besmettelijke virus ook in zijn/haar bloed terecht komt. Met dit slachtoffer gebeurt dan hetzelfde als met de eerste persoon. Dit gaat net zolang door tot de 'zombie' geen nieuwe persoon kan vinden om te bijten. De 'zombie' is enkel uit te schakelen door het brein te doorklieven met zwaard, kogel of ander wapen.
    Dit onderzoek liep echter enorm uit de hand. Het virus kwam in de handen van corrupte mensen die anderen ermee zouden besmetten. Het begon bij de meest gehate artiesten en eindigde bij de mensen die hun buurman of buurvrouw niet mochten.
    Een paar handjesvol mensen zijn nog steeds in leven en zijn vastberaden om te overleven.


    Voordat je deelneemt aan deze rpg is het belangrijk de volgende regels goed door te nemen:
    × Je moet je houden aan de algemene huisregels van Quizlet.nl
    × Het minimum van deze rpg bedraagt 300 woorden, ik controleer
    × Perfecte mensen bestaan niet, dus perfecte personages evenmin
    × Houd het gezellig, bij ruzie worden beide partijen uit de rpg geschrapt
    × Ik geef genoeg tijd om je rol in te vullen, ongeveer een week moet genoeg zijn (overleg is altijd mogelijk)
    × Mannen en vrouwen een beetje gelijk houden
    × Heb geduld, niet iedereen reageert even snel
    × Relaties ontstaan niet gelijk na de eerste ontmoeting.
    × Relaties worden niet van te voren afgesproken
    × Zorg dat het verhaal realistisch blijft
    × Maximaal twee personages per persoon
    × Bestuur enkel je eigen personage
    × Geef naamsveranderingen door in het rood

    Het invullijstje;
    × Naam:
    × Leeftijd: (minimaal 25)
    × Geslacht:
    × Innerlijk: (Niet in steekwoorden en graag uitgebreid)
    × Uiterlijk: (Foto én beschrijving)
    × Specialiteit:
    × Extra:
    × Relatie(s): (Met wie kan je personage wel of niet goed opschieten)


    Rollen:
    × Vrouw - gereserveerd door Soothsayer
    × Vrouw - gereserveerd door Aequor
    × Vrouw - gereserveerd door bluebearss
    × Vrouw - gereserveerd door Mashtonx
    × Lincoln Rafe - Assassin
    × Man - gereserveerd door Griever
    × Man - gereserveerd door Nikolaevna
    × Man - gereserveerd door bluebearss
    Topics:
    × Praattopic 1


    [ bericht aangepast op 14 okt 2014 - 23:12 ]


    26 - 02 - '16

    Assassin schreef:
    (...)

    Boeken en films zijn nou ook niet bepaald altijd realistisch. Oudere mensen hebben gewoon meer ervaring en er zullen ook wel jongere mensen overleven, maar in de minderheid, naar mijn mening. Ik denk dat als je geen leeftijdsgrens zet, de meeste rollen onder de 25 ingevuld zullen worden en dat is dan weer heel erg onrealistisch. Het zou wel weer realistischer zijn als er bijvoorbeeld een broer en zus, waarvan de een jonger is en de ander ouder, overleven. Of een ouder met een kind. Ik denk ook dat daarvoor best een uitzondering gemaakt kan worden, eenmalig.


    In overleg valt er veel te regelen met mij, ben echt geen boeman. Dit kan inderdaad een uitzondering zijn. Ik wil gewoon niet alle personages piepjong worden, daarom heb ik de limiet ingesteld.


    26 - 02 - '16

    Ouderen hebben misschien meer ervaring, maar jongeren zijn over het algemeen een stuk fitter :')
    Ik was eerst ook niet van plan een 18/19 jarige te maken, maar 21-23, gezien ik het vaak lastig vind een uiterlijk te vinden voor een wat ouder persoon.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Hikikomori schreef:
    (...)

    In overleg valt er veel te regelen met mij, ben echt geen boeman. Dit kan inderdaad een uitzondering zijn. Ik wil gewoon niet alle personages piepjong worden, daarom heb ik de limiet ingesteld.


    Yap, dat is gewoon het onrealistische eraan.

    Nou, hierbij bied ik Linc aan als oudere broer, haha. Voor degene die echt iemand wilt maken die jonger is. Moet je wel rekening houden met zijn verleden en persoonlijkheid.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Het is inderdaad best onrealistisch, tenzij het een of andere superjongere is.


    Ik snap helemaal wat jullie bedoelen hoor, en met sommige punten ben ik het helemaal eens, maar zoals ik al zei: Zelf vind ik negentien niet te jong om te kunnen overleven (vooral niet als het samen met een oudere is, zoals jullie al voorstelden, of in een groep).

    Maar goed ik ga er geen probleem van maken want ik begrijp het probleem ermee wel.

    Rayne Dawes



    Leeftijd
    Vijfentwintig

    Geslacht
    Vrouwelijk

    Innerlijk

    Uiterlijk

    Specialiteit

    Extra

    Relatie(s)

    [ bericht aangepast op 14 okt 2014 - 0:04 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Kan ik twee personen reserveren? Ik weet dat de leeftijdsgrens 25 is, maar zou ik alsjeblieft een man en dochter mogen maken? Een beetje hetzelfde idee als bij de Walking Dead Game, met Lee en Clementine.. Als je dat liever niet hebt wil ik gewoon een man reserveren :)


    I’m restless. I’d like to think I know who I am, but I’m interested in the world at large. - Alex Turner

    Ik denk dat ik me uitschrijf. Het lijkt me echt een geweldige RPG maar ik heb helemaal geen inspiratie voor mijn personage... Het spijt me.

    @Bluebearss: dat mag, maar ik zal pas later alles erbij te zetten.

    @Feininger: jammer


    26 - 02 - '16

    Okay, fair enough. Dan zal ik gaan tobben over mijn personages. Thank you!

    [ bericht aangepast op 12 okt 2014 - 13:34 ]


    I’m restless. I’d like to think I know who I am, but I’m interested in the world at large. - Alex Turner

    Hoelang is dat al virus uitgebroken?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Het virus bestaat al langere tijd in reageerbuisjes en is drie of vier jaar (het is maar net wat realistischer is) uitgebroken.

    [ bericht aangepast op 14 okt 2014 - 16:18 ]


    26 - 02 - '16







    Ik heb me al die jaren vastgeklampt aan een routine, en jij hebt een dag nodig om dat volledig in de war te schoppen?

    × Naam: Caston Graham
    × Leeftijd: 32
    × Geslacht: Mannelijk
    × Innerlijk: Carston is, zoals hij het zelf zou noemen, een "alphamater". Hij neemt graag de leiding op zich, vindt het leuk om mensen nieuwe dingen te leren en is gigantisch zorgzaam, ook al kent hij je niet. Hij is erg vriendelijk, maar hij kan ook heel hard en streng zijn. Misschien wel Carston's beste eigenschap, is zijn gevoel voor timing. Hij voelt op de één of andere manier aan of het de tijd is om iets te doen of te zeggen. Hij heeft discipline, is werkwillig en bereid om door het vuur te gaan voor vrienden en dierbaren. Toch kan hij heel los zijn, de regels een keertje breken vindt hij niet zo'n probleem. Voor hem is striktheid niet alles. Hij houdt van orde en routine, maar na de geboorte van zijn dochter Jamie, leerde hij om dit te laten gaan. Zijn dochter heeft hem ook die verzorgde trekjes gegeven. Hij helpt iedereen graag een handje en offert zichzelf zelfs op als het moest, en dat is iets wat hij nooit had gedaan voor hij vader werd. Verder is Carston een alledaagse huismus. Hij woont al sinds hij uit huis ging in een mooi vrijstaand huis in een alleraardigste woonwijk met leuke mensen in de buurt. Hij heeft nooit de drang gevoeld om te reizen. Natuurlijk, hij gaat op vakantie, maar dat is meer omdat zijn dochter hem erom vraagt en hij haar wensen om juist wél te reizen niet in de weg wil staan. Jamies moeder, Harmonia, is helaas gestorven toen Jamie twee was. Harmonia was Carston's eerste grote liefde, de eerste vrouw van wie hij echt hield, en in zijn geval ook de laatste. Haar dood, een plotseling griepuitbraak die haar zo ernstig had getroffen dat ze twee weken na de eerste symptomen al overleed, had hem gesloopt. De incubatietijd was echter langer dan een halfjaar geweest, en dat was de hardste klap. Steeds vraagt hij zich af of hij er iets aan had kunnen doen. Hij heeft voor hij haar ontmoette wel gedatet, maar nooit serieus. En na haar dood heeft hij zich nooit meer in een romantische relatie gestort. Hij houdt niet van veranderingen, want veranderingen maken alles kapot. Hij is gelukkig als single vader, in hun brave burgerlijke huisje. Toch wil hij het optimale uit Jamies opvoeding halen en leert hij stapje voor stapje om zijn levensstijl aan te passen. En hij merkt dat hij gelukkiger is als ze af en toe ook eens gek kunnen doen. Hij zou letterlijk álles doen voor zijn dochter. Carston heeft Natuurwetenschappen gestudeerd en is nu een succesvol Professor op de universiteit.
    × Uiterlijk: Carston is 1.92m lang, heeft opvallende groenbruine ogen die prachtig oplichten in het donker. Hij heeft krullend bruin haar, een sterk, hoekig gezicht met duidelijke kaaklijnen, en een 7 'o clock baardje. Hij kleedt zich simpel, in shirts, jeans en veterschoenen.
    × Specialiteit: Carston is ontzettend beheerst, kan zich goed concentreren en heeft een sterke persoonlijkheid, waardoor hij een geschikte leider is. Hij is niet impulsief en denkt goed na over beslissingen, maar doet daar niet lang over.
    × Extra: Wie aan zijn dochter komt, heeft grote kans zijn vingers te branden.
    × Relatie(s): Behalve met Jamie, geen.



    Ik eet geen bessen, wist je dat meer dan 75% van alle wilde bessen dodelijk zijn!

    × Naam: Jamie Harmonia Graham
    × Leeftijd: 8
    × Geslacht: Vrouwelijk
    × Innerlijk: Jamie is, ondanks de redelijke welvaart van haar vader, nooit een verwend krengetje geweest. Als haar moeder in leven was geweest, dan waarschijnlijk wel, maar door de dood van Harmonia heeft Jamie gezien hoe het is om op te groeien met een vader die gebroken is. Hij was altijd verdrietig, en 's nachts hoorde ze hem vaak huilen. Ze was toen nog zo klein, 4 of 5 jaar oud, en begreep dat allemaal niet. Maar ze werd ouder en had eindelijk door dat haar vader heel veel verdriet had. Toch bleef ze flink, door hem te troosten en hem blij te maken. Ze was heel zorgzaam voor haar vader, en hij was heel zorgzaam voor Jamie. Haar goede relatie met haar vader zorgde er vanzelf voor dat ze zijn trekjes overnam. Ze heeft een sterke persoonlijkheid, staat haar mannetje en weet wat ze wil. Ze kan goed en helder nadenken in paniekvolle situaties en heeft een fantastisch reactievermogen. Haar vader is echt een afgesloten persoon, terwijl zij de openhartigheid van haar moeder heeft geërfd. Ze maakt iedereen aan het lachen, en als je een knuffel nodig hebt geeft ze die. Naast haar sterke, wilskrachtige maar vriendelijke en lieve persoonlijkheid, kan Jamie wel ontzettend kattig doen. Als ze boos op iemand is, kan ze diegene dagen negeren zonder verder ook maar te doen alsof er iets is gebeurd. Ze is ook graag bij de mensen, maar vindt er niets aan als ze zich met haar blijven bemoeien. Ze gaat het liefst d'r eigen gangetje.
    × Uiterlijk: Jamie is ongeveer 1.40m, waardoor ze redelijk groot is voor haar leeftijd. Ze heeft stralende hazelnootkleurige ogen, bolle rode wangetje en lichtbruin haar tot op haar schouders, bijna perfect steil. Ze draagt typische meisjeskleding, zoals jurkjes, rode of roze shirtjes met rokjes of broeken en sandalen of dichte schoenen.
    × Specialiteit: Ondanks dat ze extreem jong is, is Jamie een overlever. Ze is ontzettend slim, kan goed nadenken en weet veel over de natuur. Ze oogt niet erg dapper in gevaarlijke situaties, maar het tegendeel wordt bewezen als ze zich in allerlei bochten wringt om iemand te helpen.
    × Extra: Jamie heeft de hulp van de groep echt hard nodig. Ze is nog maar een kind, maar ze kent de natuur als haar broekzak en heeft zich verdiept in de biologie die eigenlijk pas op de middelbare school wordt geven. Desondanks, ze is klein, niet sterk en heeft rugdekking nodig.
    × Relatie(s): Behalve met haar vader Carston, geen.


    I’m restless. I’d like to think I know who I am, but I’m interested in the world at large. - Alex Turner

    Het spijt me, maar om persoonlijk redenen schrijf ik me toch uit voor deze RPG.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Glader schreef:
    Het spijt me, maar om persoonlijk redenen schrijf ik me toch uit voor deze RPG.


    Dat is geen probleem, wel jammer tho.. Heel veel sterkte!


    26 - 02 - '16

    Ik heb alles bijgewerkt. Nu moet het weer kloppen.


    26 - 02 - '16